{{ctrl.notification}}
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان یک سوالی است که افراد زیادی ان را در سر دارند ، اگر اهل تفریح و گشت و گذار باشید قطعا اطلاعاتی هم در مورد ویزا دارید ، اما ما در این مقاله از اس چارتر سامانه خرید بلیط پرواز خارجی می خواهیم به شما کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان را معرفی کنیم تا اگر خواستید زمانی سفر داشته باشید و ویزا بگیرید اطلاعات کاملی در مورد ان داشته باشید.

کشورهای بدون ویزا

کشورهایی که برای رفتن به ان احتیاجی به ویزا ندارید 11 کشور است که در ادامه تک تک ان ها را معرفی خواهیم کرد.

ترکیه

برای رفتن به ترکیه می توانید از طریق هوایی و زمینی نیز اقدام کنید همچنین باید بدانید که برای رفتن به ترکیه باید از طریق مرزهای زیرزمینی بازرگان ، رازی ، سرو باید اقدام کنید ، اگر می خواهید از طریق مسیر زمینی و با ماشین خودتان به ترکیه بروید نیازی به ویزا ندارید و اقدامات لازمه برای ورود شما انجام خواهد شد ، همچنین برای ورود و خروج از کشور ترکیه باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید ، کسانی که پاسپورت دارند و می خواهند به ترکیه بروند احتیاجی به ویزا ندارند اما اقامت در این کشور بدون ویزا محدودیت زمانی دارد یعنی باید برای هر مدتی که انجا هستید ویزایخود را تمدید کنید ، اقامت در کشور ترکیه تنها به مدت 90 روز امکان پذیر است و بعد از ان باید کشور ترکیه را ترک کنید.

کشورهای بدون ویزا

ارمنستان

ارمنستان کشوری فوق العاده زیبا است که پایتخت ایروان می باشد ، این کشور جزو کشورهای محبوب و پرطرفدار برای سفر در بین ایرانیان است ، طبق توافق کشور ارمنستان و ایران دارندگان پاسپورت ایرانی نیازی به ویزا ندارند و در لیست کشورهای بدون ویزا قرار گرفته اند ، کشور ارمنستان مانند ترکیه به مسافران ایرانی اجازه می دهد با ارائه پاسپورت معتبر و ورود قانونی شان به این کشور بدون ویزا تا 90 روز اقامت داشته باشند.

کشورهای بدون ویزا

جزایر کوک

دومینیکا

اکوادور

کشورهای بدون ویزا

گرجستان

گرجستان کشوری است که مسافرین و گردشگران ایرانی زیادی دارد از این رو ان را با نام پایتخت تاریخی و زیبای این کشور یعنی تفلیس می شناسند ، گرجستان از کشورهایی است که افراد زیادی برای سفر و مهاجرت تحصیلی هرساله به ان می ایند و همچنین گرجستان جزو کشورهایی است که کسانی که پاسپورت ایرانی دارند می توانند تا 45 روز در این کشور اقامت داشته باشند.

هائیتی

کشورهای بدون ویزا

مالزی

ویزا توریستی مالزی برای ایرانیان به صورت فرودگاهی صادر می شود و این به این معنی است که ایرانیان بعد از پیاده شدن در یکی از فرودگاه های مالزی به گیت مربوطه رفتند و ویزای توریستی مالزی را در پاسپورت شان ثبت می کنند ، فرهنگ مالزی ترکیبی از مالایی ، هندی ، چینی ، عربی ، اروپایی است.

کشورهای بدون ویزا

میکرونزی

نیوئه

ونزوئلا

کشورهای بدون ویزا

در لیست کشورهایی که برای ایران گفته شد متوجه شدیم تنها کشورهایی چون : گرجستان ، ارمنستان و ترکیه برای گشت و گذار مناسب هستند و مابقی چندان کشورهای خوبی نیستند ، در قدیم تر کشور مالزی امکان ورود ایرانیان به این کشور را بدون صدور ویزا قانونی اعلام کرده بود که مسافران ایرانی می توانستند به مدت 14 روز در این کشور بدون ویزا اقامت بگیرند ، اما این قانون بر اساس اخرین بخشنامه از سوی دولت مالزی کنسل شد و در حال حاضر دارندگان پاسپورت ایران برای ورود به مالزی باید ویزا را داشته باشند.

کشورهای بدون ویزا

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در امریکا

دومینکا

هائیتی

ونزوئلا

بولیوی

کشورهای بدون ویزا

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در افریقا

بوروندی

دماغه سبز

اتحاد قمر

گابن

گینه

لسوتو

نیجریه

کنیا

توگو

ساحل عاج

کشورهای بدون ویزا

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اقیانوسه

پالائو

تووالو

ساموا

کشورهای بدون ویزا

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اسیا

ارمنستان

قزاقستان

مالزی

عراق

حال که متوجه شدیم چه کشورهایی ویزا نمی خواهد باید به سراغ مدارک اصلی برای سفر به کشورهای خارجی برویم.

کشورهای بدون ویزا

ویزا چیست ؟

ویزا از سری مدارک مهمی است که هرکس باید ان را داشته باشد و مهم ترین مدارک برای سفر است ، برای دریافت ویزا شما نیاز به مدارک دیگری دارید البته باید توجه داشته باشید که هدف از سفرتان چیست و به چه کشوری می خواهید بروید. بعد از ان که هدفتان مشخص شد حال نوبت این است که با توجه به هر کشور مدارک خودتان را کامل و اماده کنید و درخواست ویزای خود را به سفارت بدهید ، در بیشتر مواقع لازم است برای انگشت نگاری و احراز هویت از سفارت وقت بگیرید و به صورت حضوری نیز مراجعه کنید.

کشورهای بدون ویزا

هنگامی که مدارک شما کامل شد و اسناد هوییتی تایید شد درخواست ویزای شما از سوی سفارت کشور مقصد بررسی می شود و نتیجه ان بعد از یک بازه زمانی اعلام خواهد شد. البته توجه داشته باشید که ما قصد داشتیم به شما ویزا را توضیح بدهیم زیرا برای کشورهایی که گفته شده است احتیاجی به ویزا ندارید ، اکنون می خواهیم به سراغ لیست کشورهای بدون ویزا برویم.

کشورهای بدون ویزا

انواع ویزا

ویزا دو نوع است که نوع اول ان قبل سفراست و نام ان PRE-ARRANGED VISA) ) است و نوع دیگر ویزای هنگام ورود است که نام VISA ON ARRIVAL)  ) می باشد.

اما به طور کلی کشورهای مقصد برای ایرانیان برای صدور ویزا به 3 بخش تقسیم می شوند :

صدور ویزا قبل از سفر :

ایرانیان برای ورود به این کشورها باید فرایند اداری سفارت را طی کنند و پیش از سفر ویزا دریافت کنند.

کشورهای بدون ویزا

صدور ویزا هنگام ورود :

هنگامی که بخواهید وارد کشور مورد نظرتان بشوید از طریق پرداخت هزینه و ارائه مدارک امکان پذیر است و نیاز به ویزای از پیش صادر شده ندارد.

عدم نیاز به صدور ویزا :

این کشورها به شهروندان کشور ایران بدون نیاز به هیچ نوع ویزا برای مدت معین اجازه ورود می دهند.

کشورهای بدون ویزا

نکاتی در مورد ویزا

اعتبار پاسپورت مبدا و قوانین مهاجرتی کشور مقصد از جمله شرایط تاثیر گذار در بحث صدور ویزا است ، متاسفانه اکنون پاسپورت ایرانیان در سطح جهانی اعتبار بالایی ندارد و طبق اعلام سایت ( (HENLY  با اجازه ورود به 41 کشور جهان در رتبه 107 ام لیست بهترین پاسپورت جهان قرار گرفته است.  طبق این سایت و قوانینی که گفته شده است نمی توانید کشورهای زیادی را بروید زیرا اجازه ورود ندارید.

کشورهای بدون ویزا

کشورهایی که برای ایرانیان امکان صدور ویزا هنگام ورود را در نظر گرفته اند کدام کشورها هستند ؟

اذربایجان

بولیوی

سیشل

کامبوج

جزیر کیپ ورد

کومور

نپال

موزامبیک

موریتانی

مالدیو

ماداگاسکار

سنگال

جزایر

سومالی

سریلانکا

گینه بیسائو

عمان

سوریه

کنیا

لبنان

اوگاندا

زیمباوه

کشورهای بدون ویزا

دریافت ویزا در این کشورها از طریق ارائه پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار ، بلیط رفت و برگشت ، بیمه مسافرتی ، کارت واکسیناسیون برای کرونا انجام می شود ، همچنین هزینه ویزا برای این کشورها بسته به نوع ویزای شما دارد مثلا اگر تحصیلی ، تفریحی ، کار باشد هزینه ان متفاوت است و باید در همان ابتدا ان را پرداخت کنید. علاوه بر این اطلاعاتی که داده شد گروهی دیگر از کشورها وجود دارند که برای صدور ویزای شهروندان ایرانی نیازی به حضور فیزیکی و انگشت نگاری در سفارت نداشته اند و صدور ویزا از طریق یک سامانه کاملا انلاین انجام می شود که به ان (E-VISA  ) گفته می شود.

کشورهای بدون ویزا

چه کشورهایی از طریق صدور ویزای انلاین می توانیم برویم ؟

البانی

استرالیا

ساحل عاج

جیبوتی

هندوستان

پاکستان

سنگاپور

سودان جنوبی

قطر

سنت هلنا

اتیوپی

کلمبیا

قرقیزستان

تاجیکستان

سورینام

امارات متحده عربی

ازبکستان

زامبیا

کشورهای بدون ویزا

رتبه پاسپورت ایرانی در سطح جهان

رتبه پاسپورت ایرانی در سطح جهانی 101 است همچنین در سال 2022 شاخص پاسپورت ایندکس رتبه 85 را دارد.

date_range جمعه 14 مرداد 1401 remove_red_eye 395 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0