{{ctrl.notification}}
هویزه

هویزه

یکی از شهرهای جنوبی کشور که در استان خوزستان قرار گرفته و از زمان جنگ ایران و عراق شهرت زیادی پیدا کرده است، شهر هویزه می باشد، این شهر در 8 سال دفاع مقدس توانست در مقابل تجاوز دشمن مقاومت کند، در ادامه با آس چارتر همراه باشید تا با است شهر بیشتر آشنا شوید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی و با کمتر از سه دقیقه بلیط لحظه آخری چارتری مشهد اهواز را از این سامانه دریافت نمایید.

هویزه

تاریخچه هویزه

هویزه یکی از شهرهای استان خوزستان با قدمتی تاریخی بسیار زیادی دارد و توسط شاپور دوم ساخته شده است، شهر هویزه در سال 381 هجری قمری در زمان خلیفه طائی توسط دوبیس بن عفیف بن اسدی بازسازی شه است. در زمان 8 سال دفاع مقدس نیز این شهر بخاطر یورش نیروهای بعثی عراق به طور کامل تخریب شد و در این میان فقط قدمگاه عباس و ساختمان های تخریب شده و ویران از این شهر باقی مانده بود. هویزه در گذشته تا قبل از سال 1362 شمسی به نام هوزگان شناخته می شده است و بعد از آن سال یه هویزه تغییرنام یافت. مردم هویزه همگی از طوایف عرب و عرب زبان می باشند. در جنوب کشور بیشتر عرب زبان ها به صورت قبیله ای زندگی می کنند، از معروف ترین طوایف و قبایل این شهر می توان به از طوایف قبیله نیس آل مذحج می باشند، که از نوادگان شیخ ابراهیم بن مالک اشتر، قبیله بنی ساله وعشیره اهل جرف و عشیره ساکی اشاره کرد. جمعیت شهرهویزه در آخرین سرشماری سال 85 حدود 14.422 نفر بوده است. جالب است بدانید این شهر بخاطر قدمت طولانی که دارد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بنام سید محمدعلی موسوی جزایری این شهر را به عنوان پایتخت فرهنگی استان خوزستان معرفی کرده است.

هویزه

مشاهیرو علمای شهر هویزه

این شهر دارای مشاهیر و علمای بزرگی از جمله: علامه شیخ محمد کرمی الهویزی، عبدالحسین الهویزی، مفسر نور الثقلین می باشند.

جاذبه های دیدنی هویزه

هویزه دارای جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی می باشد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

هویزه

تالاب هورالعظیم هویزه

یکی از جاذبه های دیدنی و طبیعی در هویزه تالاب هورالعظیم است، این تالاب بزرگترین  تالاب مرزی ایران است که در بین مرز ایران و عراق و در دشت آزادگان قرار گرفته است و حدود دو سوم مساحت آن در عراق قرار دارد. این تالاب مساحتی حدود 120 هزار هکتار دارد. آب مورد نیاز این تالاب از رودهای کرخه، اروند و دویرچ تامین می شود، همچنین این تالاب را یه 5 مخزن تقسیم کرده اند، که آب مخازن یک، دو و سه از آب شیرین رودخانه کرخه تامین می شود و مخازن 4 و 5 از زهاب‌های کشاورزی زمین های بالادست تامین می شود. پوشش گیاهی این تالاب شامل: گیاهان قهوه‌ای سبزینه دار، نیلوفر آبی، نی، لوئی، بردی، تیره تیزک، تیره گل میمونی که در سطح آب شناور هستند و گیاهان ساحلی همچون کاهوی وحشی، سورمه صحرائی، کاگله و کاهو وحشی و ... می باشد. از پوشش جانوری این تالاب نیز می توان به گراز، سگ آبی و خفاش و پرندگانی همچون: اردک‌ها، غاز خاکستری، چنگر، انواع آبچلیک، میوه خور، اکراس آفریقایی، عروس غاز، غاز پیشانی سفید کوچک و اردک مرمری و ماهیان موجود در این تالاب شامل: بنی، عنزه، گطان، حمری، شلج، آمور، برزم، بیاح و کپور نقره‌ای می باشد.

هویزه

باغ وحش هویزه

یکی از جاذبه گردشگری در شهرستان هویزه که بزرگترین باغ وحش استان خوزستان نیز بشمار می آید، باغ وحش هویزه دارای وسعت بسیار زیادی است و در ورودی شهر قرار دارد. در ان انواع حیواناتی همچون: انواع پرندگان و حیواناتی چون شیر، خرس، شتر، میمون، بزکوهی، آهو، گوزن، شترمرغ، گرگ، کفتار، گراز، روباه، طاوس و… نگهداری می شود. این باغ وحش یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی در این شهر است که طرفداران بسیار زیادی دارد همچنین در این باغ وحش یک سالن پذیرایی قرار دارد که از ساختار آن از نی های مردابی می باشد که بسیار زیبا است، در سفر به هویزه از این باغ وحش حتما دیدن نمایید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

هویزه

قدمگاه ابراهیم الخلیل

از دیگر جاذبه های قدیمی و تاریخی زیارتی در هویزه که در میان مردم آنجا از محبوبیت خاصی برخودار است، قدمگاه ابراهیم الخلیل است که قدمت این قدمگاه به بیش از ۸۰۰ سال پیش می ‌رسد، در این قدمگاه مزار یکی از سادات مشعشعی سید زین العابدین مشعشعی قرار دارد. این بنا همانطور که در اول مقاله گفتیم در زمان هجوم رژیم بعث عراق قسمت هایی از آن تخریب گشت که در سال ها بعد بازسازی شد، این بنا دارای گنبدی مخروطی شکل پلکانی می باشد که از آجر ساخته شده است، محوطه ی این آرامگاه به شکل میدان گاهی می باشد و حدود 15 سانتی متر از سطح زمین فاصله دارد و بالاتر است.

هویزه

یادمان شهدای طلاییه

از دیگر جاهایی که در هویزه در چند سال اخیر مورد استقبال قرار گرفته است، یادمان شهدای طلاییه می باشد این منطقه زمانی منطقه ای جنگی و عملیاتی بوده است، که در ۸ کیلومتری غرب پاسگاه طلاییه قدیم و در انتهای جنوب غربی مرز قرار گرفته است، در این منطقه عملیات هایی نظیر: عمیات خیبر و بدر صورت گرفته است، این منطقه بعد از جنگ به صورت مقری درآمد و پیکر پاک شهدایی در آن یافت شد، به همین دلیل در این منطقه حسینیه ای نیزبنام حسینیه ابوالفضل العباس ع احداث گردید و در این حسینیه 5 شهید تفحص شده گمنام به خاک سپرده شد. در این متطقه همچنین شهیدانی همچون مهدی و حمید باکری و شهید همت به شهادت رسیدند. امروزه این منطقه یکی از مناطق پربازدید زیارتی در آمده است که مورد بازدید کاروان های راهیان نور و سایر مسافران در تعطیلات نوروزی و روزهای دیگر می باشد. در کنار این حسینیه همچنین بقایای خاکریزهای عراقی ها و ادوات جنگی مثل تانک ها در این منطقه وجود دارد که می توانید از آنها دیدن نمایید.

هویزه

مرقد سید عرب موسوی

از دیگر اماکن زیارتی در غرب هویزه مرقد سید عرب موسوی می باشد، این آرامگاه در بخش نیسان و در نزدیکی روستای یزدنو قرار گرفته است، این زیارتگاه دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی می باشد که می توانید به راحتی به زیارت بپردازید.

هویزه

پارک ساحلی هویزه

از دیگر جاذبه های دیدنی و تفریحی در هویزه پارک ساحلی آن است که در مرکز شهر و کنار رودخانه کرخه قرار گرفته است. این پارک یکی از مهم ترین فضاهای تفریحی در هویزه محسوب می شود که دارای تفریحات و امکانات مناسبی شامل: فضای سبز، آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه، انتظامات، آبخوری، زمین بازی کودکان، بوفه، کافه، رستوران و ... می باشد. این پارک به جاذبه هایی همچون: تالاب هورالعظیم، شهربازی حدیقه و پارک انشعه نیز نزدیک می باشد.

هویزه

اقامت در هویزه

هویزه دارای وسعت بسیار کمی می باشد و شهر بزرگی نیست، اما گردشگران زیادی هرساله به این شهر سفر می کنند، در این شهر اقامتگاه های بوم گردی وجود دارد که می توانید در سفر به هویزه در این اقامتگاه ها سکونت نمایید، این شهر بخاطر کوچکی هتلی ندارد اما می توانید مطمئن باشید اقامتگاه های این شهر دارای بهترین امکانات و خدمات در حد یک هتل 5 ستاره می باشند.

هویزه

بهترین فصل برای سفر به هویزه

همانطور که می دانید هویزه یکی از شهرهای جنوبی کشورمان که در استان خوزستان قرار گرفته است، و دارای آب و هوای گرم و شرجی می باشد، بنابراین بهترین فصول برا یسفر در فصل های پاییز و زمستان و همچنین دو ماه اول سال می باشد. که می توانید در هوای متعادل و مطبوع در این فصول به راحتی به تفریح و بازدید بپردازید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران اهواز در شهر مشهد می باشد.

نویسنده: شادی شادکام

date_range جمعه 28 بهمن 1401 remove_red_eye 294 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0