{{ctrl.notification}}
معرفی مکان های دیدنی ارومیه

معرفی مکان های دیدنی ارومیه

ارومیه از بهترین شهرهای ایران است که همه ساله گردشگران زیادی دارد و یک مقصد گردشگری فوق العاده است برای سفر به ارومیه کافی است بلیط هواپیما چارتر مشهد ارومیه بگیرید، اگر قصد سفر به این شهر را دارید با ما همراه باشید.

دریاچه ارومیه

بزرگ ترین دریاچه داخل ایران و بزرگ ترین دریاچه اب شور خاورمیانه می باشد، نام های دیگر این دریاچه (رضائیه )، (چیچست )، (کبودان ) است از سال 80 این دریاچه متاسفانه خشک شد و حتی به خشکی کامل رسید اما دوباره کمی  با بارش بارندگی در فصل بهار احیا شد جالب است بدانید این دریاچه با داشتن بیش از صد جزیره محل توقف پرندگان مهاجر مثل فلامینگو و پلیکان است و اب این دریاچه برای اب درمانی مناسب  است.

دریاچه ارومیه

پارک جنگلی شیخ تپه

این پارک در جنوب شرقی ارومیه بر ارتفاعات مشرف به شهر و در کنار تپه باستانی شیخ تپه قرار دارد قدمت این تپه به دوره مادها و قبل از دین زرتشت باز می گردد.

پیست اسکی خوشاکو ارومیه

ارومیه به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد در منطقه ای سردسیر و پر برف است و به همین دلیل افراد زیادی برای ورزش ها و تفریحات برفی به این شهر سفر می کنند.

چشمه اب معدنی کوه زنبیل

در نزدیکی دریاچه ارومیه حوضچه ای وجود دارد که از دل کوه به بیرون جوشیده و خواص معدنی زیادی دارد.

آبشار شلماش

این ابشار در نزدیکی شهر سردشت قرار دارد و دره ای سرسبز در کنار جنگل های پراکنده است و جالب است بدانید اب و هوای این منطقه تا اواسط اردیبهشت ماه سرد است بهترین زمان سفر به این ابشار بین خرداد ماه تا اواسط پاییز است.

آبشار شلماش ارومیه

چشمه های آب گرم هفت اباد

این روستا از لحاظ ارتفاع پایین ترین روستای دهستان از محال مرگور بوده است که دارای چشمه های ابگرم زیادی می باشد و برای بیمارانی که نیاز به اب درمانی دارند عالی است. اگر شما هم  بلیط هواپیما به مقصد ارومیه دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما سری هم به چشمه های اب گرم بزنید.

سد بوکان

سد شهید کاظمی سدی خاکی با هسته رسی می باشد که در 35 کیلومتری جنوب شرقی بوکان واقع شده است و در استان اذربایجان غربی است از این سد برای تنظیم و استفاده از اب و سیلاب های رودخانه زرینه ایجاد شد و به جهت ابیاری اراضی پایین دست سدی در محل جنوب شرقی بوکان بسته شد.

دریاچه مارمیشو

مارمیشو در 45 کیلومتری شمال غرب ارومیه واقع شده است و مساحت ان 5 هکتار است این دریاچه شامل انواع ابزیان مثل قزل الا بوده است که مکان مناسبی برای ماهیگیری بوده است این دریاچه در اثر زلزله و سد کوه در مسیر اب های مرزی ایران و ترکیه به وجود امده است.

کلیسای ننه مریم

کلیسای ننه مریم نام های دیگری چون کلیسای شرق آشور، کلیسای حضرت مریم و کلیسای مارت مریم دارد و یکی از کهن ترین کلیسا های جهان است و هنگامی که این کلیسا ساخته شد برای اتشکده مورد استفاده قرار گرفت و از معروف ترین معبد های زرتشتیان حساب می شده است.

بازار تاریخی

معماری بازار تاریخی ارومیه به دوران صفویه باز می گردد و از ان دسته بازار هایی است که معماری خودش را حفظ کرده است این بازار چیزی حدود 1000 مغازه دارد و تنوع زیادی دارد.

موزه ارومیه

این موزه شامل دو قسمت باستان شناسی و مردم شناسی است که در ان اثاری از دوره های مختلف تاریخ این سر زمین و اشیا قدیمی مربوط به ان دوران نگهداری می شود و می توانید در این موزه لباس های محلی زری دوزی و مخمل های قلاب دوزی و کتاب های خطی و کارهای ظریف مینیاتوری را ببینید. شما می توانید از اس چارتر خرید بلیط چارتری هواپیما تهران ارومیه  خود را در کمتر از سه دقیقه  رزرو نمایید.

موزه ارومیه

آبشار سوله دوکل

نام دیگر این ابشار که به ان معروف است دیزج می باشد و از بلند ترین ابشارهای ایران است و منظره زیبایی دارد و در بیشتر سال ها گردشگران و مسافران به این ابشار می روند ابشار سوله دوکل در دامنه کوه دالانپر در نوار مرزی ایران ترکیه و عراق واقع شده است.

کاخ و موزه باغچه جوق

در زمان های گذشته مکان حکومت سردار ماکو بوده است و در یک کیلومتری شهر ماکو قرار دارد و این بنا در زمان پاشا خان شروع شده است و در دوره اقبال السلطنه به اتمام رسیده است و به مدت 30 سال تزیینات داخلی سالن های هفت‌گانه انجام شده است.این کاخ در بین باغ بزرگی با درختان کهن که وسعت ان 11 هکتار است واقع شده و اکنون تبدیل به موزه ای با ویژگی های معماری و  هنری شده است.

روستای بند

در این روستا بیشتر جوانان گشت و گذار می کنند و علت ان وجود کافه ها و رستوران های زیادی است که رودخانه هایی زیبا و فضای سرسبز دارد.

دره قاسملو

از بهترین مکان های گردشگری دیگر ارومیه دره قاسملو است که چشم انداز های زیبایی دارد و می توان به چشمه هایی که در داخل باغ ها و دره ها است اشاره نمود بهترین زمان سفر به دره قاسملو فصل بهار و تابستان است.برای دیدن این دره زیبا کافی است در اسرع وقت بلیط هواپیما چارتر بگیرید و به ارومیه سفر کنید.

کلیسای مارسرگیز

این کلیسا از مکان های مذهبی مهم ارومیه است و تمام مسیحیان، اشوری، ارامنه این کلیسا را می شناسند و قدمت ان به قبل از اسلام می رسد و دستور ساخت این کلیسا را  پس از پیروزی خسرو پرویز بر رومیان، همسر او که مسیحی بود داد.

قدمت این قلعه به دوران ساسانیان باز می گردد که در بلندی های روستای اق گنبد در اسکله میان ارومیه و تبریز است و طبق گفته ها هولاکوخان در این مکان دفن شده است.

قلعه هلاکوخان ارومیه

تالاب گلمرز

این تالاب کوچک و زیبا در روستای گلمرز قرار گرفته است و از زیباترین مناطق ایران است که عمق ان حدود 14 متر بوده است و بهترین زمان بازدید از ان فصل بهار است.

جزیره اشک

در این جزیره گوزن زرد ایرانی که از نادرترین گوزن های جهان می باشد در این جزیره زندگی می کند و در محدوده پارک ملی دریاچه ارومیه قرار دارد و برای ورود  شدن به ان نیاز به مجوز از سمت سازمان حافظت محیط زیست دارد.

قلعه کاظم داشی

در مورد این قلعه داستان ها و روایت های تاریخی زیادی وجود دارد که گفته شده است هلاکوخان مغول اموال گران قیمتش  را در این قلعه پنهان کرده بود و این قلعه در طی زمان های مختلف پناهگاهی برای ساکنان هفت روستای اطراف بوده و نامش را از کاظم خان فرمانده شجاع محافظ روستا گرفته است و در زمان جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم هم از این قلعه برای پناهگاه استفاده شده است. اگر شما هم بلیط چارتر می خواهید تهیه کنید پیشنهاد ما به شما این است که به سایت آس چارتر سر بزنید و بلیط خودتان را تهیه کنید.

date_range جمعه 23 مهر 1400 remove_red_eye 735 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0