{{ctrl.notification}}
غارهای اطراف مشهد

غارهای اطراف مشهد

مشهد یکی از شهرهای کشورمان ایران که پر است از جاذبه های زیباو تاریخی و طبیعی و زیارتی که می توان گفت با سفر به مشهد می توانید با یک تیر چند نشان را بزنید، اکثر مسافرانی که به مشهد سفر می کنند، علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان به گردش در جاهای دیدنی دیگر نیز می پردازند، اگر در سایت آس چارتر وارد قسمت وبلاگ ما بشوید می توانید درباره جاذبه ای دیدنی مشهد مطالبی را مطالعه فرمایید ودر سفر به مشهد به راحتی به بازدید از این اماکن و جاهای دیدنی بپردازید، در این مقاله نیز آس چارتر به معرفی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مشهد می پردازد، غارهای اطراف مشهد بعنوان یکی از جاذبه های دیدنی مشهد به شمار می رود که علاقه مندان به غار نوردی و بازدید از غارهای مختلف می توانند تا پایان این مقاله مارا همراهی کنند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه و کمترین هزینه بلیط هواپیما لحظه آخری اهواز مشهد را به راحتی تهیه نمایید.

غارهای اطراف مشهد

غار زری مشهد                                                                                                                                          

غارزری از معروف ترین غارهای مشهد است، این غاردر 9 کیلومتری شهرمشهد در طرقبه و در روستای گلستان واقع شده است، این غار در منطقه کوهستانی و اطراف رودخانه قرار دارد و در بین مردم این روستا با نام آغل زری نیز شناخته شده است. دهانه غار زری در ارتفاع 10 متری زمین و در ارتفاع 1010 متری سطح دریا قرار دارد و به شکلی تودرتو و پرپیچ و خم است که تقریبا به یک کیلومتر می رسد، عمق این غار 13 مترمی باشد. جنس غار گسلی و کف آن پوشیده از خاک نرم است. در گذشته غار زری معدن سرب بوده و از ان کانی زر استخراج می شد. داخل این غار آبی وجود ندارد، دیدن از این غار به علت نبود منبع آب بسیار آسان است. در این غار جانور نایابی به اسم سوسک سودو اسکورپیان نیز وجود دارد. این غار همچنین درنزدیکی یکی از اماکن زیارتی طرقبه امامزاده یاسر و ناصر قرار گرفته است. هر زمان که قصد رفتن به این غار را داشتید حتما با خود تجهیزات کاملی مانند: طناب غارنوردی، کارابین، یومار، صندلی،کرول با خود به همراه داشته باشید. همچنین در مسیر این غار وسیله نقلیه نیز وجود دارد که می توانید به راحتی به غار دسترسی داشته باشید.

آدرس غار زری: 9 کیلومتری شهر مشهد، روستای حصار گلستان

غارهای اطراف مشهد

غار مغان مشهد

غار مغان در 35 کیلومتری شهر مشهد در جنوب روستای مغان قراردارد. غار مغان با اینکه یکی از جاذبه های گردشگری مشهد می باشد اما با این حال خیلی شناخته شده نیست، نام این روستا از واژه مغ که پیشوایان مذهبی زرتشتیان می گفتند گرفته شده است. این غار دارای 2 ورودی شرقی و جنوبی می باشد. از سمت شرق به خان دره و بازه شی از سمت جنوب احمدآباد شهرستان مشهد ختم میشود و2910 متر از سطح آب های آزاد ارتفاع دارد. این غار به صورت پلکانی است و یک ورزش هم حساب می آید و پرتگاه های پراکنده ای دارد، غار مغان چندین چاه و یک پرتگاه با عرض حدود 35 سانتی متر و عمق بعضی از آنها تا 25 متر هم می باشد.

غارهای اطراف مشهد

در گذشته این غار همچنین محل سکونت خفاش ها بوده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید قدمت این غار از کوه های دماوند والبرز بیشتر است. این غار یکی از غارهای هیجان انگیز و خطرناک است اگر به دنبال هیجان با کمی ترس هستید غارمغان انتخاب بسیار خوبی است این غار شباهت زیادی به غارهایی که در کارتون ها و انیمیشن ها میبینم دارد. در این غار متاسفانه چندین تن از غارنوردان جان باختند. به همین خاطر برای رفتن وبازدید از این غار حتما از یک راهنما کمک بگیرید و با تجهیزات کامل وارد آن شوید. فضای اطراف این غار بی نظیر و گل های بسیار متنوع و زیبایی دارد، بهترین زمان برای رفتن به این غار در فصل تابستان و بهار است در این فصل از سال گیاهانی که خاصیت دارویی دارند و گل ها سر تا سر دشت مغان را فرا گرفته اند. با تهیه بلیط هواپیما ارزان اصفهان مشهد از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس غار مغان: مشهد، 35 کیلومتری طرقبه ،روستای مغان

غارهای اطراف مشهد

غار کارده مشهد

غار کارده در 48 کیلومتری شمال شهر مشهد و در 3 کیلومتری روستای کارده و در دره آل قرار گرفته است. پهنای این غار به 3.1 متر و عمق آن حدود یکصد متر است. دهانه این غار در ارتفاع 1458 متری از سطح دریا قرار گرفته است.  از شاخصه ها ی این غار می توان به راه ها ی فرعی آن اشاره کرد که هر راه فرعی خود 2 تا 5 شاخه فرعی دیگر نیز دارد، بعضی از راه ها ی فرعی و اصلی این غار دارای 1 ارتفاع هستند، این غار قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد، وجود اسکلت هایی از انسان در این غار نشان دهنده این است که در زمان های گذشته نیز کسانی که برای غارنوردی به این غار وارد شده اند در همان جا جان خود را از دست داده اند، که غارنوردانی که از این غار بازدید کرده اند این اسکلت ها را دیدند، برای بازدید از این غار حتما نیاز به راهنما دارید و گرنه اصلا وارد آن نشوید، وجود راه های بسیار زیاد در این غار احتمال گم کردن ورودی بسیار زیاد است، در ورود به این غار حتما برای خود نشانه گذاری کنید تا بتوانید راه برگشت خود را بهتر پیدا کنید. این غار همچنین دارای پرتگاه های خیلی خطرناکی می باشد.

آدرس غار کارده: 45 کیلو متری مشهد، روستای کارده

غارهای اطراف مشهد

غار هندل آباد مشهد

غار هندل آباد در 40 کیلومتری شمال غرب شهر مشهد و در منطقه تبادکان قرار دارد. اسم دیگر این غار به نام اوله می باشد. دهانه این غار بسیار کوچک وبه شکل مربع است و رفتن به داخل آن کمی دچوار است و البته کمی ترسناک، غار هندل آباد دارای 90 متر طول است. این غار دارای چشمه آب کوچکی می باشد که از آب این چشمه میتوان برای درمان آبله گوسفندان استفاده کرد. پیشنهاد می کنم در فصل بهار که زمان جفتگیری خفاش ها است به این غار نروید لازم به ذکراست که همه ی خفاش ها خون خوار نیستند تعداد کمی از آنها گیاه خوار می باشند. همچنین وزغ نیز در این غار وجود دارد، در داخل این غار همچنین چندین قبر وجود دارد که اطلاعاتی از آنها در دسترس نیست. در نزدیکی این غار همچنین یک مکان زیارتی بنام پنجتن وجود دارد که می توانید به این مکان مقدس بروید و از ان نیز دیدن نمایید.

آدرس غار هندل آباد: ۴۰ كیلومتری شمال غرب مشهد در روستای هندل آباد، تبادكان

غارهای اطراف مشهد

غار مزدوران مشهد

غاری بی نظیر یکی از زیباترین غارهای تاریخی در اطراف مشهد که در جنوب غربی شهرستان سرخس در شهر مزدوران قرار گرفته است. قدمت این غار به هزاره دوم پیش از میلاد می رسد و یکی از جذاب ترین غارهای افقی ایران به شمار می آید، این غار در سال ۱۳۳۵ توسط دو غارنورد به نام‌های منوچهر مهران و زنده یاد خورشیدی کشف شد. عرض ورودی این غار ۲ متر و ارتفاع آن ۵/۲ متر است. پس از ورودی، تالاری ۱۰۰ متری با عرض ۵۰ متر و ارتفاع ۲۰ متر قرار دارد.

غارهای اطراف مشهد

این غار دارای تالارهای بزرگ حدود ۱۵متر عرض و به اندازه ای حدود ۳ طبقه تا سقف فاصله دارد و دارای راهروهای بی اندازه کوچک نیز می باشد، در این غار خفاش نیز وجود دارد، دمای این غار همیشه ۲۵ درجه ی سانتی گراد است. این غار دارای  ستون‌ها و اشکال آهکی و همچنین قندیل های زیبایی که طول غار وجود دارد، سرتاسر این غار برق کشی شده است و می توانید به راحتی به بازدید از این غار بپردازید. این غار توسط سازمان میراث فرهنگی ایران به شماره ۶۵۲ به ثبت ملی رسیده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر لحظه آخری در مشهد می باشد.

آدرس غار مزدوران: 95 کیلومتری شهر مشهد – سرخس

date_range پنجشنبه 12 آبان 1401 remove_red_eye 142 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0