{{ctrl.notification}}
غارهای آجانتا

غارهای آجانتا

هند کشوری زیبا با جاذبه های شگفت انگیز که در جنوب قاره اسیا و در ۵۶ کیلومتری از شهر جالگائون قرار گرفته است. این کشور دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و غنی می باشد، که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد‌ می ‌رسد. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی غارهای آجانتا از تاریخی ترین جاذبه های دیدنی و منحصربفرد کشور هند بپردازد.  تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر تهران دهلی را از این سامانه به راحتی تهیه نمایید.

غارهای آجانتا

معرفی غارهای آجانتا

غارهای آجانتا از جاذبه های شگفت انگیز در نزدیکی شهر جالگائون در شیب سنگی دره ای u شکل و در امتداد مسیر رودخانه وگهور می باشد. قدمت این غارها به حدود 200 سال پیش از میلاد باز می گردد. این غارها در واقع معابد بودایی هستند، در این منطقه 30 غار وجود دارد که در هر کدام از آنها مجسمه ها و نقاشی های زیادی وجود داردکه بسیار جذاب و دیدنی می باشد. حدود 28 غار قابل بازدید می باشد اما دو غار دیگر هنوز مسدود می باشد، این غارها در سال 1819 میلادی توسط یک افسر انگلیسی که در حال شکار در این منطقه بود کشف شد، او و مامورانش به طور اتفاقی با این غارها برخورد می کنند. این غارها حدود هزاران سال در زیر درختان انبوه جنگل پنهان بودند، بعد از کشف شدن این غارها افراد سودجویی از سرتاسر دنیا به هند آمدند، در همین بین باستان شناسی به نام جیمز فرگوسن نیز که به تاریخ معماری و عتیقه جات هندی علاقه مند بود توجهش به این غارها جلب گشا و به هند آمد و توانست با اقدامات ارزشمندی که داشت، به بازسازی و احیای نقاشی های داخل غارها بپردازد در این راستا ازعکاس، نقاش و عتیقه شناسی به نام رابرت گیل نیز کمک گرفت. همچنین در سال1875 کپی کردن از نقاشی ها آغاز شد، و در سال های 1909 تا 1911 از تمامی نقاشی های داخل غارها کپی تهیه شد و سال 1856 عکاسی از آن ها آغاز شد و تا امروز ادامه یافته است. جالب است بدانید بخاطر افراد سودجو یکی از باستان شناسان بنام جیمز فرگوس برای جلوگیری از سودجویی این افراد این غارها را شماره گذاری و حفاری کرد و در حفظ آثارباستانی این مجموعه نقش مهمی را برعهده داشته است. این بنا در میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

غارهای آجانتا

معماری غارهای آجانتا

این غارها دارای معماری بسیار ظریف و هنرمندانه ای می باشد، که ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد، این غارها به شکل نیم دایره در کنار هم قرار گرفته اند، نقاشی های موجود در این غارها دارای رنگ هایی گرم و دل انگیز و جزئیاتبی نظیری می باشند، معماری این غارها الهام گرفته از معماری مناطقی مثل سریلانکا و تبت است. این نقاشی ها نمایانگر فرهنگ غنی مردم هند و سبک زندگی بودا و پیروانش و همچنین آموزه های دینی و فلسفی آنها می باشد. این غارهای منحصربفرد در دو مرحله شده اند. اولین بنای این سازه در سده دوم پیش از میلاد درزمان حکومت سلسله ساتاوانا ساخته شده است. مرحله دوم ساخت این غار که دارای بخش های دیگری می باشد در قرن ۶ پیش از میلاد ساخته شده است. در معماری بی نظیر این غارها ارتفاع سقف ها و فاصله ی بین دیواره ها متفاوت است و هر 30 غار به هم راه دارند و در نهایت همه آنها به مجسمه بودا می رسند. 

غارهای آجانتا

بخش های مختلف غار آجانتا

غارهای آجانتا دارای از بخش های مختلفی تشکیل شده است. غارآجانتا دارای اتاق های دعا و استراحت می باشد. از دیگر بخش های این غارها راهروها می باشند که غارها را به هم متصل می کنند. درهایی در ابتدا و میان راهروها وجود دارد که از جنس چوب و سنگ هستند و بر روی انها نقاشی های زیبایی کنده کاری شده است، این درها دارای ارتفاع زیادی می باشد که این نشانه ی احترام به کسانی بوده است که به این غارها می آمدند. مجسمه ای از بودا نیز در گذشته درمرکز غار قرار داشته است، که بسیار بزرگ بوده است و اکنون متاسفانه نابود شده و قسمتی از آن نیز دزدیده شده است.  همچنین سالن عبادت که در این غارها بیشترین مساحت را داشته است، و در گذشته بیشتر از آن استفاده می شده است.                      

غارهای آجانتا                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

تصاویر موجود در غارهای آجانتا

نقاشی های موجود در غارهای آجانتا حکایتگر عقیده های مذهبی آیین بودایی ها بوده است. تصاویری نیز از هیئت اعزامی خسرو پرویز به هند در غارهای شمال غربی حیدرآباد قرار دارد که بسیار دیدنی است، نقاشی های زیادی در این غارها وجود دارد، اکثر نقاشی ها دارای موضوعات جالبی است مه توجه شما را به خود جلب می کند، یکی از جالب ترین تصاویر موجود در این غاره تصاویر زنان بدون لباس در مراسم مذهبی می باشد، همچنین از دیگر نقاشی هایی در این غارها تصاویر موجوداتی نیمه انسان و نیمه حیوان در این غار ها می باشد.

کاربری غارهای آجانتا

این غارها در گذشته مکانی برای چله نشینی راهبان بودایی بوده است، که در قرن 7 میلادی برای مردم مکانی مقدس قلمداد شد. حدود 5 غار از این غارها چایتیا هستند، و مخصوص دعا و مراقبه راهبان بودایی وبوده است، غارهای دیگر ویهارا هستند که بعنوان معابد بودایی کاربری داشته است.

غارهای آجانتا

مسیر دسترسی به غارهای آجانتا

برای دسترسی به غارهای آجانتا و بازدید از این غارها باید در ابتدا بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر تهران دهلی را از سامانه آس چارتر تهیه نمایید و نزدیکترین فرودگاه به غارهای آجانتا که فرودگاه اورنگ آباد است خود را برسانید، همچنین ازشهرهای بمبئی و دهلی می توانید با طی کردن مسافتی حدود 333 کیلومتر باتاکسی به غارهای آجانتا برسید. اگر از با قطار سفر می کنید نزدیکترین ایستگاه که حدود 56 کیلومتر با آجانتا فاصله دارد ایستگاه جال گائون است که می توانید بعد از رسیدن به این ایستگاه با تاکسی باقی مسافت را طی کنید. همچنین در فرودگاه اورنگ اباد می توانید با استفاده از اتوبوس های خطی به سما غارها بروید. 

غارهای آجانتا

جاذبه های نزدیک غار آجانتا

هند یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور جهان است به همین دلیل دارای تنوع بسیار بالایی از فرهنگ ها، مناظر، بناها و مکان های دیدنی و جذاب می باشد، و سالانه گردشگران و توریست های زیادی به این کشور سفر می کنند. از زیباترین جاذبه ای این کشور غارهای آجانتا است، غارهای آجانتا خود به تنهایی بسیار زیبا و چشمگیر است که ساعت ها محو آن خواهید شد، علاوه بر این جاذبه دیدنی های دیگری نیز در نزدیکی از غار شگفت انگیز قرار دارد که می توانید به غارهای الورا، غارهای  الفانتا، خط ساحلی کرالا،  غارهای اورنگ آباد، کاخ دریاچه، معبد ویروپاکشا، پالولم، تاج محل، غارهای شیولنی و معابد غار کارناتاکا وجود دارد.  در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه ها می پردازیم.

غارهای آجانتا

خط ساحلی کرالا

از زیباترین جاذبه های دیدنی در کشور هند، خط ساحلی کرالا می باشد، این خط ساحلی زنجیره ای از تالاب ها و دریاچه ها در ساحل دریای عرب می باشد، این خط ساحلی یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی در هند در ایالت کرالا است، در این خط ساحلی گونه های مختلف از آبزیان از جمله خرچنگ، قورباغه ها و ماهی های گوبی و همچنین پرندگان و حیواناتی همچون سمورهای آبی و لاک پشت وجود دارد. در این ساحل می توانید به گردش و تفریح بپردازید و اب استفاده از قایق های مانند خانه قایقی، قایق برنجی سنتی به تفریح بپرازید و از آن لذت ببرید. با تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما خارجی تهران بمبئی از سایت آس چارتر از نزایا و تخفیفات ویژه ای برخودار شوید.

غارهای آجانتا

کاخ دریاچه

کاخ دریاچه از دیگر جاذبه های دیدنی در شهرستان اودایپور هند در دریاچه پیچولا قرار دارد، این کاخ تابستانی سلطنتی زیبا در قرن 18 میلادی ساخته شده است. جالب است بدانید از این کاخ سلطنتی امروزه بعنوان یک هتل لوکس 5 ستاره مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین برای رفتن به وسط دریاچه و استفاده از این هتل لاکچری برای مهمانان هتل قایق در نظر گرفاه شده است که حمل را مسافران را انجام می دهد. جالب است بدانید از این هتل در سال 1983 بعنوان لوکیشین فیلم اختاپوس به با بازی بازیگر مشهور جیمز باند استفاده شده است.

غارهای آجانتا

معبد ویروپاکشا

ساخت این معبد در شهر همپی به عنوان یک معبد کوچک آغاز شده و سپس به یک مجتمع بزرگ تحت حاکمان ویجایانگارا گسترش یافت. اعتقاد بر این است که این معبد بدون وقفه از زمانی که حرم کوچکی بود و در قرن هفتم پس از میلاد ساخته شد در حال کار است و آن را یکی از قدیمی ترین معابد هندو در هند کرده است.

غارهای آجانتا

پالولم

از دیگر سواحل زیبای و توسعه یافته در این کشور که در گوا قرار دارد ساحل پالولم است که در جنوب این منطقه قرار گرفته است، این ساحل از دو طرف توسط پرتگاه های بلندی احاطه شده است، و این ساحل دارای شیب بسیار ملایمی می باشد. در اطراف این ساحل امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی وجود دارد، می توانید در رستوران های زیبای ساحلی به استراحت و خوردن یک غذای خوشمزه بپردازید،  ویا در هتل های لوکس این منطقه اقامت کنید و از منظره زیبای این ساحل لذت ببرید.

غارهای آجانتا

پارک ملی کانها

یکی از زیباترین و جذابترین مکان های دیدنی هند مناظر حیات وحش پارک ملی کانها است، این پارک ملی دارای بی نظیرترین مناظر می باشد، جنگل های سرسبز و بامبو، دره های کانها، مراتع پوشیده از چمن و ... می باشد و یکی از زیستگاه های ببر در هنداست، این حیات وحش زیبا یکی از جاذبه های توریستی در هند محسوب می شود و رودیارد کیپلینگ نویسنده معروف در این باره رمان زیبایی بنام کتاب جنگل را نوشته است.

غارهای آجانتا

تاج محل

از دیگر مکان های دیدنی و معروف در هند که بسیار محبوب است تاج محل می باشد، این جاذبه ی دیدنی در آگرا می باشد، به دستور امپراطور مغول شاه جهان در بین سال های 1632 و 1653 مقبره ای از سنگ مرمر سفید به یاد همسر مورد علاقه خود ساخته است،علاوه بر این مقبره زیبا استخرهای منعکس کننده، و باغ های زینتی وسیعی با درختان گل و بوته در تاج محل ساخته شد،  و این بنا امروزه یکی از جذاب ترین شاهکارهای معماری مغول در این کشور می باشد، که گردشگران زیادی سالانه از این جاذبه زیبا دیدن می کنند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری خارجی  در شهر مشهد می باشد.

 

date_range شنبه 26 فروردین 1402 remove_red_eye 323 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0