{{ctrl.notification}}
جنگل جیغ مشهد کجاست؟

جنگل جیغ مشهد کجاست؟

مشهد یکی از کلانشهر های بزرگ می باشد  که دارای  مکان های گردشگری بسیار زیادی است از جمله این مکان ها می توان به جنگل جیغ مشهد یک مکان عجیب اشاره نمود که در ادامه به توضیح ان خواهیم پرداخت، شما می توانید برای بازدید از این جنگل جادویی، بلیط چارتری کرمانشاه مشهد را بگیرید و سفر کنید، پس با ما همراه باشید.

جنگل جیغ مشهد

درباره ی جنگل جیغ مشهد

این جنگل در استان خراسان رضوی و در مسیر نزدیک به مشهد واقع شده است. جنگل جیغ در روستایی به نام سربرج (طرقبه) قرار دارد که بعضی ها به این جنگل، (جنگل سربرج)  هم می گویند. همچنین در این منطقه درختانی چون میوه گیلاس، گردو، سیب و چنار های سر به فلک کشیده قرار دارد و در اطراف رودخانه حیواناتی مثل گرگ، روباه، پرندگانی چون عقاب و قرقی دارد.

جنگل جیغ مشهد

چرا اسم این جنگل (جیغ) نام گذاری شده است؟

در هنگام روز این جنگل مانند دیگر جنگل ها کاملا زیبا و طبیعی  است اما اهالی این منطقه می گویند هنگام شب صدای جیغ زنی در این جنگل می پیچد، برخی از افراد محلی هم می گویند صدای همهمه جیرجیرک ها در شب باعث می شود تا مانند صدای جیغ شنیده بشود به طور کلی برای این جنگل نظریه های مختلفی وجود دارد که یکی از ترسناک ترین ان ها صدای اجنه می باشد اما با این حال این جنگل گردشگران زیادی را به خودش جلب کرده است و با همین حال به جنگل جیغ می روند. کسانی که عاشق ترس و هیجان هستند از جنگل جیغ مشهد بسیار پیشنهاد می کنند. شما هم اگر میخواهید به  جنگل جیغ بروید کافی است در اولین فرصت بلیط ارزان چارتری چابهار مشهد بگیرید و سفر هیجان انگیز خود را شروع کنید.

جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ پیاده روی زیادی ندارد اگر همراه خود فرد مسنی دارید می توانید به راحتی پیاده روی کنید و از مناظر لذت ببرید.البته این را هم بدانید که در سر برج رودخانه ای باهمین نام قرار دارد که می توانید از ان به عنوان یک مکان گردشگری استفاده کنید و ساعات خوشی رابگذرانید. در زمان های گذشته این رودخانه بسیار پراب بوده است اما متاسفانه  سال های زیادی خشک مانده است، در سال 1390 رودخانه سربرج به حالت اول خودش بازگشت و مجدد پر اب شد. صداهایی که از جنگل جیغ می اید می گویند ملخ هایی است که به جنگل هجوم می اورند و شب ها به درختان پناه می برند. طبق گفته ها صداها هیچ شباهتی به جیرجیرک یا شاخ و برگ درختان ندارد زیرا شاخه ها و برگ های درختان اصلا تکان نمی خورد.

جنگل جیغ مشهد

راز جنگل جیغ چیست؟

اهالی این روستا ان اوایل توجهی به صدا نداشتند ولی بعد کم کم دهیار روستای سربرج تصمیم گرفت تا موضوع را دنبال کند و ببیند منشا این صدا از چیست؟ بعد از مدتی که موضوع را پیگیری کردند، علت ان را وجود جیرجیرک که در زبان محلی به ان (کز) یا (چز) می گفتند دانست. سال هایی که باران فراوان می بارد و رودخانه سربرج خشک نمی شود، این جیرجیرک ها به روستا امده و تولید صدا می کردند.

تعداد این جیرجیرک ها که زیاد است بر روی هر درخت چیزی حدود 300 عدد است که صدای دسته جمعی ان ها باعث می شود صدای جیغ به نظر برسد. مدت زنده ماندن این جیرجیرک ها 40 روز است و بعد از بین می روند.

جنگل جیغ مشهد

آیا می توانیم به جنگل جیغ برویم؟

جنگل جیغ در دسترس است و شما می توانید از ان بازدید نمایید اما پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید به جنگل بروید همراه با دوستانتان یا خانواده بروید اما توجه داشته باشید که این صداها کاملا واقعی است و به گوش می رسد پس دو نکته مهم را به یاد داشته باشید که کودک هنگام سفر به جنگل جیغ نبرید و سمت عصر که هوا رو به تاریکی می رود را انتخاب نکنید. شما می توانید از سایت اس چارتر در کمتر از سه دقیقه بلیط چارتری هواپیما اهواز مشهد  تهیه نمایید.

جنگل جیغ مشهد

اقامت در جنگل جیغ به چه صورت است؟

اگر می خواهید اقامت در روستای سربرج داشته باشید می توانید از خانه های روستایی اقامت بگیرید. یکی از روش های دیگری که می توانید از ان استفاده نمایید استفاده از کمپ است که این گزینه در جنگل با ان صداهای عجیب و غریب کمی جرات می خواهد شما می توانید برای ماندن از کیسه خواب، وسایل گرمایشی،  دیگر وسایلی که فکر می کنید لازم است را تهیه نمایید البته این را هم بدانید که شب های جنگل جیغ مشهد بسیار سرد است.

جنگل جیغ مشهد

چه زمانی به جنگل جیغ برویم؟

به دلیل قرار داشتن روستای سربرج در منطقه ییلاقی دمای هوا در این منطقه سردتر از مشهد می باشد، پیشنهاد می کنیم فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید زیرا در این فصل ها درختان پوشیده از رنگ سبز هستند و بسیار دل پذیر است. همچنین به هیچ عنوان فصل زمستان و پاییز را انتخاب نکنید زیرا ممکن است بارش برف یا باران سنگین رخ بدهد.

جنگل جیغ مشهد

چه مکان های دیگری در نزدیکی جنگل جیغ مشهد قرار دارد؟

از مکان هایی که نزدیک جنگل جیغ است و می توان به ان اشاره نمود: روستای سربرج، روستای تجر، غار مغان می باشد.

جنگل جیغ مشهد

چطور به جنگل جیغ برویم؟

اگر از شهر دیگری می خواهید به مشهد سفر کنید ابتدا خرید بلیط چارتری از سایت اس چارتر انجام بدهید و سپس به طرقبه (روستای سربرج)  بروید. مسیر جنگل جیغ از مشهد تا طرقبه چیزی حدود 45 دقیقه است.

آدرس: مشهد، طرقبه، روستای سربرج

date_range سه شنبه 13 مهر 1400 remove_red_eye 905 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0