{{ctrl.notification}}
جاذبه های طبیعی سوئیس ایران

جاذبه های طبیعی سوئیس ایران

چهارمحال و بختیاری یکی از استان های کشور ایران است. مرکز این استان شهرکرد است. این استان با 16٬332 کیلومتر مربع وسعت بیست و دومین استان کشور از نظر مساحت می باشد. سوئیس ایران با جاذبه طبیعی و گردشگری بکری که دارد خیلی ها را راهی چهار محال و بختیاری کرده است. این روزها دنا کوهنوردان بسیاری را به خود می بیند. استان چهار محال و بختیاری که در اغلب روزهای سال، سردترین نقطه کشور است در تمام فصول زیبایی های منحصر به فرد و دیدنی دارد، اما برف، یخ و کوهستان اولین مفاهیم زندگی مردم چهارمحال و بختیاری است که خیلی زود با آن آشنا می شوند. چهارمحال و بختیاری تقریبا هفت ماه از سال برف دارد و به اعتقاد کارشناسان گردشگری همین قابلیت زمینه بسیار خوبی برای گردشگران ورزشی است. در این مقاله آس چارتر سعی دارد تا اطلاعاتی از این شهر زیبا دراختیارتان قرار دهد. برای سفر به سوئیس ایران می توانید از سایت آس چارتر بصورت آنلاین بلیط هواپیما ارزان شهرکرد را رزرو نمایید.

جاذبه های شهرکرد

جاذبه های دیدنی شهرکرد

شهرکرد بواسطه آب و هوای سرد کوهستانی و نیز تابستان‌ های معتدل دارای جاذبه‌ های طبیعی فراوانی است.

کوهرنگ

کوهرنگ در شمال غربی استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است و از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق این استان محسوب می شود. پیست اسکی چلگرد در این شهر قرار دارد که یکی از مراکز اسکی معروف کشور است. پیست چلگرد در دامنه کوه کارکنان چلگرد، مرکز کوهرنگ، قرار دارد و سالانه میزبان خیل عظیمی از ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش اسکی است.

شهرکرد

اردل

اردل در فاصله 86 کیلومتری بروجن و 95کیلومتری جنوب غربی شهرکرد، در مسیر جاده ارتباطی استان خوزستان به استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. در میان ایلات و عشایری که در مناطق اطراف این شهرستان زندگی می کنند، صنایع دستی رواج زیادی دارد که از آن جمله می توان به بافت انواع قالی های محلی، گلیم، جاجیم، چوقای محلی، پشتی، خورجین، سیاه چادر، نمکدان و سفره آردی اشاره کرد.برای بازدید ازجاذبه های زیبای شهر کرد کافی است دراولین فرصت به دست آمده بلیط هواپیما تهران شهرکرد را از سایت آُس چارتر رزرو نمایید.

شهرکرد

 فارسان

فارسان یکی از شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری و بخشی از پیکره پرجاذبه ایران زمین است که دارای ویژگی ها و قابلیت های کم نظیری است. فارسان، مهم ترین کانون شهری در قلمرو سردسیر عشایر هفت لنگ بختیاری است و ییلاق عشایر بختیاری محسوب می شود. در زمان حکومت آل بویه این شهر مرکز فرماندهی حکام بود که هنوز قلعه هایی به نشانه اقتدار و سلطه خوانین در منطقه از آن زمان باقی مانده است. یکی از دیدنی های جالب منطقه فارسان، کوچ طوایفی از ایل بختیاری است. تماشای کوچ عشایر و نقل مکان چندین ایل با کلیه مایملک با چهار پایان و مراسم حین این تغییر محل، بسیار دیدنی است.

شهرکرد

پیرغار و کتیبه های تاریخی اش

در 32 کیلومتری شهرکرد، به شهرستانی به نام فارسان می رسید، پنج کیلومتر مانده به فارسان، روستایی به نام ده چشمه وجود دارد. در این روستا مجموعه طبیعی- تاریخی پیرغار با چشمه های پرآبی که دو کتیبه تاریخی را فرا گرفته، در جلوه گری می کند. آب همچون دانه های مروارید از این چشمه سرازیر و آبشاری بلند از آن ساخته است.

پیر غار شهرکرد

کتیبه های تاریخی پیر غار

در این مکان طبیعی دو کتیبه تاریخی که قسمتی از حوادث دوران مشروطیت را نقل می کند بر صخره سنگ ها حک شده است. قبل از رسیدن به فارسان در یک سه راهی، تنها 15کیلومتر راه را به سوی شهر جونقان طی کنید، تا به این مکان برسید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ماهشهر اصفهان در مشهد می باشد شما می توانید بلیط خود را از این سامانه تهیه نمایید.

کتیبه شهرکرد

تپه اسکندری

تپه اسکندری اولین، کهن‌ترین و بزرگ ‌ترین اثر ملی استان چهارمحال و بختیاری، مربوط به دوران پیش از تاریخ است و در شهرستان شهرکرد، ۱ کیلومتری هفشجان واقع شده است. این اثر به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. قدمت این دولت شهر تاریخی به ۹۰۰۰ سال قبل برمی‌ گردد و جزو اولین سکونت گاه‌های دوره نوسنگی محسوب می ‌گردد. وجود سفالینه‌های پیش از تاریخ و وفور ابزار سنگی همچون فِلینت و اُبسیدین از استقرار این مکان از هزاره هفتم قبل از میلاد خبر می ‌دهد و بیانگر توالی تمدنی منطقه است.

تپه اسکندری شهرکرد

تپه شهرکهنه

تپه شهر کهنه مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در شهرستان شهرکرد، شمال باختری هفشجان قرار دارد. این اثر به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تپه کهنه شهرکرد

کتیبه‌ گر نوشته هفشجان

کهن ‌ترین کتیبه استان چهارمحال و بختیاری مربوط به هزاره چهارم قبل از میلاد و ۶۰۰۰ سال پیش و در هفشجان است ، کوه جهان بین شهرستان شهرکرد واقع شده است. این اثر یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در کنار این کتیه که بر دیواره‌ ی‌‌ صخره‌ ای و صیقلی کوه جهان بین در حومه شهر هفشجان شهرکرد ایجاد شده است، بقایای راهی سنگ چین وجود دارد که به گفته کارشناسان، احتمالاً بقایای اولین مسیر ارتباطی برای انتقال فرهنگ و تمدن شوش و دشت خوزستان به محیط تمدن تابستانی اسکندری هفشجان بوده است.

شهرکرد

قلعه چالشتر

قلعه چالشتر مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان شهرکرد، شهر چالشتر واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۳۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

چشمه آب‌ سفید

بسیاری از افراد شهرستان بروجن را با آب معدنی چشمه ‌سار بزرگ دیمه می ‌شناسند؛ همان آبی كه پاك ‌ترین و سالم ‌ترین آب جهان نام گرفته است. این چشمه یكی از زیباترین چشمه‌ های كشور است كه آب آن نیز بسیار سرد و خنك است. مردم محلی می‌گویند: این آب شفابخش برای كلیه درد و درمان بسیاری از بیمارهای گوارشی بسیار مطلوب است. آب چشمه آب سفید پس از بررسی‌های به عمل آمده از سوی كارشناسان آب وزارت نیرو به عنوان سبك ‌ترین آب ایران و جهان اعلام شد.

چشمه آب سفید شهرکرد

تالاب گندمان

تالاب گندمان وسعت این تالاب كه در جنوب غربی گندمان واقع شده، 980 هكتار است و ارتفاع آن از سطح دریا 2219 متر می باشد. منابع تامین كننده آب تالاب علاوه بر باران و برف، چشمه‌ها (چشمه‌های حاشیه تالاب چون گل كوچك، گل بزرگ، مرادان و نصیرآباد) و رودخانه آق بلاغ است. پوشش گیاهی تالاب را عمدتاً گونه‌های حاشیه ‌ای و نم ‌پسند تشكیل می‌‌دهد كه از آن جمله می‌‌توان به درختان بید، مرغ، جگن، ساز، نی، لویی، زنبق، آلاله آبی، هزار نی، بارهنگ آبی، نخل مرداب، عدسك آبی و بزواش اشاره كرد.

تالاب شهرکرد

تالاب بین المللی چغاخور

تالاب بین‌المللی چغاخورتالاب بین‌المللی چغاخور در دامنه ارتفاعات برآفتاب و كلار و در نزدیكی شهر بلداجی واقع گردیده است. این تالاب در مسیر جاده شهركرد خوزستان قرار گرفته و از شهركرد 65 كیلومتر فاصله دارد. فضای وسیع و هوای لطیف و چشم اندازهای بدیع، همراه با آواز و پرواز پرندگان مهاجر و بومی شامل انواع مرغابی، حواصیل، لک لک سفید و خروس کولی و آبزیانی چون ماهی کپور و نوعی از ماهیان گورخری است.

تالاب چشمه جغور شهرکرد

گردشگاه چشمه ‌زنه

گردشگاه چشمه زنه هفشجان در دامنه رشته کوه جهان بین و ۲ کیلومتری هفشجان و ۲۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است. در روز طبیعت هرسال بیش از ۱۰ هزار نفر از گردشگاه چشمه زنه و طبیعت زیبای آن دیدن می ‌کنند.این گردشگاه از مهم ‌ترین جاذبه‌های گردشگری نزدیک به شهرکرد مرکز کنونی استان چهارمحال و بختیاری است و آب‌ معدنی و لاله‌های واژگون آن از مهم ‌ترین ویژگی‌های آن می‌ باشد. رزرو بلیط چارتر هواپیما درسایت آس چارتر میسر می باشد.

گردشگاه چشمه زنه شهرکرد

گردشگاه سیاسرد

از مکان‌ های بسیار زیبا و دیدنی بروجن در استان چهار محال وبختیاری گردشگاه سیاسرد است که توسط یونسکو در زُمره مناطق دیدنی ایران ثبت گردیده است. چشمه سیاسرد نیز که در ۵ کیلومتری گردشگاه قرار گرفته با هوایی خنک و مطبوع، درختان زیبا و کهن ‌سال، مکانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت ساکنین شهر بروجن و سایر گردشگران به حساب می آید. فضاسازی ‌های مناسب و سهل ‌الوصول بودن، میل به بازدید از این گردشگاه را دوچندان كرده است. سیاسرد دارای امكانات و تسهیلاتی مانند: جاده آسفالته، فضای سبز، آب ‌نماهای زیبا، سرویس بهداشتی، سكوی نشیمن، دسترسی به هتل بزرگ بام بروجن، تجهیزات جهت بازی‌ كودكان، پاركینگ و آب ‌آشامیدنی است. از ویژگی‌ های بارز این مکان وجود درختان کهنسالی است که عمر برخی از آنها تا ۶۰۰ سال تخمین زده می‌ شود.

شهرکرد

غارجهان‌ بین

غارجهان‌ بین در دامنه کوه جهان‌ بین و در غرب شهرهفشجان و ۲۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. این غار با بیش از ۱۴۰ مترعمق و متراژ عمودی عمیق ‌ترین چاه غارطبیعی کشف شده در ایران محسوب می ‌گردد.

غار شهرکرد

بهترین زمان رفت به شهر کرد

این استان در میان کوهستان ها قرارگرفته و آب و هوایی سرد دارد. برای سفر به شهر کرد یهترین زمان فصل بهار وتابستان می باشد. اگر به ورزش های زمستانی واین فصل علاقه مندید، در این فصل سری به شهر کرد بزنید.

شهرکرد

مسیر های سفر از تهران به شهر کرد

برای سفر به شهر کرد می توانید از راه هوایی و زمینی اقدام کنید. اما به خاطرداشته باشیدکه سفر هوایی به این شهر تنها از مبدا تهران ومشهد امکان پذیراست. این شهر خطوط راه آهن ندارد برای سفر زمینی به آن فقط می توانید با اتومبیل شخصی واتوبوس اقدام کنید. برای رسیدن به این شهر از تهران از تهران باید به اصفهان وسپس نجف آباد بروید. و از نجف آباد به سمت زرین شهرو فولاد شهر و سپس به شهرکرد برسید.  

date_range یکشنبه 21 آذر 1400 remove_red_eye 499 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0