{{ctrl.notification}}
آشنایی با محله جلفا اصفهان

آشنایی با محله جلفا اصفهان

اصفهان یکی از زیبا ترین شهرهای ایران است که به نصف جهان معروف است، اگر بخواهید به شهرهای زیبای ایران بروید قطعا مردد خواهید شد زیرا همه شهرهای ایران زیبا و فوق العاده از تمامی لحاظ ها می باشند اما اگر عاشق این هستید که شهرهای مختلفی را بگردید پیشنهاد می کنیم حتما بلیط هواپیما تهران اصفهان خود را بگیرید و سری به اصفهان بزنید، اصفهان دارای مکان های دیدنی فوق العاده و بی شماری می باشد که یکی از ان ها محله جلفا است در این مطلب از اس چارتر سامانه خرید بلیط ارزان هواپیما قصد داریم تا به شما محله جلفا اصفهان را معرفی کنیم همراه اس چارتر باشید.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

تاریخچه محله جلفا اصفهان

محله جلفا جزو محله هایی می باشد که بسیار زیبا و دیدنی است ، هنگامی که در این محله پا میزارید گویا در سرزمینی دیگر هستید ، وجود کلیسای های زیبا برای ادیانی چون : مسیحی مانند پروتستان، ارتدوکس ، کاتولیک ها باعث شده تا حس کنید در یکی از شهرهای اروپایی هستید ، در این محله همه نوع گرایشی وجود دارد ، پدید امدن این منطقه مربوط به 400 سال پیش می باشد که از زمان دوران عباس شاه صفوی است همچنین ارامنه اصفهان از کنار رود ارس تا زاینده رود کوچ کرده اند و در این محله ساکن شده اند.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

هرچه از زیبایی های این منطقه بگوییم کم است زیرا جلفا حال و هوای دیگری دارد ، محله جلفا مابین هتل جلفا ، میدان جلفا ، کلیسای وانک قرار گرفته است ، شما می توانید برای گشت و گذار به میدان جلفا نیز بروید و افرادی که در این محله عبور می کنند را ببینید زیرا به نوعی تفریح در محله جلفا محسوب می شود. در این محله همانطور که در مورد ارامنه صحبت شد و گفتیم انواع ادیان مسیحی در ان زندگی می کنند همین موضوع باعث شده تا علاوه بر جنبه سکونت مردم برای تفریح نیز به انجا سری بزنند.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

همانطور که گفتیم 400 سال قبل این محله بنا شده است ، در ان زمان ها به دستور شاه عباس صفوی مردم خانه های خود را رها کردند و وارد این محله شدند و سکنا برگزیدند، از انجایی که محله جلفا در اذربایجان واقع شده است مردم ارامنه و مسیحی در فصل های سرد چون پاییز و زمستان به سختی زندگی خود را می گذارندند بعد از اتمام این فصل های سرد که به سختی گذارنده شد با امدن فصل بهار و تابستان کور سوی امیدی برای این افراد باز شد تا بتوانند به استان اصفهان و چهار محال بختیاری بروند.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

از بین افراد ارامنه چیزی حدود 3000 خانواده به  استان اصفهان رفتند و شاه عباس صفوی برای این که به مردم ثابت کند فرد خوبی است و نیت خوبی دارد زمین هایی را که در حاشیه زاینده رود بود را به ان ها واگذار کرد تا بتوانند زندگی کنند. اکنون تمام این زمین هایی که هدیه شده بود تبدیل به محله جلفا شد و در دسترس مسافران و گردشگران قرار گرفت این محله گویی سبک زندگی افراد اروپایی را به نمایش گذاشته است ،

آشنایی با محله جلفا اصفهان

شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما ارزان به محله جلفا رفته و سری به این محله که گویی مانند اروپا است بزنید و هزینه کمتری را متقبل شوید. وجود کافه های فوق العاده زیبا ، کلیساها ، ساعت های بلند قامت ، خیابان هایی که از سنگ فرش پوشیده شده است همه باعث شده تا دلتان بخواهد سری به محله جلفا بزنید و چند روزی را در این محله باشید.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

محله جلفا

در این محله مانند سایر مکان ها خبری از ازدحام و شلوغی ماشین ها نیست زیرا خیابان های ان بسیار باریک است و کم پیش می اید تا ماشینی از انجا رد بشود ، اگر هم ماشینی بخواهد رد  بشود با احتیاط و بسیار اهسته حرکت می کند تمامی این ها باعث شده تا دلتان بخواهد بیشتر درباره این محله زیبا بدانید.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

همچنین در محله جلفا حوض و حوضچه هایی وجود دارد که در تمامی ان ها یک مجسمه جای گرفته است ، در بین این حوضچه ها و مجسمه ها تنها وجود مجسمه حضرت مریم  که یک کاسه برنجی پر اب در دست دارد باعث شده تا محله جلفا بیشتر به نمایش در بیاید در بین این ها بیشتر این مجسمه نیز در معرض دید است.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

جاذبه های دیدنی محله جلفا

کلیسای سرکیس اصفهان جلفا اصفهان

این کلیسا مربوط به دوران صفوی بوده است ، کلیسای سرکیس از انجایی که بازسازی شده است نقاشی های ان که بسیار زیبا بود از بین رفته است ، کلیسای سرکیس در سال 1659 میلادی بنا شده است و نام ان در اوایل امناپرکیچ مقدس بوده است ، اما در سال 1850 میلای این کلیسا ویران شد و بعد از ان وسایل درون کلیسا به سرکیس انتقال یافت و نام ان هم متقابل تغییر کرد ، کلیسای سرکیس شامل دو گنبد می باشد که هر کدام از انها دارای هشت نور گیر هستند ، از نقاشی هایی که از بین رفته است فقط در قسمت روی گنبد چیزی باقی مانده است ، همچنین جالب است بدانید کلیسای سرکیس اصفهان در تاریخ 17 اسفند سال 1381 در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته است ، همچنین نام های دیگر این کلیسا عبارتند از : کاتارینه ، کاتولیک ها ، گئورک ، گریگور ، میناس ، نرسس ، نیکاغایوس ، یوحنا.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

کلیسای هاکوپ جلفا اصفهان

قدمت این کلیسا مانند کلیسای قبلی مربوط به دوران صفوی می باشد ، این کلیسا که نام های دیگر ان یعقوب مقدس یا کلیسای مریم است جزو قدیمی ترین و اولین کلیساهای محله جلفا می باشد ، هنگامی که ارامنه وارد این محله شدند این کلیسا را احداث کردند ، تاریخ ساخت این کلیسا 1607 میلادی می باشد هنگامی که این کلیسا بنا شد کمی کوچک بود و تعداد افراد از انجایی که زیاد بود جوابگو نبود همین باعث شد تا در سال 1613 میلادی به فکر ساخت کلیسای دیگر به نام کلیسای مریم و یا کلیسای هاکوپ باشند ، نقاشی هایی که در این کلیسا شده است فوق العاده دیدنی و حیرت انگیز است به طوری که هنگامی که ان ها را ببینید محو این نقاشی ها خواهید شد ، این کلیسا توسط شخصی به نام اودیک باباکیان که یک تاجر از ان دوران بوده است ساخته شده است.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

کلیسای بیت لحم جلفا اصفهان

کلیسای بیت لحم در سال 1628 میلادی احداث شده است ، این کلیسا کمی بزرگ می باشد و توسط شخصی به نام خواجه پطرس ساخته شده است این شخص یکی از بازرگانان معروف در زمان صفوی بوده است ، اکنون در این کلیسا خانواده این شخص به خاک سپرده شده اند ، کلیسای بیت لحم در نزدیکی میدان جلفا و دو کلیسای دیگر هاکوپ و مریم مقدس قرار گرفته است ، کلیسای بیت لحم به دلیل وجود نقاشی های زیبایش در درون و داخل کلیسا بسیار معروف می باشد ، این کلیسا به دلیل داشتن معماری زیبا و با شکوه در لیست 23 کلیسای جهان در روزنامه دیلی تلگراف که در سال 2016 منتشر شده است قرار گرفته است ، همچنین این کلیسای باشکوه در تاریخ 17 اسفند سال 1381 در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته است.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

کلیسای وانک جلفا اصفهان

نام دیگر کلیسای وانک کلیسای جامع ارامنه اصفهان است که که ارامنه نام این کلیسا را امنا پرکیچ گذاشته اند، مساحت این کلیسا چیزی حدود 8731 متر مربع می باشد که از این مساحت 3857 متر را ساختمان و فضای سبز تشکیل می دهد ، معماری این کلیسا بر اساس معماری کلیسای سنت استپانوس در جلفای اذربایجان بنا شده است ، کلیسای وانک شامل گنبدی بزرگ می باشد که دیواره ها و طاق های فوق العاده بلندی دارد.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

بازارچه جلفا اصفهان

یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید اصفهان در محله جلفا قرار گرفته است. مرکز خرید جلفا می باشد این بازارچه  دارای انواع و اقسام برندهای مختلف در پوشاک، دکوراسیون، جواهرات و غیره است. این بازارچه با وجود وسعت کم، تنوع محصولات بالایی برخوردار است و شما می ‌توانید خرید خود را از میان برندهای داخلی و خارجی انجام دهید. در سفر به جلفای اصفهان حتما سری به این بازار بزنید.

آشنایی با محله جلفا اصفهان

کافه های محله جلفا

در این محله بعد از گشت و گذار قطعا دلتان می خواهد یکی از کافه ها را امتحان کنید در ادامه ما به شما چند کافه را معرفی خواهیم کرد.

شربت سرای فیروز

کافه دالون

کافه اشوب

کافه مارسی

کافه انی

کافه ستاره

کافه بهار نارنج

کافه رستوران ایتالیایی هرمس

آشنایی با محله جلفا اصفهان

ادرس محله جلفا
ایران ، استان اصفهان ، خیابان نظر شرقی ، محله جلفا

date_range چهارشنبه 12 مرداد 1401 remove_red_eye 439 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0