{{ctrl.notification}}
آشنایی با باغ فردوس تهران

آشنایی با باغ فردوس تهران

امروز می خواهیم با یکی از جاذبه های تهران یعنی از زیباترین باغ های تهران که نام ان فردوس است شما را اشنا کنیم همچنین می توانید برای بازدید از این جاذبه در اولین فرصت بلیط هواپیما چارتری تهران خود را از سامانه اس چارتر تهیه نمایید.

معرفی باغ فردوس تهران

این باغ که یکی از باغ های معروف تهران می باشد قدمت ان به دوران قاجار باز می گردد باغ فردوس تهران در خیابان ولیعصر واقع شده است ولیعصر از سری خیابان های معروف تهران است که علاوه بر محبوبیت خاص خودش دارای درختانی سرسبز و زیبا است و از دیگر مکان هایی که دارد می توانیم به وجود کافه های فوق العاده زیبا اشاره کنیم برای اشنایی بیشتر و کامل تر با این باغ معروف با ما همراه باشید.

باغ فردوس از خانه های ارزشمند و تاریخی می باشد که در بخش شمیرانات قرار دارد و همانطور که در بالا گفتیم مربوط به دوره قاجار است و از سال 1381 تا به امروز به عنوان موزه سینما مورد بهره برداری قرار گرفته است مساحت این باغ به 20 هزار متر مربع می رسد که به دستور محمد شاه قاجارساخته شد و این عمارت در سه طبقه و زیرزمین با زیربنای 1000 متر مربع احداث شده است همچنین جالب است بدانید این عمارت پر از گچبری ها و ستون هایی گرد و قطور می باشد که دور تا دور ان با گچبری تزئین شده است و موزه سینمای ایران در این باغ واقع شده است این اثر در تاریخ 11 مرداد 1376 در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته است.

باغ فردوس را که محمد شاه قاجار دستور ساختش را داده بود معماری ان به سبک معماری قاجاری می باشد که ساخته شده است و پلان این ساختمان شبیه چلیپا یا به زبان عامیانه گوش فیل احداث شده است و بعد از دستور ساختش درباریان نزدیک شاه تصمیم گرفتند که باغ یا همان عمارت در این منطقه ییلاقی بسازند و در ان سال شخصی به اسم علی خان معیرالممالک باغ فردوس را ساخت، باغ فردوس در طی گذر زمان همیشه تغییر کاربری داده است از این تغییر ها می توان به کاخ سلطنتی تا باغ و مدرسه و اکنون که موزه است انتقال یافت. برای بازدید از باغ فردوس کافی است بلیط چارتر تبریز تهران را بگیرید و از سفر کردن به این مجموعه لذت ببرید.

باغ فردوس تهران

علت نام گذاری باغ فردوس

علت نام گذاری باغ فردوس به دلیل وجود قنات پر اب فردوس در این منطقه بوده است که برای ابیاری باغ های اطراف مورد استفاده قرار می گرفته است و اهمیت ان بسیار بالا است همچنین فردوس به معنای بهشت است.

نام های سینما باغ فردوس

این باغ سه سالن سینما به اسم های سینما فردوس، سینما توگراف، سینما تمدن دارد که در هر سه این سالن ها می توانید هر فیلمی را که بخواهید مشاهده کنید سینما تمدن و سینما توگراف معماری انها کاملا امروزی است و سعی بر این شده که از حداکثر تکنولوژی استفاده بشود حال می رسیم به سینما فردوس که پر از گچبری و کنده کاری در سقف است این باغ سراسرش پر از زیبایی است و دیدن ان همراه با پیاده روی در طولانی ترین خیابان لذت بخش است، در ساخت این باغ عباس کیارستمی و عزت الله انتظامی نقش بسیاری داشته اند پس هنگامی که مجسمه عزت الله انتظامی را دیدید زیاد نباید تعجب کنید.

بخش های موزه سینما

پس از اشنایی با باغ فردوس می خواهیم شما را با بخش های موزه سینما اشنا کنیم پس با ما همراه باشید:

تالار آغازگران

از تالار های اول سینما اغازگران است که تصاویر تاریخ سینمای ایران و نخستین ابزار های ساخت فیلم در ان نگهداری می شود.

تالار معاصران

این تالار در طبقه اول موزه سینما واقع شده است که عکس های بیش از 700 سینماگر ایرانی، شاهکارهای طراحی صحنه و لباس فیلم‌های ایرانی در این تالار به نمایش گذاشته شده است. شما می توانید بلیط ارزان چارترمشهد تهران خود را از سامانه اس چارتر دریافت نمایید.

تالار افتخارات و جوایز بین‌الملل

در این بخش جوایز بین المللی چون  نخل طلایی کن، خرس برلین و شیر ونیز و تمام پوسترهای فیلم که به جشنواره های فیلم جهانی راه پیدا کرده  را می توانید ببینید.

باغ فردوس مشهد

تالار دفاع مقدس

در این قسمت تصاویر و پوسترهای فیلم های سینمایی دفاع مقدس را می توانید مشاهده نمایید.

تالارهای باقی مانده موزه سینما

از بخش های این موزه می توانیم به تالار سینمای کودک‌ونوجوان، تالار تماشاخانه موزه سینما، تالار صدا و دوبله موزه سینمای ایران، عمارت شاه‌نشین، تالار علی حاتمی، تالار خانه فرهاد و تالار نام‌آوران سینمای ایران اشاره کنیم همچنین در این بخش 40 هزار عکس از هنرمندان سینمای ایران، 50 هزار جلد نشریه سینمایی، 3 هزار قطعه از مستندات تاریخی و قراردادها، 2500 عدد پوستر فیلم و 4 هزار نمایش‌نامه و فیلم‌نامه را که نگه داری می شود می توانید ببینید از دیگر نکاتی که هنگام وارد شدن به این موزه باید بدانید عکاسی است یعنی برای عکاسی کردن حتما باید اجازه بگیرید.

کافه های باغ فردوس

در این مجموعه بعد از دید و بازدید و خستگی بعد از پیاده روی می توانید به کافه هایی که دراین مجموعه قرار دارد سری بزنید از جمله این کافه ها، کافه سینما و کافه ویونا است که در غرب عمارت و بالای سالن سینما توگراف قرار دارد و دارای دو فضای باز و یک سالن بسته می باشد نام فضای باز این کافه ها محوطه‌ی پالت و تراس آفتاب‌- مهتاب است، برای دیدن این کافه ها و استفاده و از ان می توانید بلیط ارزان هواپیما کیش تهران را تهیه نمایید و از فضای باز کافه استفاده نمایید.

کافه ویونا را می توانید بعد از ورودی محوطه باغ در سمت چپ و کنار جوی اب وسط باغ مشاهده نمایید این کافه هم شامل فضای بیرونی و داخلی است.

مجسمه های باغ فردوس

در این باغ می توانید دو مجسمه را مشاهده نمایید که علت وجود هر کدام از انها را خواهیم گفت اولین مجسمه مربوط به بوعلی حسن‌ بن حسن هیثم می باشد که این شخص یک دانشمند بزرگ ایرانی و ملقب به ابن هیثم است حال می خواهید علت ان را بیابید، علت تحقیقات ویژه ای درباره نور و بینایی بوده است که برای اولین بار اتاق تاریک را در کتاب المناظر خودش را به کار گرفته است اختراع این اتاق تاریک باعث شد تا بعد ها تحول بزرگی در صنعت عکاسی به وجود بیاید که همین باعث شد تا سینما اختراع بشود و به همین خاطر مجسمه این شخص در وسط باغ قرار دارد و از مجسمه های دیگر می توانیم به مجسمه برنزی از سهرودی و در اخر یک مجسمه نیم تنه از استاد عزت الله انتظامی را خواهید دید که روبه رو موزه است.

باغ فردوس مشهد

چه زمانی از باغ فردوس دیدن کنیم؟

این باغ همه روزه از ساعت 10 صبح تا 18:30  در خدمت مسافران و گردشگران است البته در روزهای جمعه ساعت کاری این مجموعه به 10 صبح تا 1 می رسد.

هزینه بازدید از باغ فردوس چقدر است؟

هزینه بازدید برای بازدیدکنندگان داخلی 3000 تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی 20000 می باشد.

باغ فردوس در کجا قرار دارد؟

برای رفتن به باغ فردوس باید به تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشایش، باغ موزه فردوس بروید همچنین اگر می خواهید از شهرستان به باغ فردوس بروید می توانید  بلیط هواپیما چارتر زاهدان تهران خود را از سایت اس چارتر تهیه نمایید.

مسیر دسترسی باغ فردوس

اگر می خواهید با مترو بروید مسیر خط 1 مترو را سوار بشوید و به ایستگاه تجریش بروید و هنگامی که رسیدید از تجریش به سمت جنوب با اتوبوس های بی ارتی و با تاکسی به باغ فردوس بروید، اگر هم قصد استفاده از اتوبوس را دارید خط 7 را سوار بشوید و در ایستگاه باغ فردوس پیاده بشوید.

date_range سه شنبه 27 مهر 1400 remove_red_eye 1705 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0