{{ctrl.notification}}
best sights in the north of country

بهترین جاهای دیدنی شمال کشور

از جاذبه های گردشگری در کشورمان که طرفداران بسیار زیادی دارد، دیدنی های شمال کشور می باشد، استان های گیلان و مازندران با داشتن شهرهای سرسبز و طبیعتی بکر و  آب‌ و‌هوای دلپذیر، منطقه ساحلی دریای خزر، تفرجگاه، پارک‌های جنگلی و امکانات تفریحی که در روزهای تعطیلات و تمام ایام گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود می کشاند و بعنوان یک مقصد همیشگی گردشگری در ایران بشمار می رود، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی جاهای دیدنی شمال بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان از جاهای دیدنی در شمال کشور که از زیباترین موزه ها در کشور می باشد که شبیه به این موزه در هیچ حای کشور نخواهید دید، موزه میراث روستایی گیلان حدود ۲۶۳ هکتار مساحت دارد، ۲۸ مجموعه مسکونی در این موزه قرار دارد که قدمت بناهای آن به ۱۵۰ سال پیش باز می گردد، موزه میراث روستایی از دیدنی ‌ترین جاذبه های گردشگری گیلان که بازدید از آن تجربه ‌ای فراموش ‌نشدنی برایتان خواهد بود، موزه میراث روستایی مانند نمایشگاهی مینیاتوری که شما با نوع و نحوه‌ زندگی و فرهنگ سنتی روستاهای گیلان، معماری، فرهنگ، سبک زندگی، غذاهای محلی، صنایع‌ دستی، پوشاک و... مردم مناطق مختلف استان گیلان آشنا خواهید شد، همچنین فضاهای روستایی دیگر مانند شالیزار و کاهدان، لانه مرغ و... می باشد، در اطراف این موزه مردان و زنانی با لباس محلی گیلان را خواهید دید که در کنار خانه ها به پخت و پز غذا مشغول هستند و به مسافران خدمت رسانی می کنند. موزه میراث روستایی گیلان از جذاب ‌ترین دیدنی‌ های رشت بشمار می رود.

آدرس موزه میراث روستایی: استان گیلان، کیلومتر ١٨ آزاد راه رشت به قزوین، نرسیده به پلیس راه، کیلومتر ۳ جاده‌‏ی سراوان به شفت

متل قو مازندران

از جمله شهرهای زیبا و مدرن مازندران که طرفداران بسیاری دارد متل قو، ساقی کلایه یا سلمان شهر می باشد که به نزدیک ترین فاصله به دریا و جنگل قرار دارد، شهر کوچک توریستی متل قو به‌ عنوان یک شهر ساحلی زیبا که اولین‌ شهرک ساحلی دریای خزر نیز بشمار می رود که حدود ۷۵۰ هکتار مساحت دارد و در سال ۱۳۳۸ خورشیدی این شهر شکل گرفته است، متل قو از مهم ‌ترین مقاصد گردشگری کشور و جاهای دیدنی مازندران که دارای تفریحات آبی بی نظیری همچون قایق ‌سواری، جت ‌اسکی، والیبال و فوتبال ساحلی، خرید در پاساژها و بازارها و هتل‌‌ ها می باشد.

آدرس متل قو: مازندران، عباس آباد، سلمان شهر

دهکده ییلاقی فیلبند مازندران

از زیباترین روستاهای ایران روستای فیلبند می باشد روستایی کوچک و کم‌ جمعیت که در ارتفاعات چلاو قرار دارد، روستای فیلبند از زیباترین مناطق و دیدنی‌های طبیعی بکر در استان مازندران که هر سال مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌ کند، روستای فیلبند دارای چشم ‌اندازها و دیدنی های بسیار زیادی می باشد از محبوب ترین جاذبه های دیدنی در روستای فیلبند وجود اقیانوسی از ابر می باشد که انگار در در میان ابرها مشغول قدم زدن هستید. روستای فیلبند در ۵۷ کیلومتری جنوب شهر آمل و شرق رودخانه هراز واقع شده است.

 آدرس روستای فیلبند: استان مازندران، کیلومتر ۲۵ جاده هراز از آمل به پلور

منطقه آزاد انزلی گیلان

از دیگر جاهای دیدنی در شمال کشور منطقه آزاد انزلی می باشد، منطقه آزاد انزلی در ساحل دریا بین جاده رشت به بندرانزلی قرار دارد و دارای بهترین و مدرن ترین امکانات می باشد، منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد هفت گانه ایران که در سال ۱۳۸۴ شمسی در شهرستان بندرانزلی تأسیس شد، منطقه آزاد انزلی از دیدنی ترین و توریستی ترین مناطق در استان گیلان و از پر بازدید ترین جاهای دیدنی شمال کشور که دارای امکانات جذاب و دیدنی همچون مرکز خرید بزرگ کاسپین و ستاره شمال، صدها فروشگاه متنوع، مجموعه آکواریوم انزلی، مجموعه تفریحات دریایی، دریاچه پرندگان و پارک ساحلی، شهربازی سالن بولینگ، سینمای چند بعدی، باغ خزندگان و رستوران های متنوع که گردشگران زیادی را سالانه به سوی خود جذب می کند. 

تالاب بین المللی بندر انزلی

از دیگر دیدنی های پرطرفدار در شمال کشور تالاب انزلی می باشد، تالاب انزلی از تالاب های بین ‌المللی کشورمان که دارای منظره ‌ای چشم نواز می باشد، تالاب انزلی که در ۴۰ کیلومتری شمال رشت و بین دو شهر بندر انزلی و آبکنار قرار دارد و زیستگاه پرندگان نادر می ‌باشد، تالاب بندر انزلی از بکرترین مناطق شمال سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی می باشد، تالاب بین المللی بندر انزلی زیباترین و مهم ترین تالاب های کشور که دارای آب‌های شیرین و تنوع زیستی بالایی می باشد، تالاب انزلی دارای نیلوفر های آبی زیادی ست که دارای شهرت جهانی می باشد، شما می توانید در تالاب انزلی به تماشای پرندگان مهاجر و قایق‌ سواری در میان گل‌ های نیلوفر بپردازید. تالاب بین المللی بندر انزلی همچنین زیستگاه پرندگان مهاجری از سیبری می باشد. شما همچنین می توانید در تالاب انزلی به تماشای گاو‌میش‌ها و اسب‌های وحشی بپردازید.

شهر باستانی ماسوله

شهر باستانی ماسوله در جنوب غربی استان گیلان و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر رشت قرار دارد، شهر باستانی ماسوله با فضای رویایی، آب و هوای مطبوع، مردم خون‌ گرم و مهمان‌ نواز و غذاهای محلی باکیفیت و جاذبه های دیدنی متعدد یکی از مقاصد گردشگری در ایران بشمار می رود، شهر باستانی ماسوله دارای معماری بی نظیر از خانه ‌های پلکانی می باشد که بسیار دیدنی می باشد، از دیدنی ترین جاذبه های این خانه های پلکانی جذاب وجود گل ‌های شمعدانی در بالکن‌ ها و همچنین جنگل ‌های بکر و سرسبز ، آبشارهای خروشان و کوه ‌های بلند در اطراف آن می باشد، شهر باستانی ماسوله به ‌عنوان میراث فرهنگی و طبیعی و اولین شهر تاریخی زنده کشور در ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

قلعه رودخان گیلان

قلعه رودخان از جاهای دیدنی شمال که در میان جنگل انبوه در بالای منطقه کوهستانی قرار دارد، قلعه رودخان گیلان قلعه‌ ای تاریخی که از دوران ساسانیان به جا مانده است، قلعه رودخان گیلان یکی از هزاران دژ مستحکمی می باشد که در گذشته ایرانیان برای در امان ماندن می ساختند، قلعه رودخان دارای ۵۶ برج و باروی عظیم سنگی می باشد که قدمت آن به دوران ساسانیان باز می گردد، قلعه رودخان گیلان از سنگ، آجر و چوب ساخته شده و برای بازدید از آن باید حدود هزاران پله را بالا بروید، قلعه رودخان، بزرگ ‌ترین قلعه آجری ایران که امروزه بعنوان یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار که هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور به بازدید از آن می پردازند. قلعه رودخان در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد رشت در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

 

date_range پنجشنبه 17 خرداد 1403 remove_red_eye 83 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0