{{ctrl.notification}}
Teheran resort trap

تله سیژ توچال تهران

تهران از شهرهای گردشگری و توریستی در کشور که سالانه میزبان گردشگران زیادی می باشد، تهران دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیادی می باشد از معروف ‌ترین مکان ‌های دیدنی تهران تله سیژ توچال می باشد که از جذاب ترین مناظر و تفرجگاه های دیدنی در اطراف تهران می باشد در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی تله سیژ توچال بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی تله سیژ توچال تهران

تله سیژ توچال از مهم ‌ترین تفریحات توچال با منظره‌ ای ۳۶۰ درجه از کلان ‌شهر تهران که در شمال شهر تهران، در منطقه ولنجک واقع شده است. تله ‌سیژ یا تله‌ کابین نوعی وسیله ‌ی حمل ‌ونقل هوایی که در مناطق کوهستانی یا توریستی قرار دارد، تله‌ سیژها از کابین ‌هایی تشکیل شده ‌اند که به وسیله کابل‌ های محکمی بالای زمین آویزان می باشد، تله سیژ توچال از جاذبه ‌های مهم گردشگری تهران و از طولانی ‌ترین خطوط تله‌ کابین در جهان که در سال ۱۳۵۷ احداث شده و دارای ایستگاه‌های مختلفی در ارتفاعات توچال می باشد. تله ‌سیژ توچال در دل کوه‌های البرز قرار دارد و از پایین‌ ترین نقطه در ولنجک آغاز می شود و در ایستگاه‌ های مختلف ارتفاعات کوه توچال که هر ایستگاه‌ دارای مناظر و امکانات خاص دارد می رسد. تله سیژ توچال دارای سیستم کنترل سرعت پیشرفته‌ ای می باشد و واگن ها را می توان از لحاظ سرعت تنظیم دقیق نمود، واگن ‌های تله‌ سیژ توچال از امنیت بالایی برخوردار می باشند و کابین ‌های بسته ‌ای هستند، تله سیژ توچال دارای آب و هوای کوهستانی و معتدل که گردشگران زیادی سالانه از به توچال می روند و به فعالیت‌هایی هیجان ‌انگیزی مانند پیاده ‌روی، کوهنوردی و اسکی در فصول سرد می پردازند و از تفریح در ارتفاعات توچال می پردازند. همچنین تله سیژ توچال از محبوب ‌ترین جاذبه‌ های تفریحی برای علاقه‌ مندان به طبیعت و کوهنوردی بشمار می رود.

امکانات تله سیژ توچال تهران

تله‌ سیژ توچال از جاذبه های گردشگری پر طرفدار در تهران و از مقاصد تفریحی برجسته در این شهر بشمار می رود، تله‌ سیژ توچال گردشگران و مسافران زیادی را یه سوی خود کشانده است و به همین دلیل  دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی می باشد، امکانات رفاهی و تفریحاتی شامل: پارکینگ، بوفه خوراکی و کافه، سرویس بهداشتی و امکانات تفریحی مانند پیست اسکی، مسیرهای پیاده ‌روی و کوهنوردی، و مناطق پیک ‌نیک و هتل توچال و کلبه‌ های اجاره ‌ای برای اقامت می باشند.

بهترین زمان برای تله سیژ‌ سواری توچال تهران

در هر فصلی بازدید از تله‌ سیژ توچال دیدنی و هیجان انگیز می باشد، تله‌ سیژ توچال در فصل بهار و تابستان دارای آب و هوای دلچسب و منظره‌ای دل‌ انگیز می باشد و در طبیعت تازه و با طراوت و سرسبز توچال می توانید تجربه ‌ای دلپذیر از پیاده‌ روی و کوهنوردی داشته باشید، در این فصول چشمه‌ ها و رودخانه‌ ها ذوب شدن برف ‌ها جاری و پر آب می شوند و دارای زیبایی خاصی می باشند و بهترین زمان برای سفر و تفریحات در تله سیژ می باشد، در فصل زمستان نیز تله‌ سیژ توچال تبدیل به مقصدی جذاب برای علاقه‌ مندان به ورزش‌های زمستانی می شود، در این فصل پیست اسکی توچال که یکی از بلندترین پیست‌های اسکی ایران بشمار می رود از برف پوشیده می شود و برای اسکی و برف بازی بسیار مناسب می باشد، پیست اسکی توچال مکانی ایدئال برای اسکی و اسنوبرد در فصل زمستان می باشد. علاوه بر اسکی و بازی های برفی توچال دارای منظره ای برفی که جلوه‌ ای فوق ‌العاده دارد و می تواند جذاب ترین تجربه ی منحصربفرد در فصل زمستان برایتان باشد.

مسیر دسترسی به تله سیژ توچال تهران

برای دسترسی به تله‌ سیژ توچال باید ابتدا به محله ولنجک سمت شمال تهران بروید و از ولنجک به سمت بام تهران رفته اگر با خودروی شخصی خود هستید می ‌توانید خودروی خود را در پارکینگ تله‌ کابین توچال پارک نموده و بقیه مسیر را با تهیه بلیط تله سیژ با ه سمت قله‌های توچال بروید، همچنین لازم است بدانید استفاده از وسایل نقلیه مثل اتوبوس و مترو و یا تاکسی بهترین و راحت ترین گزینه برای رسیدن به تله‌ سیژ توچال می باشد.

اقامت در نزدیکی تله سیژ توچال تهران

تله‌ سیژ توچال مکانی مناسب برای تفریح و گردش می باشد که می توانید در هر فصلی که دوست دارید به این منطقه سفر نمایید، تله سیژ توچال دارای امکانات و تفریحات مختلفی می باشد که می توانید ساعات زیاد و یا چند روزی در این منطقه اقامت نمایید و از تفریحات این منطقه استفاده و لذت ببرید، به همین منظور تله سیژ توچال دارای اقامتگاه های مختلف و متنوعی می باشد که در ادامه با این اقامتگاه ها آشنا خواهید شد، از اقامتگاه های نله سیژ توچال می توان به:

هتل توچال در نزدیک ترین فاصله با ایستگاه تله ‌کابین توچال قرار دارد و این هتل دارای اتاق‌ های راحت با امکانات متنوع و انواع غذاهای ایرانی و بین ‌المللی و منظره ای دل انگیز می باشد.

کلبه‌ های چوبی توچال که در دل طبیعا توچال قرار دارد و دارای امکانات بی نظیر و منظره ای دلپذیر می باشد.

هتل پارسیان آزادی و هتل اسپیناس پالاس که از معروف ترین هتل های تهران با کیفیت و امکانات بی نظیر می باشند.

جاهای دیدنی نزدیک تله سیژ توچال تهران

تله ‌سیژ توچال از جاذبه های متفاوت و هیجان انگیز در تهران که بهترین گزینه و مقصد برای تفریح و گردشگری بشمار می رود در کنار این جاذبه ی تفریحی مهیج جاذبه های دیدنی دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها نیز بازدید و به تفریح و گشت و گذار بپردازید، از این جاذبه ها می توان به پارک قیطریه، پارک ملت، تجریش، پارک فردوس، خانه تاریخی و موزه سینمای ایران، باغ گیاه شناسی تهران اشاره کرد.

بلیط تله سیژ توچال تهران

برای تفریح و بازدید از تله سیژ توچال باید مبلغی را برای بلیط پرداخت نمایید، قیمت بلیط تله ‌سیژ توچال بر اساس فصل، روزهای خاص هفته، تعطیلات متغیر می باشد و در بعضی روزها دارای تخفیف می باشد، که برای تهیه بلیط قبل از رفتن می توانید با تماس به مجموعه تله‌ سیژ و یا از وب‌ سایت رسمی تله سیژ توچال اطلاعات دقیقی از هزینه‌ بلیط کسب نمایید. با تهیه بلیط هواپیما قشم تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

ساعت کاری تله سیژ توچال تهران

برای بازدید و تفریح در تله سیژ توچال تهران می توانید همه روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ عصر و پنجشنبه و جمعه ها نیز از ساعت  ۸ صبح تا ۲۲ شب به تله سیژ توچال تهران بروید.

date_range شنبه 19 خرداد 1403 remove_red_eye 98 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0