{{ctrl.notification}}
Sustan Lahijan wetland

تالاب سوستان لاهیجان

استان گیلان سرسبزترین خطه ایران که جاذبه های گردشگری بیشماری را در خود جای داده و گردشگران زیادی سالانه بعنوان مقصد گردشگری شهرها وجاذبه های این استان سرسبز را انتخاب می کنند، لاهیجان از جذاب ترین شهرهای استان گیلان که دارای جاهای دیدنی و طبیعت بکری می باشد، در این مقاله قصد داریم به معرفی تالاب سوستان لاهیجان بپردازیم، تالاب سوستان از جذاب ترین جاهای دیدنی در لاهیجان از مهم ‌ترین زیستگاه‌های نیلوفر آبی و لاله تالابی می باشد، در ادامه با معرفی این تالاب زیبا همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی تالاب سوستان لاهیجان

 تالاب سوستان لاهیجان در نزدیکی روستای سوستان ۵ کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان و۵۰ کیلومتری جنوب شرقی رشت واقع شده است. تالاب سوستان لاهیجان در حدود ۱۰۰ سال قبل آب مورد نیاز شالیزارها را تامین می کرده است، اهالی روستا حفره هایی را در مسیر تالاب کنده بودند که به مزارع آنها می رسید. تالاب سوستان لاهیجان نیز آب خود را از طریق باران و رودخانه ای که از منطقه کته شال سرچشمه می گیرد تامین و پر آب می شود تالاب سوستان لاهیجان دارای آب بسیار شیرینی می باشد.

بهترین زمان بازدید از تالاب سوستان لاهیجان

برای بازدید از تالاب سوستان بهترین زمان بهار و تابستان می باشد، تالاب سوستان در بهار دارای مناظر بسیار دیدنی و شگفت انگیزی می باشد گل ‌های نیلوفر باز و زیبا، طبیعت سرسبز و گل‌های وحشی که بسیار دیدنی و جذاب می باشد، در تابستان میزان حجم آب این تالاب بسیار کم می شود، در زمستان تالاب سوستان مقصدی برای پرندگان مهاجر می شود و گل های مردابی تالاب پژمرده می شوند.

پوشش گیاهی تالاب سوستان

پوشش گیاهی تالاب سوستان شامل نیلوفرهای مردابی، پسته دریایی، درخت بید، درخت توسکا، درخت ماز می باشد. از مهم ‌ترین جاذبه گیاهی این تالاب وجود نیلوفرهای مردابی می باشد که بسیار زیبا و دیدنی است.

پوشش جانوری تالاب سوستان

از پوشش جانوری تالاب سوستان می توان به انواع ماهی و آبزیان اشاره کرد که در تالاب زندگی می کنند چنگر، خوتکا و قورباغه و لاک ‌پشت نیز در این منطقه زیست می کنند.

نام ‌گذاری تالاب سوستان

سوستان از دو بخش سو و ستان تشکیل شده که در زبان محلی گیلکی به معنی کوه سنگ می باشد.

مسیر دسترسی به تالاب سوستان لاهیجان

برای دسترسی به تالاب سوستان لاهیجان می توانید از بهترین مسیری که ما به شما معرفی می کنیم حرکت کنید، در ابتدا خود را به لاهیجان برسانید و از مسیر لاهیجان تا تالاب سوستان را از میدان تربیت عبور کرده و به ‌سمت تالاب سوستان حرکت کنید. از تهران تا تالاب سوستان۳۸۵ کیلومتر فاصله می باشد. تالاب سوستان در روستای سوستان، واقع در ۵کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان واقع شده است.

امکانات تفریحی تالاب سوستان لاهیجان

تالاب سوستان از جاهای دیدنی لاهیجان که دارای امکانات تفریحی بی نظیری می باشد که می توان به:

پرنده ‌نگری که می توانید لحظاتی را با آرامش در کنار تالاب به مشاهده پرندگان بپردازید و از دین آن ها لذت ببرید.

عکاسی از لوکیشن های زیبای تالاب و مناظر اطراف آن غروب زیبای تالاب سوستان، تابش خورشید بر روی تالاب که بسیار جذاب می باشد که می توانید بهترین لحظات خود را ثبت نمایید.

طبیعت ‌گردی و گشت ‌وگذار در طبیعت اطراف تالاب زیبای سوستان و لذت بردن از صدای وزش باد و صدای پرندگان و آب که بسیار شنیدنی و لذت بخش است.

ماهیگیری در تالاب سوستان از جذاب ترین تفریحات دراین منطقه می باشد. که بهترین زمان ماهیگیری در تالاب سوستان فصل ‌های پاییز و زمستان می باشد.

امکانات رفاهی تالاب سوستان لاهیجان

تالاب سوستان لاهیجان از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری که با طبیعت بکر وسرسبز خود گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، به همین دلیل  در این منطقه امکانات رفاهی زیادی نظیر آلاچیق، سرویس بهداشتی، پارکینگ، صندلی و نیمکت برای نشستن و غرفه هایی برای خرید خوراکی در اطراف این تالاب وجود دارد.

 

اقامت در تالاب سوستان لاهیجان

لازم است بدانید برای استراحت و شب ماندن در این تالاب به دلیل پوشش گیاهی سوستان موجود در این منطقه امکان ‌پذیر نمی باشد، از این رو باید برای اقامت از اقامتگاه‌ ها یا هتل ‌های اطراف تالاب استفاده نمایید. اقامتگاه‌ های بوم ‌گردی و هتل ‌های اطراف تالاب سوستان می توان به هتل جهانگردی لاهیجان، خانه روستایی حاج علی، اقامتگاه بوم ‌گردی کلبه چوبی تالاب سوستان، بوم ‌گردی چیلاس، کافه و بوتیک هتل دیمه، اقامتگاه اکولوژ پیله، ویلا اقامتی توسکا بنگبر، هتل مزرعه قوهای لاهیجان و اقامتگاه بوم ‌گردی شهریار گیل اشاره کرد.

نکات بازدید از تالاب سوستان لاهیجان

برای بازدید از تالاب سوستان لاهیجان لازم است قبل از هر چیزی بدانید تالاب سوستان زیستگاه گیاهان و حیوانات متنوعی می باشد که از نور های شدید و صدای بلند موسیقی حتما امتناع کنید که باعث آزار جانوران در این منطقه می شود، از روشن کردن آتش و ریختن زباله در داخل تالاب و اطراف آن جلوگیری نمایید، خوراکی و چیزی که مصرف می کنید را در داخل کیسه زباله ای جمع آوری نموده و با خود ببرید. اگر در اطراف تالاب آتش روشن می کنید قبل از رفتن از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید.

هزینه بازدید از تالاب سوستان

برای بازدید از تالاب سوستان لاهیجان نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نمی باشد شما می توانید به راحتی ۳ الی ۴ ساعت از  تالاب سوستان بازدید نمایید و از دیدن جاذبه های اطراف آن لذت ببرید. با تهیه بلیط هواپیما تهران رشت در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

       

جاهای دیدنی در نزدیکی تالاب سوستان لاهیجان

در اطراف تالاب سوستان لاهیجان جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد که می توان به روستاهای زیبا و باصفای اطراف تالاب، بقعه آقا سید سالار، آرامگاه کاشف السلطنه و موزه چای ایران، شیطان کوه، حمام گلشن و دریاچه لاهیجان اشاره کرد.    

 

date_range جمعه 04 خرداد 1403 remove_red_eye 89 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0