{{ctrl.notification}}
Rendan waterfall in Tehran

آبشار رندان تهران

تهران پایتخت کشورمان ایران، از تاریخی ترین شهرهای ایران که دارای جاذبه های تاریخی غنی و طبیعتی بکر می باشد، در گوشه گوشه ی این شهر که نگاه کنید جاذبه ای خواهید دید، جاذبه ی دیدنی و محبوبی که امروز آس چارتر به معرفی آن خواهد پرداخت آبشار رندان می باشد، آبشاری زیبا و دیدنی در اطراف تهران که در ادامه با آن آشنا خواهید شد، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی آبشار رندان تهران

آبشار رندان دومین آبشار مرتفع و از زیباترین جاذبه‌ های طبیعی اطراف تهران می باشد، آبشار رندان در میان دره، میان کوهستان‌ های البرز و در فاصله دو کیلومتری از شمال شرقی روستای رندان در منطقه کن و سولقان تهران واقع شده است، آبشار رندان از خوش آب و هواترین ییلاق‌ های تهران که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، آبشار رندان در ارتفاع ۲۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و حدود ۴۰ متر ارتفاع آن می باشد که بلندترین آبشار اطراف تهران بعد از آبشار سنگان بشمار می رود، آبشار رندان از جاذبه های طبیعی که طبیعت اطراف آن را رودخانه ی جاری و جذاب و تپه‌ های پر درخت تشکیل داده است. لازم است بدانید آبشار رندان به نام دره حیدر نیز شناخته می شود.

روستای رندان تهران

روستای رندان از جاذبه های طبیعی و تفریحی در اطراف تهران که دارای جاذبه ‌های طبیعی زیادی مثل دره‌ها و آبشارها می باشد، روستای رندان حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد، که قدمت آن از روی سکه های قدیمی و چراغ روغنی که توسط باستان ‌شناسان کشف شده است، روستای رندان در گذشته از ییلاق‌ های محبوب پادشاهان قاجار بشمار می رفته و در آن زمان رونق تجاری بالایی داشته،

پوشش گیاهی اطراف آبشار رندان

آبشار رندان دارای پوشش گیاهی متنوعی نظیر گل ختمی، چای کوهی، ریواس، آویشن، گل گاوزبان و بنفشه که از گیاهان متنوع دارویی می باشد و همچنین از درختان معروف چنار و زبان گنجشک می باشد.

سوغات روستای رندان

روستای رندان از جذاب ترین روستاهای کشور که در نزدیکی آبشار رندان قرار دارد و گردشگران زیادی سالانه از این روستا و جاذبه هایش بازدید می کنند، شما می توانید در این روستا سوغاتی هایی نظیر والک، سماق و گردو که از اصلی ‌ترین محصولات این روستا و میوه خشک، گیلاس، آلبالو، سیب، هلو، توت، انگور، کشمش، غوره خشک، خرمالو و انواع مربا، ترشی و رب خانگی اشاره کرد که می توانید بعنوان سوغات تهیه نمایید.

 

بهترین زمان سفر به آبشار و روستای رندان

روستای رندان و آبشار آن از ییلاق‌ها و جاذبه های اطراف تهران که دارای طبیعت بی نظیر و باشکوهی می باشد، بهترین زمان سفر برای بازدید از آبشار رندان فصل بهار و اوایل تابستان می باشد، در این فصل آبشار رندان دارای جریان آب بسیار زیادی می باشد.

اقامت در آبشار رندان تهران

برای اقامت در نزدیکی آبشار رندان گزینه های مختلفی وجود دارد، می توانید در کنار آبشار کمپ کنید و یا از خانه های روستایی اجاره نمایید، برای کمپینگ در طبیعت اطراف آبشار رندان تهران امکانات کافی وجود ندارد و فروشگاهی نیز در دسترس نیست و برای کمپ چادر، پشه‌ بند و زیرانداز، آب و غذای کافی به همراه داشته باشید.

 

بهترین زمان سفر و بازدید از آبشار رندان تهران

بهترین زمان رفتن و بازدید از جاذبه طبیعی آبشار رندان با توجه به شرایط آب و هوایی می توانید تعیین کنید در چه زمانی به بازدید از آبشار رندان بپردازید، روستای رندان بخاطر قرار گیری در منطقه کوهستانی دارای آب و هوای بسیار معتدل و خنکی می باشد، بهترین زمان برای بازدید از آبشار رندان خرداد ماه می باشد و همچنین تابستان که آب و هوای آن بسیار معتدل می باشد، در فصول پاییز و زمستان آب وهوای این منطقه بسیار سرد می باشد وتردد در این روستا بسیار سخت و حتی غیر ممکن می باشد.

جاهای دیدنی نزدیک آبشار رندان

آبشار رندان از جاذبه های اطراف تهران که گردشگران زیادی از آن بازدید دارند همچنین در اطراف این جاذبه ی دیدنی جاهای دیگری نیز هست که می توانید از آنها تیز بازدید نمایید از جاذبه های دیدنی در اطراف آبشار رندان می توان به رودخانه کن، روستای کن و سولقان، امامزاده داوود، دره سیپاک اشاره کرد.

غذای محلی آبشار رندان در تهران

روستای رندان که در نزدیکی آبشار قرار دارد دارای غذاهای محلی خوشمزه ای می باشد، جالب است بدانید گیاهی که در این منطقه زیاد می روید، گیاهی به نام  والک می باشد، والک بوته ‌ای خوراکی و خودرو که در مناطق کوهستانی در فصل بهار رشد می کند، والک دارای خواص درمانی مانند کاهش قند خون، بهبود تنگی نفس و قلیایی کردن خون می باشد که در تهیه غذا از این گیاه زیاد استفاده می شود.

مسیر دسترسی به آبشار رندان تهران

آبشار رندان در دامنه ‌های رشته کوه البرز در شمال غربی تهران واقع شده است که از تهران حدود ۵۰ دقیقه فاصله دارد. برای دسترسی به آبشار رندان می توانید از می توانید با ورود به جاده‌ های کوهسار و بزرگراه تهران شمال به ‌سمت بزرگراه همت غرب بروید، بعد از طی مسافتی به مسیر کندرو رفته و از ورودی جاده کوهسار تا روستای رندان که حدود  ۲۶ کیلومتر مسافت می باشد پیش بروید و با ورود به جاده فرعی و پس از طی مسافتی ۶ کیلومتری به این روستا رندان خواهید رسید، در فاصله دو کیلومتری از شمال شرقی روستای رندان آبشار مرتفع رندان قرار دارد که با کمی پیاده ‌روی می توانید به آبشاربرسید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس آبشار رندان تهران

ایران، استان تهران، تهران، بزرگراه همت غرب، بلوار کوهسار، جاده امامزاده داوود، بعد از روستای سولقان، روستای رندان

date_range پنجشنبه 10 خرداد 1403 remove_red_eye 74 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0