{{ctrl.notification}}
Moscow Kremlin Palace

کاخ کرملین مسکو

مسکو پایتخت صنعتی، فرهنگی، علمی و آموزشی کشور روسیه می باشد، شهر مسکو دارای بناهای تاریخی ارزشمندی می باشد و همچنین از طبیعت زیبا و بکری نیز برخوردار است، این شهر از پرجمعیت‌ ترین شهرهای روسیه می باشد و هر سال گردشگران زیادی به روسیه سفر می ‌کنند و از مسکو بازدید می نمایند. کاخ کرملین از جذاب ‌ترین جاهای دیدنی روسیه که در میدان سرخ مسکو واقع شده است و در این مقاله آس چارتر به معرفی این جاذبه ی تاریخی می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین از جاذبه های تاریخی و دیدنی در مسکو که در شرق میدان سرخ این شهر قرار گرفته که به قلب مسکو معروف است، کاخ کرملین از قدیمی ترین کاخ های مسکو که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می ‌گردد که توسط شاهزاده یوری دولگوروکی ساخته شده، کاخ کرملین در ابتدای ساخت قلعه ‌ای چوبی بوده، که در طی قرن ها ساخت به طول انجامیده است، و در دوره های مختلف بازسازی و گسترش پیدا کرد.

معماری کاخ کرملین

کاخ کرملین مسکو دارای معماری سلطنتی می باشد که به سبک رومی در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع ساخته شده، کاخ کرملین مسکو بنایی شکوهمند و جذاب که در قرن چهاردهم میلادی محل سکونت درباریان و شاهزاده‌های روس بوده، کاخ کرملین مسکو دارای سالن ‌های بزرگ و مجلل با دیوارهای سفید و طلایی می باشد که بسیار دیدنی و جذاب است و همچنین دارای چهار قصر، چهار کلیسا، چهار برج و ۷۰۰ اتاق می باشد، که هر یک از این اتاق ها دارای کاربری متفاوتی می باشد، از این اتاق ها می توان به اتاق اداری، رختکن، اتاق مهمان، تأسیسات و ... اشاره کرد، کاخ کرملین دارای تزیئنات و زاحی بی نظیری می باشد که ۱۰ سال ساخت آن به طول انجامیده است، معماری و طراحی کاخ کرملین را یک معمار ماهر و خوش ‌سلیقه ایتالیایی برعهده داشته است. همانطور که در بالا گفته شد این کاخ دارای بخش های زیادی می باشد که در ادامه با این بخش ها آشنا خواهید شد.

بخش ‌های مختلف کاخ کرملین

کاخ کرملین دارای بخش های زیادی می باشد از جمله:

چهار قصر که قصر بزرگ محل اقامت رسمی رئیس ‌جمهور روسیه، قصر سنا محل استقرار دولت روسیه، قصر اسلحه‌ خانه محل نگهداری اسلحه و جواهرات نفیس، کاخ ترتیاکوف که موزه ملی هنر روسیه می باشد.

کلیساهای کاخ کرملین شامل کلیسای جامع بشارت محل تاج ‌گذاری تزارها، کلیسای جامع عروج محل دفن تزارها، کلیسای جامع فرشته محل دفن شاهزادگان و اشراف روس می باشد.

تالارهای کاخ کرملین مسکو نیز شامل: تالارهای گئورگفسکی، الکساندروفسکی، اتاق ولادیمیرسکی، اتاق آندریوفسکی، اتاق یکاترینسکی می باشد.

از برج ‌ها کاخ کرملین می توان به برج اسپاسکایا، برج نیکولسکایا، برج ترویتسکایا اشاره کرد.

اتاق‌ های کاخ کرملین روسیه نیز شامل اتاق های کارمندان، کارکنان اداری و فنی، اتاق تأسیسات، رختکن، اتاق مهمانان خارجی و داخلی، اتاق مخصوص شخصیت‌های اول کشوری، شخصیت ‌های کابینه دولت، شاه، شاهزاده ‌ها و خانواده ‌های آن ‌ها،

تزیینات کاخ کرملین

داخل کاخ کرملین دارای معماری و طراحی های بی نظیر و تزیینات منجصربفردی می باشد، از این تزئینات می توان به تزیینات طلا کاری و نقاشی ‌های دیواری، گنبد های طلایی و نقاشی ‌های مذهبی، تزیینات داخلی ظریف آن اشاره کرد. با تهیه بلیط هواپیما تهران مسکو در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

امکانات رفاهی کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین بزرگترین و باشکوه ترین بتای تاریخی در مسکو روسیه که گردشگران زیادی سالانه از آن دیدن می کنند، این کاخ دارای امکانات رفاهی متعددی می باشد که از امکانات می توان به پارکینگ عمومی، سرویس بهداشتی، رستوران های متعدد با غذاها و نوشیدنی های خاص و خوشمزه، چندین کافه، فروشگاه های سوغاتی، راهنمای تور برای گشت ‌وگذار، ویلچر برای افراد معلول، کمد امانات برای نگهداری وسایل بازدید کنندگان، اینترنت رایگان و ... می باشد.

جاهای دیدنی نزدیک به کاخ کرملین مسکو

مسکو جاهای دیدنی زیادی دارد که یکی از آن ها کاخ کرملین بود که در این مقاله با آن آشنا شدید، از دیگر جاذبه ها و دیدنی هایی که در مسکو وجود دارد و در نزدیکی کاخ کرملین قرار دارد می توان به

میدان سرخ که از مشهور ترین و محبوب ترین جاذبه های تاریخی  دیدنی در مسکو بشمار می رود و به قلب تپنده پایتخت روسیه معروف است، میدان سرخ دارای معماری باشکوه و مناظر دیدنی از بناهای تاریخی مهم می باشد.

آرامگاه لنین ازدیدنی های اطراف کاخ کرملین که محل دفن رهبر انقلاب کمونیستی روسیه می باشد.

موزه دولتی تاریخ روسیه که در آن مجموعه‌ ای غنی از اشیا تاریخی روسیه از قرون وسطی تا امروز را به نمایش گذاشته اند. این موزه در فاصله ۵۰۰ متری کاخ کرملین قرار دارد.

موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین از بزرگ ‌ترین موزه‌های هنرهای زیبا در جهان می باشد که در فاصله ۲.۵ کیلومتری از کاخ کرملین قرار دارد و در آن آثار ارزشمندی از نقاشی‌ ها، مجسمه‌ ها و اشیا هنری به نمایش گذاشته شده است.

دادگاه انگلیسی قدیمی بنایی تاریخی با معماری گوتیک که امروزه به موزه ‌ای با نمایش تاریخ روابط روسیه و انگلستان تبدیل شده است. این دادگاه در کمترین فاصله با کاخ کرملین واقع شده است.

مسیر دسترسی به کاخ کرملین

برای دسترسی به کاخ کرملین مسکو می توانید از مترو استفاده کنید، برای سوار شدن به مترو باید از خط یک مترو استفاده و در ایستگاه میدان سرخ پیاده شوید و بعد از حدود ۶۰۰ متر پیاده ‌روی به کاخ کرملین مسکو بروید.

 

بهترین زمان بازدید از کاخ کرملین

روسیه دارای آب ‌وهوای سردی می باشد، اگر با هوای سرد مشکل دارید و نمی توانید هوای سرد را طاقت بیارید، بهترین فصل برای سفر و بازدید از کاخ کرملین مسکو فصل تابستان می باشد، در فصل تابستان علاوه بر آب و هوای معتدل همچنین فستیوال‌ ها در مختلفی می باشد، لازم است بدانید در فصل تابستان هزینه سفر و قیمت هتل‌ ها بسیار بالاست و همچنین در این فصل بسیار شلوغ است. از این رو ما به شما فصل بهار را پیشنهاد می کنیم که هم دمای هوا معتدل تر و هم کمی خلوت و همچنین هزینه هتل‌ ها و اقامت به نسبت فصل تابستان کمتر می باشد.

 

date_range سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 38 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0