{{ctrl.notification}}
Mahalat spa spring

چشمه آبگرم محلات

مرکزی یکی از استان های کشورمان که اراک مرکز آن می باشد و این استان دارای آب و هوایی معتدل و آثار باستانی ارزشمندی می باشد، محلات از شهرهای تاریخی و پر گردشگر در استان مرکزی که مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر ایران می باشد، محلات از شهرهایی که به هلند ایران معروف می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی در شهر محلات چشمه آبگرم بپردازد، در ادامه مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی چشمه آبگرم محلات

شهر محلات از شهرهای پر از گل ‌ها و گیاهان زیبا که به هلند ایران معروف می باشد، شهری که از بزرگترین قطب های پرورش انواع گل و گیاه در ایران بشمار می رود،  شهر محلات در فاصله ۲۶۲ کیلومتری شهر تهران قرار دارد، شهر محلات علاوه بر داشتن گل ها و گیاهان متنوع و زیاد دارای معروف ‌ترین چشمه ‌های طبیعی نیز می باشد، چشمه های آبگرم محلات از معروف‌ ترین چشمه ‌های آبگرم ایران بشمار می روند، که قدمت بسیار زیادی دارند و قدمت آن ها به هزاران سال قبل بازمی گردد، بیشترین چشمه ‌های آبگرم محلات در اطراف آتشفشان‌ ها تشکیل شده اند، از بین تمام چشمه ‌های آبگرم محلات شش چشمه آن بنام های حکیم، شفا، دنبه، سودا یا بختیاری، سلیمانیه و روماتیسم که خواص فوق العاده درمانی دارد و دمای آب این چشمه های آبگرم بین ۳۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد می باشد. به همین دلیل این شهر مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران می باشد، چشمه های آب گرم محلات دارای املاح و مواد معدنی بسیار زیادی می باشد که آن هم بخاطر دمای بالای لایه‌ های زیرین زمین می باشد، دمای بالای آب باعث حل شدن املاح در آن می شود، از املاح معدنی موجود در این چشمه ها می توان به کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فلوئور، ید، آهن، سیلیس، آمونیاک، کلر اشاره کرد، که خاصیت شفا بخشی دارند و برای بیماری هایی نظیر: نقرس، بیماری‌ های گوارشی، کبدی، روماتیسمی، صفراوی، گوارش، سیاتیک، کلیوی، پوستی و استخوانی بسیار مفید است و در ضمن لازم است بدانید اگر در چشمه های آب گرم محلات آب تنی می کنید و بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت و یا مشکلات تنفسی دارید زیاد در آب نمانید که دچار مشکل شوید. در ادامه با این چشمه ها بیشتر آشنا خواهید شد.

چشمه حکیم محلات

از معروف ترین چشمه های آبگرم محلات چشمه حکیم می باشد، چشمه حکیم محلات دمایی بین ۲۸ تا ۳۸ درجه سانتی ‌گراد دارد، جالب است بدانید این چشمه را با  سنگ‌ چینی ها حصار کردند و به دو حوض مجزا مخصوص زنان و مردان تبدیل کرده اند، چشمه حکیم محلات در فاصله ۱کیلومتری جنوب شرقی چشمه شفا واقع شده است.

چشمه شفا محلات

چشمه شفا از دیگر چشمه های معروف در محلات که در بالای تپه، مجاور سرچشمه محلات قرار گرفته است، چشمه شفا میزان آب دهی بسیاری دارد که در هر ثانیه حدود ۱۲ لیتر از این چشمه بیرون می زند، در اطراف این چشمه حمام ‌هاىی احداث شده است که آب چشمه به این حمام ها هدایت شده است و مردم می توانند به راحتی از این حمام ها و آب این چشمه برای تسکین امراض مفصلی استفاده نمایند.

چشمه سودا محلات

از دیگر چشمه های معروف محلات چشمه سودا یا بختیاری می باشد، چشمه سودا با خواص درمانی زیاد دارای امکانات زیادی نظیر استخرهای آب گرم و سرد، سرویس‌ های بهداشتی، فضای سبز و فروشگاه‌ های محلی و رستوران ‌ها می باشد، که برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است.

چشمه روماتیسم محلات

از دیگر چشمه هایی که در محلات بسیار معروف است و برای درمان روماتیسم بسیار مفید و به راحتی این بیماری را درمان می کند چشمه روماتیسم می باشد، آب این چشمه برای بیماری‌های مربوط به سیستم عضلانی و اسکلتی دیگر مثل آرتروز، التهاب مفاصل و کمردرد نیز موثر می باشد، به همین دلیل این چشمه با خواص شفابخشی که دارد به نام روماتیسم معروف شده است، در اطراف چشمه روماتیسم امکاناتی نظیر ماساژ درمانی، استراحتگاه، فضای سبز و رستوران قرار دارد.

چشمه سلیمانیه‌ محلات

چشمه سلیمانیه از چشمه ‌های معروف آبگرم محلات که دارای امکاناتبی نظیری همچون اقامتگاه، هتل، رستوران، استراحتگاه و فضای سبز، قهوه ‌‌خانه و ساختمانى با دو حمام دارد، چشمه سلیمانیه در حدود ۱کیلومتری شمال شرقى چشمه شفا بر دامنه کوهی واقع شده است، چشمه سلیمانیه دارای آب بسیار گرمی می باشد که در ثانیه۵ لیتر می‌ جوشد، آب چشمه سلیمانیه به دو حمام هدایت شده است.

چشمه دنبه محلات

از دیگر چشمه‌ های معروف و محبوب محلات که خواص درمانی اعجاب ‌انگیزی نیز دارد چشمه آبگرم دنبه می باشد، چشمه آبگرم دنبه به دلیل خواص درمانی بی نظیرش به چشمه دنبه معروف شده است، دمای آب چشمه دنبه حدود ۶۸ درجه سانتی‌ گراد می باشد و آب آن توسط لوله کشی ها به استخر و حوض های سرپوشیده ای متصل شده است، از امکانات این چشم می توان به سوئیت‌ ها، استخرهای مردانه و زنانه، حوضچه‌ های آبگرم خصوصی، پارکینگ و حمام اشاره کرد.

مجتمع آب‌ درمانی آبگرم محلات

مجتمع آب ‌درمانی آبگرم محلات از معروف ‌ترین و مجهز‌ترین مجتمع‌ های اقامتی و از اولین مکان‌ هایی در شهر محلات به شمار می رود که که سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر ایران می باشد، در مجتمع آب ‌درمانی آبگرم محلات ۲۳ ویلا، ۳۵ اتاق و تعداد ۱۷۸ تخت قرار دارد و همچنین امکانات رفاهی و خدماتی نظیر: رستوران، سفره خانه‌ سنتی و کافی ‌شاپ، استخر، شهربازی کودکان و پارکینگ دارد.

بهترین مسیر دسترسی به چشمه آبگرم محلات

برای دسترسی به چشمه آبگرم محلات باید ابتدا از بزرگراه خلیج فارس به سمت جاده ساوه به سلفچگان در استان قم بروید، همچنین می توانید از جاده دلیجان به محلات یا جاده قم به اصفهان هم به چشمه های آبگرم محلات برسید، چشمه آبگرم محلات در ۱۵ کیلومتری شمال شرق شهر محلات و ۱۱۰ کیلومتری اراک در استان مرکزی قرار دارد، شهر محلات از نظر جغرافیایی از طرف شمال به اراک و از طرف جنوب به اصفهان و گلپایگان، از طرف غرب به خمین از طرف شرق به دلیجان راه دارد.

بهترین زمان بازدید از چشمه آبگرم محلات

برای بازدید از چشمه آبگرم و سفر به شهر محلات بهترین فصل از ابتدای بهار تا اواخر تابستان می باشد، در این فصول آب و هوا بسیار معتدل و دلپذیر می باشد و مزارع این شهر پر از گل ‌های زینتی زیبا و دیدنی می باشد، در اردیبهشت جشن ها و رویدادهایی نظیر نمایشگاه گل‌ و‌ گیاه و بیل ‌گردانی انجام می شود که می توانید در آن شرکت نمایید، لازک است بدانید در فصل بهار تعدتد گردشگران و بازدید کنندگان در این شهر بسیار زیاد است و اگر شما شلوغی زیاد را دوست ندارید می توانید در فصل پاییز و زمستان به این شهر سفر کنید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

date_range دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 76 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0