{{ctrl.notification}}
Lunak waterfall in Gilan province

آبشار لونک استان گیلان

گیلان از جذابترین استان های سرسبز در شمال کشور که گردشگران زیادی سالانه استان گیلان و شهرهای آن را بعنوان مقصد گرشگری خود انتخاب می کنند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی آبشار لونک از جاذبه های طبیعی در استان گیلان بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی آبشار لونک استان گیلان

آبشار لونک از جاذبه ‌های طبیعی بکر و دیدنی استان گیلان که در جنگل‌ های انبوه هیرکانی قرار دارد، آبشار لونک حدود 10 متر ارتفاع دارد و از پر آب ترین آبشارهای استان گیلان بشمار می رود، آبشار لونک در حدود ۲۵ کیلومتری شهر سیاهکل قرار دارد، آبشار لونک یک  آبشار دوقلو که در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان قرار دارد، در اداهمه با جاهای دیدنی اطراف آبشار آشنا خواهید شد.

پوشش گیاهی آبشار لونک استان گیلان

آبشار لونک استان گیلان از جاذبه های طبیعی و جذاب که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند، آبشار لونک به دلیل آب ‌وهوای معتدل و مرطوب کوهستانی دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوعی می باشد و زیستگاه گیاهان و جانوران گوناگون است. از پوشش گیاهی منطقه می توان به درختان ممرز، افرا که در ارتفاعات بالاتر قرار دارند و از رایج ترین درختان این منطقه بشمار می روند، درختان انجیلی، توسکا، همیشک، دار‌دوست، خزه، سرخس و قارچ‌ های رنگارنگ نیز از دیگر پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل می دهند، همچنین گیاهان بوته ‌ای و گل ‌های وحشی همچون زنبق، بنفشه، گل گاوزبان، و آویشن نیز زیاد در اطراف آبشار دیده می شود.

پوشش جانوری آبشار لونک استان گیلان

از پوشش جانوری در اطراف آبشار لونک استان گیلان می توان به مرال، شوکا، خرس، پلنگ، خوک وحشی و گربه جنگلی اشاره کرد که گراز وحشی و گربه وحشی از رایج ترین پستانداران در این منطقه بشمار می روند، همچنین آبشار لونک تنوع زیستی فراوانی دارد که پلنگ و خرس نیز در این منطقه وجود دارند که به دلیل ترس از انسان و شکارچیان خیلی در جلوی دید نیستند و به ندرت دیده می شوند. از پرندگانی که در این منطقه زیست می کنند می توان به کبک، قرقاول، فاخته، بلبل و شاهین و خزندگانی همچون مار، لاک ‌پشت و سوسمار اشاره کرد.

جاهای دیدنی اطراف آبشار لونک استان گیلان

آبشار لونک استان گیلان از دیدنی ترین آبشارهای در شمال کشور که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند، از دیگر دیدنی هایی که در نزدیکی آبشار لونک قرار دارد می توان به آبشار باباولی، آبشار ویسادار، روستای سیاهکل، آبشار بابا ولی، حمام تاریخی دیلمان، کاروانسرای تی تی، قلعه گرماور، قلعه کوتول شاه، قلعه درفک، استخر و پارک پاشوران، خانه عضدی و چشمه ‌های آب معدنی، بام سبز لاهیجان، آستانه اشرفیه و زیارت سید جلال‌الدین اشرف، پل خشتی لنگرود اشاره کرد. در ادامه با برخی از دیدنی ‌ترین جاذبه های اطراف آبشار لونک آشنا خواهید شد.

 

آبشار بابا ولی

از جذاب ترین دیدنی های اطراف آبشار لونک می توان به آبشار بابا ولی اشاره کرد، آبشار بابا ولی در فاصله ۱۵ کیلومتری از آبشار لونک قرار دارد، آبشار بابا ولی در دل جنگل‌ های سرسبز شمال بر فراز صخره‌های پوشیده از خزه قرار گرفته که ارتفاع آن حدود 20 متر می باشد. آبشار بابا ولی دارای آب و هوای معتدل و دلپذیری می باشد که بهترین گزینه برای فرار از دست گرما و شرجی بودن هوا می باشد.

کاروانسرای تی ‌تی

کاروانسرای تی ‌تی در فاصله ۱۰ کیلومتری از آبشار لونک قرار دارد، کاروانسرای تی ‌تی مربوط به دوران صفویه می باشد و دارای معماری بی نظیری از جمله گچ ‌کاری‌ ها، کاشی ‌کاری ‌ها و طاق ‌های دیدنی می باشد، بنای تاریخی کاروانسرای تی ‌تی از زیباترین بناهای تاریخی به جا مانده از دوره صفویان که بسیار دیدنی و جذاب می باشد.

قلعه باستانی کوتول‌ شاه

از دیگر قلعه های تاریخی و دیدنی در شکا کشور که در فاصله ۳۰ کیلومتری آبشار لونک قرار دارد قلعه باستانی کوتول‌ شاه می باشد، قدمت قلعه باستانی کوتول‌ شاه به دوره تیموریان باز می گردد، قلعه کوتول‌ شاه بر فراز کوهی مرتفع قرار دارد و دارای طبیعتی بکر و آب و هوای معتدل و جذابی قرار دارد.

تفریحات در طبیعت آبشار لونک استان گیلان

آبشار لونک از مقاصد گردشگری که با طبیعت بکری که دارد مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفته و تنوع تفریحات در این منطقه بسیار زیاد است، از تفریحات در اطراف آبشار لونک می توان به کمپینگ در طبیعت بکر آبشار لونک، روشن ‌کردن آتش و خوردن یک چای آتشی دلچسب و گوش دادن به موزیک، عکاسی از مناظر چشم‌ نواز، حیوانات وحشی، گل‌ ها و گیاهان، جنگل ‌نوردی در اطراف آبشار که در آن آب و هوا و طبیعت بکر و سرسبز بسیار لذت بخش می باشد.

امکانات رفاهی آبشار لونک استان گیلان

آبشار لونک با طبیعت بکر که در دل جنگل های گیلان قرار دارد، این آبشار مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته به همین دلیل از امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران برخوردار می باشد، از امکانات رفاهی آبشار لونک می توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، چندین سکو و آلاچیق برای استراحت و صرف غذا، رستوران، بازار محلی، غرفه عکاسی با لباس محلی، ایستگاه پلیس چندین فروشگاه مواد غذایی و تنقلات برای تهیه خوراکی و نوشیدنی و یک مسجد برای انجام فریضه نماز اشاره کرد.

اقامت در نزدیکی آبشار لونک استان گیلان

برای اقامت در منطقه سرسبز و بکر آبشار لونک گزینه‌ های اقامتی مختلفی وجود دارد، مکان‌ های مناسبی برای برپایی چادر و کمپینگ در اطراف آبشار وجود دارد، که می توانید بر وری سکوهت چادر بزنید و با داشتن لوازم و وسایل مورد نیاز مانند:     چادر، کیسه‌ خواب، زیرانداز، چراغ قوه، پیک ‌نیک، ظروف غذا، آب آشامیدنی، مواد غذایی، کیسه زباله، کفش مناسب، لباس گرم و جعبه کمک ‌های اولیه می توانید اقامتی دلچسب را در میان طبیعا بکر آبشار لونک تجربه نمایید. همچنین می توانید از اقامتگاه‌های بوم ‌گردی روستای لونک و مجتمع گردشگری و اقامتی صبا، اقامتگاه بومگردی میکال، هتل آپارتمان سینا سیاهکل، اقامتگاه بومگردی دیلمای، هتل سالار دیلمان استفاده نمایید. با تهیه بلیط هواپیما تهران رشت در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بهترین مسیر دسترسی به آبشار لونک استان گیلان

برای دسترسی به آبشار لونک باید ابتدا به لاهیجان و جاده سیاهکل به دیلمان بروید، فاصله رشت تا آبشار لونک حدود ۶۱/۹ کیلومتر مسافت دارد و حدود زمانی یک ساعت و ۱۷ دقیقه طول می کشد تا به آبشار برسید از تهران نیز حدود ۴۹۰ کیلومتر مسافت و ۷ ساعت زمان می برد که به آبشار دسترسی پیدا کنید.

 

date_range یکشنبه 13 خرداد 1403 remove_red_eye 62 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0