{{ctrl.notification}}
Javaram Forest Park Mazandaran

پارک جنگلی جوارم مازندران

استان مازندران از مقصدهای گردشگری پرطرفدار در شمال کشور که سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی از سرتاسر کشور می باشد، این استان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی در استان مازندران جنگل جوارم سواد کوه بپردازد، با کت در این مقاله همراه باشید تا با این پارک جنگلی زیبا سرسبز آشنا شوید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی پارک جنگلی جوارم مازندران

 پارک جنگلی جوارم سواد کوه در ۶ کیلومتری شمال شرقی شهر زیراب و در ۱۱کیلومتری جنوب شهر شیرگاه در استان مازندران واقع شده است، پارک جنگلی جوارم دارای طبیعت خیره ‌کننده و جاذبه های دیدنی بسیار زیادی می باشد، پارک جنگلی جوارم سواد کوه گردشگران زیادی را بخاطر داشتن طبیعت بکر و جذابش به سوی خود کشانده است، این پارک جنگلی جذاب دارای امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی نیز می باشد که می توانید به راحتی به تفریح و گردش بپردازید.

بهترین مسیر دسترسی به جنگل جوارم مازندران

برای دسترسی به جنگل جوارم مازندران می توانید از وسایل نقلیه مختلفی نظیر اتوبوس، قطار و یا هواپیما استفاده نمایید، شما می توانید از تهران سه مسیر جاده‌ ای فیروزکوه و هراز و کندوان برای دسترسی به پارک جنگلی جوارم وجود دارد، که حدود 230 کیلومتر فاصله تهران تا پارک جنگلی جوارم می باشد، همچنین از نزدیک ترین مسیرهایی که می توانید از آن استفاده نمایید مسیر  فیروزکوه به جنگل جوارم سوادکوه می باشد، که سریع ‌ترین مسیر برای رسیدن است.

پوشش گیاهی جنگل جوارم مازندران

جنگل جوارم مازندران از جنگل های سرسبز خطه ی شمال، که دارای پوشش و تنوع گیاهی زیادی می باشد، از پوشش گیاهی جنگل جوارم مازندران می توان به درختان بلوط، بنفشه‌ های وحشی، و گل‌های آبی اشاره کرد، از معروف ترین درختان در جنگل جوارم مازندران که بعنوان نماد جنگل جوارم شناخته می شود، درخت ازگیل برگ‌ های براق و سبز رنگ خود می باشد. همچنین گونه‌ های دیگری از گیاهان همچون گوجه ‌سبز و ولیک و خرمالوی جنگلی، و پونه و… نیز در جنگل جوارم مازندران وجود دارد.

پوشش جانوری جنگل جوارم مازندران

جنگل جوارم سواد کوه علاوه بر پوشش گیاهی متنوع زیستگاه جانورانی همچون: پلنگ، گرگ، خرس، گراز، شغال، جوجه تیغی، قرقاول و پرنده‌ های جذابی می باشد.

تفریحات جنگل جوارم سواد کوه مازندران

پارک جنگلی جوارم فضای عالی برای طبیعت ‌گردی می باشد، آب و هوای معتدل و دلچسب، فضای آرامش بخش، طبیعتی زیبا و سرسبز که بهترین مکان برای گردش و تفریح می باشد، از تفریحات جذاب در پارک جنگلی جوارم می توان به پیک ‌نیک یا کمپینگ در مناظر زیبای جنگلی، طبیعت ‌گردی، عکاسی از زیبایی ‌های طبیعت پارک جنگلی جوارم، کوهنوردی و صخره ‌نوردی که می تواند یک تجربه فوق ‌العاده ای برایتان باشد.

امکانات رفاهی جنگل جوارم سواد کوه مازندران

پارک جنگلی جوارم از جاذبه های گردشگری و تفریحی در مازندران که دارای گردشگران بسیار زیادی می باشد، به همین خاطر پارک جنگلی جوارم از امکانات رفاهی بی نظیری مانند: کمپ ‌های اقامتی با امکانات کامل، سرویس بهداشتی و آلاچیق، ساختمان نگهبانی و نمازخانه، محوطه بازی کودکان، فروشگاه و دکل تقویت آنتن تلفن همراه، سکوهای اسکان، سفره ‌خانه ‌های سنتی، مسیرهای پیاده‌ روی و دوچرخه ‌سواری، زیپ ‌لاین برای تفریح می باشد که بازدید و گردش در این پارک در کنار این امکانات و تفریحات بسیار لذت بخش می باشد.

جاهای دیدنی نزدیک پارک جنگلی جوارم مازندران

پارک جنگلی جوارم از جاذبه های بی نظیری که گردشگران و مسافران زیادی برای گردش و تفریح خود این جنگل را انتخاب می کنند، در نزدیکی این پارک جنگلی زیبا جاهای دیدنی دیگری وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

دریاچه و جنگل لفور مازندران

از دیدنی های بی نظیر و جذاب در مازندران که در نزدیکی پارک جنگلی جوارم قرار دارد، جنگل لفور می باشد، این جنگل در شمال ایران دارای قدمتی طولانی حدود 40 میلیون سال می باشد، جنگل لفور دارای جاذبه های دیدنی بی نظیری همچون رودهای بزرگ و کوچک متعدد، دریاچه پرطرفدار لفور می باشد. دریاچه و جنگل لفور از بهترین گزینه ها برای تفریح و گردش می باشد.

آبشار گزو مازندران

از دیگر جاذبه های دیدنی در مازندران که بسیار پرطرفدار می باشد آبشار گزو مازندران می باشد، آبشار گزو مازندران از دو آبشار به ارتفاع ۴۳ و ۴۵ متر تشکیل شده است، آبشار گزو در فاصله حدود ۹ کیلومتری از پارک جنگلی جوارم قرار دارد، که از بکر ترین جاذبه های گردشگری در مازندران بشمار می رود.

 

روستای آلاشت مازندران

روستای آلاشت با طبیعتی بکر و دیدنی از زیباترین روستاهای شمال کشور که دارای مناظر بسیار سرسبز و خیره‌ کننده ای می باشد، روستای آلاشت دارای پوشش گیاهی متنوعی نظیر گیاهان دارویی و سبزیجات، درختان گیلاس، سیاه ‌ریشه، گردو و فندق می باشد، از سبزیجات معطر در این منطقه بعنوان طعم دهنده در غذاها استفاده می شود، روستای آلاشت در نزدیکی پل ورسک و سواد کوه و در فاصله ۵۰ کیلومتری جنگل جوارم قرار دارد.

 

دریاچه شورمست مازندران

دریاچه شورمست از دیگر جاذبه های دیدنی در مازندران که در فاصله حدود ۲۶ کیلومتری جنگل جوارم قرار گرفته است، دریاچه شورمست در یک منطقه کوهستانی در نزدیکی فیروزکوه واقع شده و دارای آب و هوای معتدل و مرطوبی می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران ساری در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

اقامت در جنگل جوارم مازندران

پارک جنگلی جوارم از جاذبه های دیدنی با طبیعتی بکر و جذاب که می توانید شبی را در این جنگل بکر اقامت نمایید، به همین منظور در پارک جنگلی جوارم کلبه‌ های چوبی جذابی با بهترین امکانات وجود دارد که می توانید شبی را در آن ها اقامت نمایید، از اقامتگاه های پارک جنگلی جوارم کلبه ‌های جنگلی، مدرن، سوئیت‌های معمولی و دوبلکس هستند و از امکاناتی نظیر اسپلیت، کاناپه، یخچال، حمام و سرویس‌های بهداشتی برخوردار می باشند، اگر می خواهید چادر بزنید و کمپ کنید گه در پارک جنگلی جوارم کمپی قرار دارد که در فاصله‌ بین دو کمپ، سکو و آلاچیق ‌هایی وجود دارد که می توانید با داشتن تجهیزات مورد نیاز خود چادر بزنید و شبی را  در طبیعت بکر جنگل به استراحت بپردازید.

date_range پنجشنبه 07 تیر 1403 remove_red_eye 92 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0