{{ctrl.notification}}
Helens Plain

دشت هلن

استان چهار محال بختیاری از استان های غرب ایران، که با داشتن جاذبه هایی همچون دشت هلن که در 20 کیلومتری شهر ناغان واقع است، که دارای بکرترین و رویایی ‌ترین جاهای دیدنی در این استان بشمار می رود، جاذبه های دیدنی دشت هلن به قدری زیاد می باشد که احتیاج به یک سفر چند روزه دارید. در این مقاله با آس چارتر همراه باشید تا با دیدنی های دشت هلن بیشتر آشنا شوید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی دشت هلن

دشت هلن یکی از جاذبه های گردشگری ایران بوده، که واقع در استان کوچکی درست در فلات مرکزی ایران، در جوار آبشارهای بلند چهارمحال بختیاری قرار دارد. دشت هلن  دارای رود ها و دشت های زیادی می باشد. هوای خنک، تنوع تفریحی، دسترسی آسان، که دشت هلن را به جاذبه های گردشگری بسیار دیدنی و استثنایی برای طبیعت گردان تبدیل کرده است. یک دیگر از این جاذبه های گردشگری رود کارون می باشد که مساحت دشت هلن از ابتدای شروع پل دوپلان تا پل موسوم امتداد یافته.

جاذبه های دیدنی دشت هلن

دشت هلن از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری چهار محال بختیاری به شمار می رود، که دارای طبیعتی سرسبز و مجذوب کننده ای می باشد. از این جاذبه ها می توان به جنگل های بلوط اشاره کرد حتی در فصل بهار و پاییز این منطقه پذیرای راهپیمایی افراد با هر سطح از نظر آمادگی جسمانی بوده، که برای جنگل نوردان بسیار لذت بخش می باشد. درختان و گیاهان دشت هلن چهار محال بختیاری از قدمت بالایی برخوردار است. پیاده روی در دشت هلن حس آرامش عجیبی را برای طبیعت گردان به ارمغان می آورد.

پوشش گیاهی و جانوری دشت هلن

دشت هلن چهار محال بختیاری دارای پوشش گیاهی متنوعی می باشد از پوشش های گیاهی این منطقه می توان به درختان، گل ها، گیاهان بسیار مقاوم اشاره کرد. به دلیل وجود چشمه هایی مانند آب سفید، گردک، سیبا و... شرایط بسیار متعادل و مناسبی برای رشد درختان و گیاهانی همانند بادام کوهی، بنه، گز، پلاخور و... می باشد. از لحاظ حفظ امنیت در حیات وحش خیالتان راحت، زیرا این دشت نسبت به دشت های دیگر از امنیت خوبی برخوردار است، اما باید سلاح های ابتدایی را به همراه خود داشته باشید که ترس و آسیبی از سمت بعضی از حیوانات شما را تهدید نکند. در دشت هلن چهار محال بختیاری خرگوش، روباه، خرس قهوه ای، بز کوهی، سنجاب ایرانی، عقاب طلایی، کبک و... زندگی می کنند، بنابراین باید قبل از سفر تمام جوانب این سفر را بسنجید.                                    

تفریحات در دشت هلن چهار محال بختیاری

 پیاده روی در دشت هلن

پیاده روی در طبیعت دشت هلن، مکانی ایده آل برای طبیعت گردان بوده رفتن به این محل پر آرامش و سرسبز روح را در بدن سرزنده می کند بسیار مسیرهایی چالش بر انگیز برای طبیعت گردان را به ارمغان می آورد.

شنا و تفریحات آبی

آبشار ها و رودخانه ها در دشت هلن بهترین شرایط برای ورزش های آبی همانند شنا در رود خانه، بنانا، جامپ واتر، پرش از صخره و... می باشد. دشت هلن چهار محال بختیاری بهترین مقصد برای طبیعت گردان  را به ارمغان می آورد.

عکاسی

جاذبه های طبیعی دشت هلن به قدری انرژی عجیب و خوبی را در وجود شما ایجاد می کند که شما را مجذوب عکاسی از این طبیعت بکر و بی نظیر می کند. می توانید با عکاسی از چشم اندازهای دیدنی و جاذبه های سرسبز برای خود خاطره سازی ابدی کنید.

قایق سواری

آبشار آبگلور یکی از جاذبه های گردشگری واقع در دشت هلن بوده، که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده، این آبشار در حقیقت شگفتی عجیبی دارد زیرا پله پله پایین می ریزد، نصب پل های چوبی معلق در این چشمه جذابیت آن را چند برابر کرده، این آبشار در مسیر زیبای جاده ی دورک قرار دارد، برای دسترسی به این جاذبه ی بسیار زیبا باید از راهنمای محلی کمک بگیریم.

اقامت در دشت هلن

برای اقامت درمکانی که سبب افزایش شادی و نشاط  ماندگارمی شود، دشت هلن را می توانید در اولویت های خود قرار دهید. حتی می توانید با استفاده از چادر زدن  کمپینگ به صورت گروهی شبی به یاد ماندنی را برای خود در این جاذبه ی منحصر به فرد را برای خود فراهم کنید. همچنین اگر کمپیینگ زدن میانه ی خوبی ندارید می توانید اسکان در هتل و مهمان پذیری های شهرکرد را انتخاب کنید و در آنجا اقامت داشته باشید.

در این قسمت از مقاله روش های مختلف  دسترسی به دشت هلن را به شما راهنمایی می کنیم تا با توجه به مسیر و شرایط  بهترین راه را انتخاب کنید.

سفر با خودروی شخصی: سفر با خوردرو شخصی در دشت هلن چالش هایی را به همراه دارد. برای رسیدن به دشت هلن چهار محال بختیار باید در ابتدا اگر بخواهید از روی نقشه به مقصد خود برسید ابتدا باید نزدیک ترین نقطه ی شهری بر روی نقشه را چک کنید، که نزدیک ترین راه به  دشت هلن نوغان است که 20 کیلومتر با این جاذبه ی بسیار زیبا و حدود 10 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد.  برای این سفر ماشین های دو دیفرانسیل انتخاب عاقلانه ای می باشد.

تجهیزات مورد نیازدرسفربه دشت هلن

اقدامات ضروری قبل از طبیعت گردی: قبل از سفر به طبیعت باید تمام جوانب و شرایط موجود را بسنجید تا با توجه به شرایط  لوازم مورد نیاز را با خود به طبیعت ببرید. پس با نگاهی سنجیده به ادامه ی مقاله می پردازیم .

پناهگاه: اولین آیتمی که بسیار مهم تر از بقیه آیتم های موجود هست، داشتن یک پناهگاه امن دور از دسترس حیات وحش با تجهیزات حرفه ای می باشد.

چراغ و نور: این بخش متعلق به ضروری ترین وسیله در طبیعت گردی شما محسوب می شود. توجه داشته باشید استفاده از چراغ  قوه یا حتی فانوس حتی در شب شما را از خطر های احتمالی دور می کند.

کوله و محتویات آن: در انتخاب کوله باید به سبک بودن آن توجه زیادی بکنید، زیرا می خواهید مسافت طولانی را طی کنید. پس استفاده از کوله های غیر استاندارد مخصوصا در سفر هایی که مربوط به طبیعت گردی و یا حتی کوه نوردی است، طبیعت گردی ممکن است آسیب جدی و خطرناکی را به کمر و گردن وارد کند. با کمترین هزینه و کمترین زمان بلیط هواپیما تهران ایلام را از سامانه آس چارتر تهیه نمایید.

date_range یکشنبه 31 تیر 1403 remove_red_eye 75 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

پوشش گیاهی دشت هلن کدامند؟

پوشش گیاهی دشت هلن شامل: درختان و گیاهانی همانند بادام کوهی، بنه، گز، پلاخور و... می باشد.