{{ctrl.notification}}
Golestan Blue Wall Waterfall

آبشار کبود وال گلستان

آبشار کبود وال علی آباد کتول از جاذبه های دیدنی و طبیعی در استان گلستان که قدمت آن به دوران پالئوژن یعنی بین  ۲۵ تا ۵۰ میلیون سال پیش باز می گردد، آبشار کبود وال علی آباد کتول بلندترین آبشار خزه‌ ای معروف ایران می باشد، که در دل جنگل کبودوال استان گلستان قرار دارد، آبشار کبودوال پاک ‌ترین آبشار ایران بشمار می رود که گواراترین آب آشامیدنی را داراست. در ادامه با آبشار کبود وال بیشتر آشنا خواهید شد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

پوشش گیاهی و جانوری آبشار کبودوال

آبشار کبود وال در استان گلستان از مقاصد گردشگری در ایران می باشد، این آبشار زیبا دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوعی می باشد، که از پوشش جانوری آن می توان به پلنگ، خرس، گرگ، روباه، گراز وحشی، خرگوش، قرقاول و… اشاره کرد که در این منطقه زیست می کنند، درختان سر به فلک کشیده راش، ممرس، توسکا و… نیز از پوشش گیاهی در اطراف این آبشار می باشد.

نام گذاری آبشار کبود وال استان گلستان

آبشار کبود وال از دو کلمه کبود و وال تشکیل شده است که کبود به معنای آبی و وال به معنای جوی می باشد، که این نام به دلیل پاک و آبی بودن آب رودخانه در دل جنگل سرسبز می باشد به همین دلیل به این نام معروف شده است.

جاذبه‌های دیدنی اطراف آبشار کبودوال

آبشار کبود وال از جاذبه های گردشگری که دارای طبیعتی بکر و جذاب دیدنی می باشد در کنار این جاذبه ی دیدنی جاهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن ها نیز دیدن نمایید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

دریاچه و سد خاکی زرین گل

دریاچه و سد خاکی زرین گل از جاذبه های دیدنی در فاصله ۲ کیلومتری از کبودوال قرار دارد که دارای منظره ای دیدنی و چشم ‌اندازی وسیعی از جنگل‌ های انبوه کبودوال می باشد، دریاچه مصنوعی زرین گل جدود ۱۷ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد و پرآب ترین دریاچه مصنوعی در ایران بشمار می رود، در این دریاچه انواع ماهی‌ های متنوع زیست می کنند و همچنین زیستگاه پرندگان آبزی نظیر انواع اردک ‌ها، غازها و قوهای وحشی نیز می باشد، دریاچه زرین گل مکانی مناسب برای تفریحاتی همچون قایقرانی و ماهیگیری، پرنده ‌نگری و پیک نیک می باشد.

دهستان و  آبشار چلم زرین گل

در فاصله ۱۱ کیلومتری به آبشار دیدنی کبود وال در منطقه ی ییلاقی دهستان زرین گل آبشار دیدنی چلم قرار دارد، آبشار چلم زرین گل یک آبشار پلکانی که از صخره‌ های عمودی به حوضچه کوچکی زیبا در پایین فرو می ریزد، روستای زرین گل نیز از جاذبه های دیدنی که دارای جنگل‌ های بکر و کوه‌های سرسبزی می باشد و در شرق این روستای زیبا بنای تاریخی قلعه میران واقع شده است که بسیار دیدنی و جذاب می باشد، دهستان زرین گل و آبشار دیدنی چلم از زیباترین مناطق دیدنی شهرستان علی آباد کتول می باشد که گردشگران زیادی سالانه از آن دیدن می نمایند. با تهیه بلیط هواپیما تهران گرگان در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

روستای چلی سفلی و آبشار چلی

روستای چلی سفلی از دیگر جاذبه گردشگری که در فاصله ۱۵ کیلومتری کبود وال قرار دارد. روستای چلی سفلی دارای بافتی تاریخی و معماری سنتی می باشد که از جذاب ‌ترین مناطق گردشگری استان گلستان بشمار می رود.

 

آبشار آلامان

در فاصله ۲۴ کیلومتری آبشار کبود وال آبشار آلامان قرار دارد، این آبشار از مرتفع ‌ترین آبشارهای گلستان بشمار می رود که حدود هفت متر ارتفاع دارد و در روستای آلامان قرار دارد و بنام آبشار اوترنه نیز معروف می باشد. روستای آلامن نیز علاوه بر آبشار زیبا و دیدنی که دارد دارای جاذبه های دیدنی دیگری همچون جنگل ازداری، دره آبدوان، دره چلم، دره چوبکش و اردوگافه پاماضی، دره بیزاران و جنگل ادان و… می باشد، این روستا با این همه جاذبه ی طبیعی و دیدنی از جذاب ترین مقاصد گردشگری برای گردشگران می باشد.

سایت پروازی ریگ چشمه

در ۳۳ کیلومتری آبشار کبودوال یک سایت پروازی جذاب قرار دارد که گردشگران علاقه ‌مند به پاراگلایدر و یا دوچرخه ‌سواری کوهستانی می توانند به تفریحات مهیج در این سایت پروازی بپردازند، سایت پروازی ریگ چشمه در روستایی به همین نام قرار دارد، در این سایت پروازی شما می توانید ارتفاع حدودا ۸۰۰ متری فراز پارک جنگلی تنگه چهل چای را تجربه کنید و لذت ببرید.

امکانات تفریحی و رفاهی آبشار کبودوال

آبشار کبود وال از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در استان گلستان که دارای امکانات تفریحی نظیر کمپینگ در اطراف آبشار، عکاسی از مناظر چشم نواز، جنگل ‌نوردی، آب ‌تنی و شنا در حوضچه‌ های آبی آبشارهای این منطقه می باشد از امکانات رفاهی نیز می توان به پارکینگ، مسیر پیاده ‌روی، سرویس‌های بهداشتی همراه با نگهبانی، دکه غذافروشی، بوفه، سوپرمارکت، آلاچیق، نمازخانه و سکوی استراحت می باشد برای کمپینگ در اطراف آبشار با خود لوازمی نظیر چادر، کیسه خواب، زیرانداز، چراغ قوه، غذای کافی و آب آشامیدنی حتما به همراه داشته باشید.

 

اقامت در آبشار کبودوال

برای اقامت در آبشار کبود وال می توانید علاوه بر کمپینگ کردن در این منطقه از هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به آبشار کبود وال نیز استفاده نمایید، از محبوب ‌ترین اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار کبودوال می توان به اقامتگاه بوم گردی سرخدار، کلبه اقامتی بالاکایلو، اقامتگاه بوم گردی دادا و دده، اقامتگاه بوم گردی مرال، ویلای چهارفصل، اقامتگاه بوم گردی رضوان، ویلای چهارفصل دو، اقامتگاه بوم گردی کلبه آبشار می باشد که این اقامتگاه های بومگردی دارای چشم ‌اندازی از جنگل می باشد.

 

بهترین زمان بازدید از آبشار کبودوال

علی آباد کتول از دیدنی‌ ترین شهرهای ایران که دارای آب و هوایی معتدلی می باشد و در هر فصلی که به بازدید آن بپردازید جذاب و دیدنی می باشد، بهترین زمان رفتن به آبشار کبودوال علی آباد کتول فصل بهار می باشد، در فصل سرما صحنه جذاب و آبشار با هاله ‌ای سبز می باشد که این هاله ی دیدنی و جذاب خزه‌ های خشک شده آبشار کبودوال می باشد، همچنین در فصل پاییز علاوه بر  سرمای هوا برگ های رنگارنگ و مناظر زیبا که هر ببینده را مجذوب خود می کند، در فصل زمستان نیز اطراف آبشار کبودوال بسیار دیدنی می باشد، لازم است بدانید در فصل زمستان و پاییز اگر قصد بازدید از آبشار را دارید بهتر است کفش، لباس گرم و خوراکی مناسب همراه خود داشته باشید.

مسیر دسترسی به آبشار کبود وال استان گلستان

آبشار کبود وال در روستای شیرآباد، دهستان زرین گل و در فاصله ۵ کیلومتری از مرکز شهر علی‌ آباد کتول و در جهت جنوب شرقی شهر علی ‌آباد کتول از استان گلستان قرار گرفته است، برای دسترسی به آبشار کبودوال در روستای شیرآباد باید ابتدا خود را به شهر گرگان برسانید و از آنجا در حدود 40 کیلومتری جاده بجنورد به گرگان رفته و از آنجا به سمت علی آباد کتول بروید.

 

date_range سه شنبه 01 خرداد 1403 remove_red_eye 55 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0