{{ctrl.notification}}
Gezo waterfall Mazandaran

آبشار گزو مازندران

استان مازندران دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیاد می باشد، شهرهای سرسبز شمالی همیشه مقصد گردشگران زیادی از سرتاسر جهان و ایران بوده است و از شلوغ ترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می شود، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جذاب ترین آبشارهای طبیعی و دیدنی در استان مازندران آبشار گزو بپردازد، تا ادامه این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی آبشار گزو مازندران

آبشار گزو در استان مازندران و در ۴۰ کیلومتری شهر زیرآب سواد کوه واقع شده است، آبشار گزو سواد کوه از جاذبه‌های طبیعی و بکر که در قلب مازندران در منطقه ‌ای کوهستانی با آب ‌وهوایی خنک و دلچسب قرار گرفته، آبشار گزو دارای ۴۸ متر ارتفاع می باشد، این آبشار در اصل از دو آبشار با ارتفاع ۴۳ و ۴۵ متر تشکیل شده که در نزدیک هم قرار گرفته اند، جالب است بدانید این آبشار تا کنون زیاد شناخته شده نیست و همانطور بکر بجا مانده، آبشار گزو دارای منظره ‌ای چشم‌ نواز و جریان آب دائمی می باشد، آبشار گزو دارای یک قوس می باشد و دارای یک حوضچه در پای آبشار است که گردشگران و مردم آن منطقه در آن به آب تنی می پردازند.

 

پوشش گیاهی آبشار گزو مازندران

آبشار گزو مازندران دارای طبیعتی بکر و تماشایی که در دل جنگل‌ های سرسبز هیرکانی قرار گرفته، در اطراف آبشار گزو پوشش گیاهی متنوعی قرار دارد که از این پوشش گیاهی می توان به درختان پهن ‌برگ و سوزنی ‌برگ مانند: راش، انجیلی، ممرز، توس، افرا و  بلوط، زبان گنجشک اشاره کرد و همچینین گیاهانی نظیر انواع گیاهان علفی، بوته‌ ها و گل‌ های وحشی می باشد که در اطراف این آبشار زیاد به چشم می خورد.

 

پوشش جانوری آبشار گزو مازندران

آبشار گزو به دلیل داشتن موقعیت مکانی که دارد دارای گونه ‌های جانوری نظیر: خرس قهوه ‌ای، پلنگ، گرگ، روباه، شغال، خرگوش و انواع پرندگان می باشد.

جاهای دیدنی اطراف آبشار گزو مازندران

آبشار گزو با طبیعت بکر و جذابش به تازگی یکی از جاذبه های پرطرفدار در مازندران محسوب می شود که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، در اطراف آبشار گزو دیدنی ‌های و جاذبه های زیبای وجود دارد، در ادامه با این جاذبه های دیدنب آشنا خواهید شد. 

سد البرز مازندران

از جاهای دیدنی نزدیک به آبشار گزو سواد کوه می توان به سد البرز یا سد لفور اشاره کرد، سد البرز از سدهایی است که آب آن برای تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی مردم منطقه استفاده می شود، آبشار البرز در میان جنگل های لفور قرار گرفته و دارای طبیعتی بکر و دیدنی می باشد و از تفرجگاه های مردم منطقه و همچنین گردشگران محسوب می شود. سد البرز بسیار دیدنی و جذاب که گردشگران در این منطقه به تفریحاتی نظیر ماهیگیری و پیاده روی و عکاسی از طبیعت بکر اطراف سد می باشد.

امامزاده برادران مازندران

از اماکن زیارتی در اطراف آبشار گزو، امامزاده برادران می باشد، امامزاده برادران از جاهای دیدنی در مسیر دسترسی به آبشار گزو قرار گرفته است، بقعه امامزاده گزو دارای قدمت تاریخی زیادی می باشد و از گذشته در میان مردم منطقه دارای ارزش و اهمیت خاصی بوده است، این بقعه زیارتی دارای محوطه ای می باشد که محلی مناسب برای استراحت گردشگران در مسیر آبشار بشمار می رود، شما می توانید قبل و یا بعد از بازدید از آبشار گزو به زیارت و استراحت در این مکان زیارتی بپردازید. امامزاده برادران دارای امکانات رفاهی می باشد که گردشگران می توانند برای اقامت از اتاق های موجود در امام زاده را برای اقامت خود اجاره نمایند، امکانات موجود در امام زاده تنها امکانات آبشار گزو نیز بشمار می رود.

جنگل لفور مازندران

از زیباترین و بکرترین جنگل‌های شمال ایران که در نزدیکی آبشار گزو قرار دارد جنگل لفور می باشد، جنگل لفور دارای طبیعتی بکر و درختان سرسبز و شادابی می باشد و مناظر چشم ‌نواز و منحصر بفردی نظیر رودخانه ‌های متعدد، آبشار زیبای لفور و ... می باشد، این جنگل زیبا مکانی فوق العاده برای گرفتن چندین عکس جذاب می باشد و می توانید کمی در آن پیاده روی و استراحت نمایید.

 

امکانات رفاهی آبشار گزو مازندران

آبشار گزو سواد کوه امکانات رفاهی ندارد، و شما باید برای خود تجهیزات کافی نظیر آب آشامیدنی و غذای سبک به همراه داشته باشید، همانطور که در بالا گفته شد تنها امکانات رفاهی این منطقه در امام زاده برادران قرار دارد، که از این امکانات می توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، چند بوفه خوراکی کوچک با غذاهای محلی و همچنین اتاق های کوچک اجاره ای برای اقامت و محلی برای چادر زدن اشاره کرد.

مسیر دسترسی به آبشار گزو مازندران

آبشار گزو در استان مازندران و در دل جنگل‌های لفور قرار دارد، برای دسترسی به این آبشار زیبا و دیدنی باید از مسیر دشوار و کوهستانی عبور کنید، شما برای رسیدن به آبشار گزو دو مسیر پیش رو دارید، مسیر اول از جاده فیروزکوه به ‌سمت سواد کوه می باشد، از این مسیر باید به سمت شیرگاه و سپس جاده لفور رفته و بعد با عبور از روستای کارسنگ تابلوی امامزاده گزو را خواهید  دید و از آنجا مسیر کوتاهی را تا آبشار باید پیاده روی نمایید، در مسیر دوم نیز بعد از رسیدن به شهر زیرآب و عبور از روستای جمشید آباد وارد جاده لفور شده و از آنجا تابلوی امام زاده را خواهید دید و به سمت آن حرکت کرده و از آنجا به سمت یک جاده خاکی خواهید رسید که بقیه مسیر را باید به پیاده روی بپردازید تا به آبشار برسید. با تهیه بلیط هواپیما تهران ساری در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بهترین زمان بازدید از آبشار گزو

برای بازدید از آبشار گزو در استان مازندران بهترین فصل بهار تا اواسط پاییز می باشد، این منطقه دارای آب‌ وهوای خنک و معتدل است و طبیعتی بکر و سرسبز می باشد، در تابستان هوای این منطقه بسیار شرجی و گرم می باشد که ممکن است این هوا شما را اذیت کند، در زمستان ها نیز این منطقه دسترسی به آبشار بسیار سخت و یخبندان است که فصل مناسبی برای سفر نیست، پس بنابراین بهترین فصل همان فصل بهار و پاییز می باشد.

 

date_range جمعه 07 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 34 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0