{{ctrl.notification}}
Dudozen Foman waterfall

آبشار دودوزن فومن

استان گیلان با داشتن جاذبه های بی نظیر و بسیار زیاد سالانه مقصد گردشگری تعداد زیادی گردشگر و مسافر از سرتا سر ایران و جهان می باشد، جاذبه‌ های طبیعی شمال ایران به قدری زیاد است که برای بازدید از آنها نیاز به یک سفر چند روزه دارید که بتوانید از طبیعت زیبا و بکر و جاذبه های متنوع دیدنی آن به راحتی بازدید نمایید. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی آبشار دودوزن فومن در گیلان بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی آبشار دودوزن فومن

آبشار دودوزن فومن از جاذبه های طبیعی و دیدنی در غرب استان گیلان و در فاصله ۲۴ کیلومتری شهر شفت، آبشار دودوزن با طبیعت بکر و سرسبز و آب و هوای فوق العاده در منطقه‌ ای کوهستانی به نام سیاهمزگی در روستای خرمکش قرار دارد. آبشار دودوزن از چشمه دودوزن سرچشمه می گیرد و آب زمین‌ های روستای پایین ‌دست را تامین می کند، آبشار دودوزن فومن حدود ۵۴ متر ارتفاع دارد و طبق پژوهش های به عمل آمده قدمت این آبشار به حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ می رسد، آبشار دودوزن دارای زیبایی ‌ها و جاذبه ‌های خاصی می باشد که در در سال ۱۳۹۹ به‌عنوان اثر ملی طبیعی به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی اطراف آبشار دودوزن

آبشار دودوزن فومن از جاذبه های گردشگری و طبیعی پر طرفدار در شمال کشور که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند در اطراف این آبشار زیبا و دیدنی چند جاذبه گردشگری وجود دارد که شما می ‌توانید از آن‌ها نیز دیدن نمایید، در ادامه به معرفی چند مورد از معروف ترین جاذبه های اطراف آبشار دودوزن می پردازیم.

قلعه رودخان

از جاذبه های تاریخی و جذاب دیدنی در اطراف آبشار دودوزن قلعه رودخان می باشد که حدود ۳۱ کیلومتر با هم فاصله دارند، قلعه رودخان از بزرگ‌ ترین قلعه ‌های تاریخی ایران که در میان جنگل ‌های انبوه و کوهستانی استان گیلان قرار گرفته است، قلعه رودخان دارای معماری منحصر به ‌فرد و چشم اندازهای بی نظیر از طبیعت می باشد که بسیار شگفت انگیز است، بعد از بازدید از آبشار دودوزن می توانید از این قلعه تاریخی دیدن نمایید.

 روستای امامزاده ابراهیم

از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در فاصله ۴۶ کیلومتری از آبشار دودوزن روستای امامزاده ابراهیم می باشد، روستای امامزاده ابراهیم دارای فضایی معنوی و آرامش ‌بخش و طبیعت سرسبز و زیبا که گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند.

روستای سیاهمزگی

روستای سیاهمزگی از روستاهای کوهستانی و سرسبز استان گیلان که دارای طبیعتی بی نظیر و جذاب با دارای جنگل ‌های انبوه و هوای خنک می باشد، روستای سیاهمزگی در فاصله ۱۵ کیلومتری از آبشار زیبای دودوزن قرار دارد که می توانید به راحتی از این روستای زیبا و باصفا نیز دیدن نمایید.

دهکده چوبی شفت

در ۲۴ کیلومتری آبشار دودوزن دهکده ای  با خانه‌ ها و ساختمان‌ های چوبی قرار دارد، دهکده چوبی شفت دارای خانه هایی می باشد که همگی با چوب ساخته شده اند و دارای جذابیت خاص و منحصربفردی می باشد، دهکده چوبی شفت دارای آرامش و سکوت خاص و طبیعتی بی نظیر می باشد که می توانید با گشت زدن و اقامت در این روستا تجربه منحصربه‌ فرد را داشته باشید و از زندگی سنتی در این روستا لذت ببرید.

امکانات تفریحی آبشار دودوزن فومن

آبشار دودوزن شفت از جاذبه های طبیعی بی نظیر که دارای امکانات تفریحی متنوعی می باشد از این تفریحات می توان به کمپینگ در طبیعت زیبا و آرامش ‌بخش اطراف آبشار، عکاسی از مناظر طبیعی و جنگل ‌های انبوه، جنگل‌ نوردی و پیاده ‌روی در مسیر آبشار، شنا در اطراف آبشار دودوزن در شرایط کاملا ایمن اشاره کرد.

امکانات رفاهی آبشار دودوزن

آبشار دودوزن گیلان از جاذبه های پرطرفدار در این استان و در نزدیکی شهر فومن که گردشگران زیادی را به سوب خود کشانده است از این رو امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران فراهم شده است، از این امکانات رفاهی می توان به رستوران، قهوه خانه، سرویس بهداشتی، نمازخانه، مسجد، بوفه، فروشگاه‌ مواد غذایی و میوه و بازارچه‌ های صنایع ‌دستی اشاره کرد. با تهیه بلیط هواپیما تهران رشت در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

اقامت در آبشار دیدنی دودوزن فومن

اگر مایل به اقامت در اطراف آبشار دودوزن هستید می توانید از گزینه ‌های مختلفی که برای اقامت وجود دارد استفاده نمایید، شما می توانید از هتل‌ها و مهمان ‌پذیرهای شهرهای نزدیک مانند شفت و فومن و یا  اقامتگاه‌های بوم ‌گردی مانند: اقامتگاه بوم‌ گردی باغ بهشت سیاهمزگی، اقامتگاه بام سبز ساهمزگی، اقامتگاه بوم ‌گردی سوتکا فومن استفاده نمایید که تجربه ای متفاوتی خواهد بود، البته انتخاب هر گونه هتل و یا اقامتگاهی به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. شما می توانید در اطراف آبشار همچنین کمپینگ کنید که در صورت زدن چادر و برپایی کمپ حتما باید لواز و وسایلی که مورد نیاز برای برپایی چادر و کمپ را به همراه داشته باشید.

بهترین مسیر دسترسی به آبشار دودوزن گیلان

برای دسترسی به آبشار دودوزن گیلان، اگر از تهران به سمت گیلان می روید، می‌ توانید از جاده قزوین رشت و از دو راهی رشت سنگر به سمت فومن رفته و بعد از عبور از صومعه ‌سرا به شفت خواهید رسید، در این مسیر شما روستاهای زیبا و جذابی را پشت سر خواهید گذاشت تا به روستای خرمکش برسید و در آنجا خودروی خود را پارک کرده و با کمی پیاده روی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به آبشار دودوزن خواهید رسید. شهر فومن در فاصله  ۳۲ کیلومتری آبشار دودوزن قرار دارد و حدودا ۱۹ دقیقه زمان برای طی مسیر لازم است، فاصله رشت تا آبشار دودوزن نیز حدود ۵۰ کیلومتر تا ۵۲ کیلومتر می باشد که حدود ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه طول می ‌کشد.

بهترین زمان بازدید از آبشار دودوزن

بهترین زمان برای بازدید از آبشار دودوزن شفت با توجه به شرایط آب و هوایی بهار و اوایل پاییز می باشد، در این فصول هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است و مناظر و طبیعت اطراف آبشار در اوج زیبایی‌ قرار دارد، اگر از نظر هزینه می خواهید بهترین فصل را بدانید بهتر است در فصل های پاییز یا زمستان به بازدید و سفر بپردازید در این فصول هم از شلوغی در امانید هم هزینه ها مناسب تر است، در ایام نوروز و تعطیلات آبشار دودوزن به اوج شلوغی خود می رسد. فصل تابستان گرمای هوا و شرجی بودن هوا برای بعضی‌ها کمی طاقت ‌فرسا می باشد و زمان مناسبی نیست.

 

date_range یکشنبه 20 خرداد 1403 remove_red_eye 57 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0