{{ctrl.notification}}
Chaldere Tonkabon Forest Park

پارک جنگلی چالدره تنکابن

تنکابن از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در استان مازندران که میزبان گردشگران بسیار زیادی می باشد، تنکابن با طبیعتی سرسبز و خیره کننده و آب و هوایی بی نظیر  که مقصد گردشگری بسیاری از مسافران و گردشگران می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی پارک جنگلی چالدره تنکابن بپردازد، پارک جنگلی چالدره از بهترین جاهای دیدنی تنکابن جنگلی جلگه‌ ای و سرسبز که همچون جواهری سبزرنگ در تنکابن می درخشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی پارک جنگلی چالدره تنکابن

پارک جنگلی چالدره از محبوب ‌ترین جاذبه ‌های گردشگری شهر تنکابن با آب ‌و‌هوای دلپذیر که هر ساله میزبان بسیاری از صخره ‌نوردان، کوهنوردان، توریست ‌ها و گردشگران می باشد، پارک جنگلی چالدره حدود ۹۴ هکتار وسعت دارد و در تقاطع رودهای دو هزار و سه هزار و ۱۸ کیلومتری شهر تنکابن واقع شده است. پارک جنگلی چالدره جنگلی جلگه‌ ای و سرسبز و بکر که دیدن و گردش در آن بسیار هیجان انگیز می باشد، پارک جنگلی چالدره یک دره سرسبز منطقه کوهستانی که حدود ۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد،

پوشش گیاهی پارک چالدره تنکابن

پوشش گیاهی منطقه چالدره جلگه‌ ای می باشد، از گیاهان در این منطقه می توان به درختان افرا، سرخس، توسکا، لرگ، گون و طیف وسیعی از گیاهان دارویی اشاره کرد،

پوشش جانوری پارک چالدره تنکابن

پارک جنگلی چالدره تنکابن دارای پوشش جانوری متنوعی می باشد که در این منطقه زیست می کنند از جانوران موجود در این منطقه می توان به انواع ماهی و آبزیان مختلف مانند ماهی قزل ‌آلا و ماهی آزاد در داخل رودخانه اشاره کرد، مرال و گوزن، شوکا، گراز، شغال و گربه وحشی، گرگ و پلنگ، لاک پشت، مار، سمند، مارمولک، غوک، قرقال و سار، کبوتر، فاخته، دارکوب و زاغ می باشد.

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی چالدره تنکابن

پارک جنگلی چالدره از جاهای دیدنی تنکابن که به دلیل قرار گیری در منطقه کوهستانی دارای آب ‌و‌هوایی مطبوع و دلپذیری می باشد، بهترین زمان‌ برای سفر به پارک جنگلی چالدره تنکابن و لذت بردن از طبیعت سرسبز و بکر و زیبای مازندران فصل‌ های بهار و تابستان می باشد.

امکانات پارک جنگلی چالدره تنکابن

پارک جنگلی چالدره از محبوب ترین مقاصد گردشگری در مازندران که سالانه میزبان توریست ها و گردشگران بسیار زیادی می باشد، به همین دلیل در این منطقه انواع امکانات رفاهی برای رفاه حال گردشگران وجود دارد که می توان به امکاناتی نظیر:

رستوران های مدرن و سنتی و چندین کافه در فضای جنگلی با انواع غذاهای محلی با طعم های بی ‌نظیر، ماهی کبابی های تازه که از غذاهای دریایی معروف در این رستوران ها می باشد. جالب است بدانید ماهی هایی که در این رستوران ها طبخ می شود از ماهی‌ ها پرورشی همین منطقه می باشند که در حضور خود شما تازه صید و طبخ می ‌شوند.

نمایشگاه آثار هنری که از محبوب ترین دیدنی های پارک جنگلی چالدره می باشد، نمایشگاه آثار هنری در این منطقه می توان به نمایش آثار تجسمی مانند نقاشی، عکاسی، خوشنویسی و همچنین آثار حجمی اشاره کرد، این نمایشگاه دارای سالن بزرگی با ظرفیت حدود ۸۰ نفر می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران ساری در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آلاچیق ‌های جنگلی در سراسر پارک چادره وجود دارد که گردشگران می توانند برای استراحت و صرف نهار در فضای جنگل چالدره و یا کمپینگ از این آلاچیق‌ ها استفاده نمایند.

جاهای دیدنی نزدیک پارک چالدره

پارک چالدره شهر تنکابن یکی از بهترین مقصدهای دیدنی و گردشگری در مازندران می باشد که در ادامه قصد داریم به دیدنی های نزدیک به این جاذبه ی تاریخی بپردازیم، از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در نزدیکی پارک چالدره می توان به جنگل لیره، جنگل و رودخانه ‌های دو هزار و سه هزار، بازار سنتی تنکابن، بام شهسوار، طبیعت خشتنگه، جنگل و آبگرم فلکده، ییلاق داکو، دریاچه دیارسر اشاره کرد.

 

اقامت در پارک جنگلی چالدره تنکابن

اگر دوست داشتید شبی را در پارک جنگلی چالدره اقامت نمایید می توانید در آلاچیق های موجود در پارک چالدره کمپ کنید که باید حتما تجهیزاتی به همراه خود داشته باشید که بتوانید به راحتی در آنجا اقامت داشته باشید، همچنین می توانید برای اقامتی راحت تر و بدون دردسر از مجموعه اقامتی جنگل چالدره استفاده نمایند، اقامتی بی نظیر در دل جنگل ‌های مازندران که بسیار لدت بخش و خاطره انگیز می باشد، در پارک جنگلی چالدره چندین کلبه شیک سنتی میان درخت‌های بلند چالدره قرار دارد که می توانید از این کلبه ها اجاره نمایید و شبی را در آن ها بگذرانید، لازم است بدانید دو نوع کلبه در این منطقه وجود دارد که چوبی و بتنی می باشند. از امکانات این مجموعه اقامتی چهار ستاره می توان به خدمات رفاهی مانند رستوران و کافه، فضای بازی، تورهای جنگل ‌نوردی، اجاره دوچرخه و بازدید از گوزن ‌های اهلی برای مسافران اشاره کرد.

تجهیزات موردنیاز در سفر به پارک جنگلی چالدره تنکابن

برای سفر به پارک جنگلی چالدره تنکابن اگر می خواهید شب را اقامت کنید و چادر بزنید بهتر است با خود تجهیزاتی به همراه داشته باشید از این تجهیزات می توان به چادر و زیرانداز و سایر لوازم اقامتی، کفش و لباس مناسب، گاز و ظروف مناسب کمپینگ، چراغ قوه، آب معدنی و خوراکی متناسب با طول مدت اقامت اشاره کرد. اگر قصد اقامت در هتل و یا اقامتگاه را دارید نیازی به بعضی از وسایل و تجهیزات نیست.

مسیر دسترسی به پارک چالدره تنکابن

پارک جنگلی چالدره در ۱۸ کیلومتری شهر تنکابن در استان مازندران واقع شده است، پارک جنگلی چالدره در فاصله حدود ۲۱۱ کیلومتری تهران قرار دارد، که می توانید با حدود ۴ الی ۶ ساعت رانندگی در اتوبان تهران شمال خود رابه پارک جنگلی چالدره تنکابن برسانید. پارک جنگلی چالدره منطقه ای وسیع کوه‌ه ای مرتفع، پوشش گیاهی جلگه ‌ای و درختان سر‌به ‌فلک کشیده و تنومند از جذاب ترین پارک جنگلی های ایران بشمار می رود که گردشگران زیادی دارد.

date_range سه شنبه 08 خرداد 1403 remove_red_eye 73 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0