{{ctrl.notification}}
Afshan River Cave Tehran

غار رود افشان تهران

تهران از شهرهای توریستی و گردشگری در ایران که دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیادی می باشد، از جاذبه‌ های طبیعی و بکر در اطراف تهران غار رود افشان دماوند می باشد، غار رود افشان از معروف ‌ترین جاهای دیدنی دماوند که طرفداران زیادی دارد، اگر به ماجراجویی علاقه مندید در ادامه با آس چارتر همراه باشید تا اطلاعاتی را درباره غار رود افشان تهران در اختیارتان قرار دهیم. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی غار رود افشان تهران

غار رود افشان در دماوند، روستای رود افشان قرار دارد. غار رود افشان از جاذبه های شهر تهران که علاقه مندان به غار نوردی و گردشگران زیادی سالانه از این غار بازدید می کنند، غار رود افشان از غارهای طبیعی و بکر که دارای ورودی و دهانه ی بزرگی می باشد و از غارهای اسپهبد خورشید در مازندران و غار ایوب در کرمان سومین دهانه بزرگ در ایران را داراست، غار رود افشان به علت قرار گیری در سراشیبی کوه دهانه ی آن دیده نمی شود یعنی از فاصله ۱۰۰ متری قابل رویت نیست، به همین دلیل به نام غار پنهان نیز معروف می باشد، دهانه غار رود افشان دارای ۱۲ متر ارتفاع و ۴۰ متر عرض می باشد، غار رود افشان دارای بخش ‌های مختلفی نظیر ستون ‌های استالاکتیت و استالاگمیت، قندیل‌ های بلند، تالارهای بزرگ، طاقدیس ‌ها و سنگ‌ های رسوبی می باشد که از ویژگی‌ های مهم غار رود افشان بشمار می روند.

تاریخچه غار رود افشان تهران

غار رود افشان دماوند یک غار آهکی که طبق تحقیقات به عمل آمده مربوط به دوره سوم زمین‌ شناسی دوره نئوژن یا دو دوره بعد از آن، یعنی دوره کرتاسه می باشد، غار رود افشان دماوند دارای قدمت طولانی که برخی از دانشمندان قدمت این غار را به ۳۵ هزار سال قبل نسبت داده اند آنها معتقدند یکی از آتشفشان‌های کوه دماوند بوده است، این غار حدود چند دهه می باشد که توسط محلی ها کشف شده است، غار رود افشان از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران که در طول زمان تغییرات زیادی در ساختار آن ایجاد شده، جریان دائمی آب ‌های زیرزمینی باعث ایجاد رسوب دیواره‌ ها درغار رود افشان شده، بخش ‌هایی از دیواره ‌های داخلی غار از جنس زاج است که درخشندگی خاصی روی دیوارهای غار به وجود آورده، غار رود افشان در ارتفاع ۱۹۴۵ متری از سطح دریا قرار دارد و داخل غار مسیری طولانی به طول ۷۸۳ متر می باشد، مسیرهای داخلی زیاد دیگری نیز در این غار وجود دارد که بر اثر فرود قندیل‌های آهکی اکثرا مسدود شده اند. از دیدنی های داخل غار می توان به قندیل ‌های آهکی آویزان از سقف اشاره کرد که بسیار جذاب می باشد، غار رود افشان از جاذبه های طبیعی اطراف تهران که با شماره ۱۲۲۱۳ در تیر سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تجهیزات لازم برای بازدید از غار رود افشان تهران

اگر علاقه مند به غار نوردی و بازدید از غار رود افشان هستید، لازم است بدانید نکاتی را باید رعایت کنید و تجهیزاتی به همراه خود داشته باشید، در غار رود افشان پوشش خزه ‌ای وجود دارد که برای عبور از روی آنها باید دستتان را محکم به نرده‌ های فلزی که در غار تعبیه شده است بگیرید که لیز نخورید، همچینن غار رود افشان محل زندگی خفاش های زیادی می باشد. برای بازدید از غار رود افشان باید وسایل و تجهیزاتی نظیر چراغ ‌قوه، کلاه ایمنی، لباس گرم یا پوشش بارانی مناسب، آب کافی، کفش مخصوص کوه ‌نوردی، از وسایل اولیه و تجهیزات کوهنوردی و غار نوردی مناسب به همراه داشته باشید. 

مسیر دسترسی به غار رود افشان تهران

غار رود افشان در شهرستان دماوند، روستای رودافشان قرار دارد، برای دسترسی به غار رود افشان باید در ابتدا خود را به شهرستان دماوند و بعد، به روستای رود افشان برسانید، برای رسیدن به غار باید مسیری را به کوهنوردی بپردازید، چیزی حدود 20 الی 30 دقیقه که این مسیر از پل چوبی روی رودخانه دلیچای در روستای رود افشان آغاز می شود، که باید ابتدا از باغ ‌های سرسبز عبور کرده و به مسیری کوهستانی و خشک و پرپیچ‌ وخمی برسید، همچنین می توانید از راهنمایان محلی نیز کمک بگیرید تا به ورودی غار رود افشان برسید. از تهران تا غار رود افشان حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله می باشد،

بهترین زمان بازدید از غار رود افشان تهران

برای بازدید از غار رود افشان تهران می توانید با توجه به شرایط آب و هوایی زمان سفر خود را انتخاب نمایید، بهترین زمان برای بازدید از غار رود افشان دماوند اواخر فصل بهار تا اواخر فصل تابستان می باشد، در فصول پاییز و زمستان هوا در این منطقه بسیار سرد و بارش ها زیاد است و برای سفر و بازدید مناسب نیست همچنین محیط غار به خاطر داشتن خزه ها در کف بسیار لغزنده می باشد و احتمال بروز خطر می باشد و خفاش ها نیز در این فصل به خواب زمستانی می روند و وجود بازدیدکنندگان باعث آزار آنها می شود.

امکانات رفاهی غار رود افشان تهران

غار رود افشان تهران امکانات رفاهی زیادی ندارد، از امکانات این منطقه می توان به پارکینگ، نمازخانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد که تنها امکانات نزدیک به غار رود افشان می باشند. همچنین چندین اقامتگاه که در فاصله کمی از غار رود افشان قرار دارد. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

اقامت در نزدیکی غار رود افشان تهران

برای اقامت در نزدیکی غار رود افشان می توانید از اقامت‌ گاه‌ های بوم ‌گردی، هتل‌ ها و کمپینگ در طبیعت استفاده نمایید، که به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد، برای اقامت می توانید در طبیعت اطراف غار کمپ کنید لازم است بدانید برای کمپ زدن باید تجهیزات لازم را همراه خودتان داشته باشید، اگر در اقامتگاه های بوم گردی می خواهید اقامت کنید، می توانید از اقامتگاه های بوم گردی که در نزدیکی روستای رودافشان، دماوند و فیروزکوه قرار دارد استفاده نمایید، اقامتگاه ‌های بومگردی روژان، خانه گردو و هزار و یک شب در دماوند، و اقامتگاه‌ بومگردی برادران یحیی و اقامتگاه حاج محمد در فیروزکوه، هتل زرین دماوند، هتل آپارتمان هشت بهشت، هتل کیومرث، هتل نیما و مجموعه اقامتی آبعلی از هتل ها و اقامتگاه های معروف در نزدیکی غار رود افشان می باشند.

date_range دوشنبه 07 خرداد 1403 remove_red_eye 59 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0