{{ctrl.notification}}
13 نکته جالب و دانستنی درباره ی هواپیما

 13 نکته جالب و دانستنی درباره ی هواپیما!

هنگامی که شما می خواهید سفر کنید با هواپیما ممکن است شما کنجکاوی درباره ی هواپیما داشته باشید.در این مقاله آُس چارتر سعی دارد به شما نکاتی جالب و دانستی درباره ی هواپیما بدهد.

 

چرا گوشه های پنجره هواپیما گرد است؟

ممکن است این سوال اول نباشد اما نگران نباشید ما جواب این سوال را خواهیم داد. شرکت هواپیما سازی  در اوایل دهه 1950 جت مسافربری تجاری دنیا را با نام comet ایجاد کرد.ساختن این هواپیما مانند اتفاق جالبی بود که قابل گنجایش نبود اما یک سال بعد هواپیمای comet  میان اسمان و زمین متلاشی شد.در طی چند ماه دو هواپیمای دیگر هم دچار سانحه شدند.

مهندسان با تلاش و بررسی های فراوان به این مشکل پی بردند پنجره های هواپیما گوشه های نوک تیزی داشتند.نکته جالب در مورد هواپیما این است که در اطراف پنجره های هواپیما فشار بیشتری به وجود می اید و این فشار در طول پرواز بیشتر خواهد شد.برای همین تصمیم گرفتند پنجره های هواپیما را گرد بسازند.از زمانی که این تصمیم را گرفتند پنجره ها بسیار امن تر شده است.

گرد بودن پنجره هواپیما

چرا نوک بال های هواپیما خمیده است ؟

بخاطر اینکه در طول سفر فشاری که از سمت بالا به پایین وارد می شود کمتراز فشار وارد شدن از سمت پایین است.بخاطر جریان هوا که در نوک بال ها وجود دارد ینی جایی که فشار کمتر است انتقال می دهد.در گذشته نوک بال ها صاف بوده و این جریان هوا هواپیما را دستخوش تلاطم‌های هوایی شدیدی می‌کرد؛ بنابراین دانشمندان تصمیم گرفتند با خم کردن نوک بال‌ها به سمت بالا، از شدت تلاطم‌ها بکاهند، طول عمر بال‌ها را بیشتر کنند و در مصرف مقدار زیادی سوخت هنگام پرواز صرفه جویی کنند.برای همین باعث میشود ما سفر راحت تری داشته باشیم.آُس چارتر یکی از بهترین مراجع کننده بلیط چارتر هواپیما در مشهد می باشد.

خمیدگی نوک بال های هواپیما

چرا چراغ های داخل هواپیما قبل از نشستن کم نور می شوند؟

زمانی که هواپیما برای فرود در شب اماده می شود خلبان چراغ های نور را کم می کند.این کار دلیل بر این نیست که برای راحتی مسافران و خواب انجام داده اند.با این کار مسافران برای خروج اماده می شوند.با کم شدن نور چشم های شما به نور کم عادت کرده و موقع  خروج از درب هواپیما به دلیل تاریکی شب با مشکلی مواجه نمی شوند.

کم نور شدن داخل کابین هواپیما قبل از فرود

ایا قفل سرویس بهداشتی از بیرون را می شود باز کرد؟

برای شرایط اضطراری در هواپیما و دسترسی سریع خدمه به ان یک قفل به نماد سیگار نکشیدن بر روی در است که باید ان را کنار بزنید تا در را باز کنید.

 

هوایی که تنفس می کنید همان هوای موتور است!

هوایی که در داخل هواپیما تنفس می کنید هوای فشرده شده موتور هواپیما است.حدود 20 تا 50 درصد هوای موتور از قسمت عرشه خارج می شود و بقیه ان به داخل کابین مسافران وارد می شود.و از یک حفره خارج می شود ،هیچ جای نگرانی وجود ندارد زیرا این هوای کمپرسور های موتور هواپیما است و هوایی که تولید می شود به داخل کابین راه پیدا نمی کند.

 

بالشت ها و پتو ها شسته نمی شوند!

بسیاری از پتو ها و بالشت ها برای پرواز شسته نمی شوند و برای پرواز های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.فقط در پرواز های فرست کلاس پتو ها و ملحفه ها روزی یک بار شسته می شوند.جالب است بدانید یکی دیگر از محیط هایی که داخل هواپیما به شدت الوده است سینی های تاشو روبه روی شماست.چرا که نظافت و تمیز کردن انها وقت بسیار زیادی میبرد.

بالشت و پتو داخل کابین شسته نمی شود

خدمه های پرواز شما را به فرست کلاس می برند!

بعد از بلند شدن از زمین مهمانداران می توانند شما را به بخش فرست کلاس می برند.اما این اتفاق به ندرت پیش می اید زیرا یا جای خالی ندارند یا غذای کافی ندارند.چون در این صورت باید به ایرلاین گزارش بدهند.اگر قصد سفر دارید بهتر است در اولین فرصت بلیط هواپیما چارتر خود را خریداری نمایید.

ایا خلبان ها می خوابند؟

نزدیک به 43 تا 54 درصد از خلبانان که در انگلیس ،نروژ و سوئد هستند اعتراف کرده اند که هنگام خلبانی به خواب رفته اند.در پرواز هایی که مدتشان بسیار طولانی است خلبان های ارشد با کمک خلبان به خواب می روند.اما بسیاری از خلبان ها ناخواسته به خواب می روند.

خواب خلبان در موقع پرواز

دستگیره های بزرگ روی درها برای چیست ؟

جالب است بدانید دستگیره های روی درها برای پرتاب نشدن خدمه ها به بیرون است .زمانی که هواپیما فرود می اید و مسافران می خواهند سریع و با عجله به بیرون بروند خدمه ها با شتاب به بیرون پرت نشوند .اگر تا کنون توجه نکرده اید برای دفعه بعد که قصد سفر داشتید حتما به دستگیره ها دقت کنید.

 

ماسک های اکسیژن چه مدت دوام می اورند؟

هنگامی که ماسک های اکسیژن را می خواهید استفاده کنید تنها 15 دقیقه زمان دارند تا نفس شما را نگه دارند در غیر این صورت بعد از 15 دقیقه تمام می شوند.البته همین زمان کم هم برای شما کافی است چرا که خلبان تا ان موقع فرود می اید و نیاز به زمان بیشتری ندارید.

ماسک اکسیژن داخل کابین پرواز

تعلل در غذا دادن!

معمولا در پرواز های شبانه خدمه های هواپیما دیر تر غذا را می اورند به امید اینکه شاید مسافران خواب باشند و زحمت کمتری داشته باشند.

اب اشامیدنی و سرویس بهداشتی!

هیچ موقع در هواپیما تقاضای اب نکنید مگر اینکه اب معدنی و یا بطری برای شما بیاورند.حال دلیل ان را به شما خواهیم گفت پس با آُس چارتر همراه باشید.در اکثر مواقع لوله تصویه شده اب و سرویس بهداشتی در کنار یک دیگر قرار می گیرند که در بسیاری از موارد هر دو توسط یک شخص سرویس می شود.با وجو اینکه پروسه پر کردن اب مخازن جداست . نشریه وال استریت ژورنال در سال 2005 آزمایشی را انجام داد و آب آشامیدنی 14 پرواز مختلف را مورد بررسی قرار داد. میزان جرم و باکتری موجود در این آب‌ها ده‌ها و برخی صدها برابر بیشتر از میزانی بود که استاندارد است. بلیط چارتری هواپیمای خود را کمتر از سه دقیقه از ما دریافت کنید.

ایا به خلبان ها غذای دیگری داده می شود؟

جالب است بدانید در هواپیما به خلبان ها غذای جداگانه ای داده می شود و هیچ کدام از انها حق ندارند از غذای دیگری بخورند زیرا ممکن است مسموم شوند که اگر این اتفاق افتاد یکی دیگر از خلبان ها بتواند هواپیما را کنترل کند .البته که این کار جز صنعت کار هواپیمایی نیست .در مورد قوانین پرواز به مسافران قانون خاموش بودن دستگاه‌های فرستنده و گیرنده برای موبایل را رعایت نمی کنند.اگر قصد سفر دارید می توانید بلیط چارتری خود را از سامانه آُس چارتر تهیه کنید.

غذای خلبان ها

امیدواریم این مقاله که در مورد نکات جالب و دانستنی هواپیما بود نظر شمارا جلب کرده باشد.

 

date_range پنجشنبه 04 شهریور 1400 remove_red_eye 2367 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0