{{ctrl.notification}}
کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد

مشهد شهر مذهبی که پایتخت معنوی ایران محسوب می شود، گردشگران و مسافران زیادی بخاطر زیارت بارگاه مطهرامام هشتم شیعیان از داخل و خارج کشور سالانه به این شهر سفر می کنند، از این رو مشهد همیشه شلوغ ترین شهر زیارتی وگردشگری و پرمسافر در ایران می باشد، علاوه بر اینکه مشهد شهر زیارتی می باشد، جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی نیز دارد، که این شهر را نسبت به دیگر شهرهای ایران متمایز کرده است، جاذبه هایی که طرفداران بسیاری دارد، ایت شهر همچنین دارای بیشترین و بهترین امکانات می باشد، که گردشگران و مسافران در رفاه کامل می باشند و به هرچه که بخواهند دسترسی دارند، در این مقاله آس چارتربه معرفی یکی از جاذبه های طبیعی و تفریحی مشهد یعنی کوه پارک می پردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. با تهیه بلیط چارتر هواپیما تهران مشهد از سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

کوه پارک مشهد

معرفی پروژه کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری در مشهد است که در آذر سال 1391 توسط شهرداری مشهد آغاز شد، در این پروژه ابتدا جاده ای بعنوان کمربندی در ارتفاعات جنوبی مشهد در منطقه ی کوهستانی احداث شد که حدود 27 کیلومتر طول دارد، و بلوار شهید برونسی را به اتوبان باغچه متصل می سازد، بعد از این پروژه کوه پارک مشهد نیز در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹در زمینی به مساحت 2 میلیون متر مربع که حدود 3 برابر پارک ملت و 250 برابر یک زمین فوتبال می باشد و در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد درعرض 4 ماه افتتاح شد. کوه پارک در فاصله ۱۷ کیلومتری از غرب حرم مطهر رضوی قرار گرفته است.

کوه پارک مشهد

امکانات کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد یکی از جاذبه های گردشگری مشهد که اخیرا به یکی از پرطرفدارترین گردشگاه های مشهد تبدیل شده است، از این رو امکانات زیادی برای این پارک در نظر گرفته شده است، جاذبه های رفاهی و تفریحی نظیر: فضای جنگلی مصنوعی و دست ساز، چشمه‌های طبیعی، آبشارهای مصنوعی و بام شهر و همچنین امکانات پیاده ‌روی، دوچرخه‌ سواری کوهستانی، کوهنوردی، کایت بازی، پارک مخصوص کودکان، مزرعه حیوانات، سینمای ماشینی و رستوران‌های سیار، کارفود، سرویس بهداشتی و پارکینگ رایگان می باشد. در ادامه چند مورد از این امکانات تفریحی و رفاهی را برایتان معرفی خواهیم کرد.

کوه پارک مشهد

سینما ماشین

یکی از جذاب ترین و جالب ترین تفریحات در کوه پارک سینما ماشین است. این سینما در محیطی سرباز قرار دارد، و شما می توانید به راحتی در ماشین خود بنشینید و فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید.

کارفود

یکی از جالب ترین دیدنی هایی که در کوه پارک خواهید دید وجود ون هایی سیاری است که همانند یک رستوران است، حدود 5 کارفود در این مجموعه قرار دارد و شما می توانید انواع فست فودهای خوشمزه را در آن سفارش دهید.

کوه پارک مشهد

مزرعه حیوانات

اگر علاقه مند به دیدن حیوانات مختلف هستید می توانید به راحتی در کمترین فاصله انواع حیوانات را در مزرعه ببنید و لذت ببرید.

دوچرخه سواری

در این کوه پارک زیبا و جذاب مسیرهایی به طول 5.1 کیلومتر تعبیه شده است، که علاقه مندان به دوچرخه سواری می توانند به راحتی در این مسیرها به دوچرخه سواری بپردازند.

کوه پارک مشهد

آبشار مصنوعی

از دیگر جاذبه های دیدنی که گردشگران بیشتر در اطراف آن به عکاسی و بازدید می پردازند، آبشار مصنوعی کوه پارک است، که دیدن و شنیدن صدای دلنشین ریزش آب بسیار آرام بخش و دیدنی می باشد.

نمایش نور

ازدیگر جذابیت های کوه پارک در شب نورپردازی و انداختن نما بر روی کوه است، که بسیار دیدنی می باشد.

کوه پارک مشهد

پارک‌های مخصوص بازی کودکان

یکی دیگر از فضاهای تفریحی درکوه پارک وجود پارک مخصوص کودکان در این مجموعه می باشد، که کودکان می توانند به راحتی در این پارک با انواع وسایل بازی سرگرم شوند و به تفریح بپردازند.

جنگل دست ساز

در کوه پارک یکی از بهترین کارهایی که انجام شد کاشت حدود ۱میلیون درخت و درختچه در ارتفاعات جنوبی مشهد بود، وجود درختان انبوه در این مجموعه بعنوان ریه های تنفسی شهربزرگ مشهد محسوب می شود، که چشم انداز زیبا و منحصربفردی را از این پارک به نمایش گذاشته است.

کوه پارک مشهد

هزینه ورودی به کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد یک فضای کاملا باز و طبیعتی بکر که در ارتفاعات مشهد می توانید شهر مشهد را ببنید برای بازدید و تفریح در این پارک نیاز به پرداخت هزینه ای ندارد، همچنین پارکینگ این مجموعه رایگان می باشد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا به راحتی و با کمترین هزینه و زمان بتوانید بلیط چارتر ارزان هواپیما اصفهان مشهد را در این سامانه دریافت نمایید.

کوه پارک مشهد

مسیر دسترسی به کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد در انتهای خیابان دلاوران قرار گرفته است،  برای رفتن و دسترسی به کوه پارک مشهد می توانید از وسیله شخصی، تاکسی، اتوبوس و یا مترو استفاده کنید، با استفاده از وسیله عمومی مثل اتوبوس باید در پایانه انقلاب خط اتوبوس تندرو چهار را سوار شوید و در میدان سلمان از اتوبوس پیاده شوید و خود را به خیابان دلاوران برسانید و تا انتهای این خیابان پیش بروید شما در انتها به خیابان نخل که رسیدید کوه پارک را خواهید دید. اگر با خودوری شخصی خود می توانید از بزرگراه شهید سلیمانی به سمت میدان شهید کاوه، بلوار فکوری و بعد به خیابان دلاوران و به انتهای دلاوران بروید، با استفاده از مترو نیز می توانید از خط 2مترو به ایستگاه شهید کاوه بروید و از آنجا با تاکسی و یا اتوبوس به سمت کوه پارک بروید.

آدرس کوه پارک: مشهد، کمربندی جنوبی، محله سرافرازان، بلوار شهید فکوری، خیابان دلاوران، خیابان نخل

کوه پارک مشهد

جاذبه های دیدنی در اطراف کوه پارک مشهد

مشهد شهری شلوغ که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، کوه پارک از جذاب ترین پارک های تازه ساز در مشهد که طرفداران بسیاری پیدا کرده است، در اطراف این پارک کوهستانی زیبا جاذبه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها نیز بازدید کنید و به تفریح و سرگرمی بپردازید. در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه های می پردازیم.

کوه پارک مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

یکی از تفرجگاه های عمومی در مشهد که بسیارمعروف ومحبوب و مورد علاقه ی گردشگران می باشد، پارک کوهسنگی است، این پارک با داشتن جاذبه هایی همچون: کوه‌ها، دریاچه‌‌ها، باغ‌ها، موزه، مراکز هنری، امکانات فرهنگی و تفریحی هرساله گردشگران زیادی را به سوی جذب می‌کند، این کوه از قدیمی ترین کوه های مشهد که در میان شهر قرار گرفته است و اهمیت تاریخی زیادی دارد و در گذشته مورد توجه خیلی از شاهان و بزرگان بوده است. اهمیت تاریخی از این جهت که در این محل در دوره حکومت صفویان مراسم تاج گذاری شاه عباس انجام شده است، همچنین در این پارک یکی از بزرگان صفویه در سال ۱۰۴۷ هجری شمسی مقبره‌ای بنام ایوان کوهسنگی در این محل برای خود ساخت، در سال ۱۲۸۴ هجری شمسی نیز ناصرالدین شاه قاجار ایت منطقه را بعنوان تفرجگاه تابستانه خود در نظر گرفته بود. در سال 1318 ساختمانی 2 طبقه توسط آلمانی‌ها ساخته شد و بقیه فضا نیز جدول‌کشی، نرده‌کشی و گل‌ کاری شد. و سرانجام در سال 1340 هجری شمسی این پارک که در خارج از شهر قرار داشت توسط خیابان اصلی و بزرگ به شهر وصل شد. و امروزه به یکی از جاذبه های دیدنی و تفریحی در وسط شهر تبدیل شد، در این پارک همچنین چندین ارامگاه وجود دارد این آرامگاه ها عبارتند از: آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی، آرامگاه شیخ اسدالله یزدی، آقا میرزا عسگری رضوی و پسرش، آرامگاه شیخ سیف‌ اللهی ایسی، جبل‌النور می باشد.

آدرس کوهسنگی: جنوب غربی مشهد، انتهای خیابان کوهسنگی

کوه پارک مشهد

پارک خورشید مشهد

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی در مشهد پارک خورشید می باشد، این پارک یکی از بزرگ ترین پارک های کوهستانی در مشهد است، که در سال 1386 در زمینی به مساحت 400 هکتار افتتاح شد، این پارک دارای کوه های و چشم انداز های بسیار زیبایی است و کل شهر مشهد در زیرپایتان قرار دارد که می توانید به راحتی تمام شهر را تماشا کنید، این پارک همچنین دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیاد و متنوعی از جمله: زمین بازی کودکان، سایت بادبادک بازی، آلاچیق های کوهستانی، پیست دوچرخه سواری و زمین والیبال می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در مشهد می باشد.

آدرس پارک خورشید: مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، کوهسر، کوهستان پارک خورشید 

 

date_range چهارشنبه 05 بهمن 1401 remove_red_eye 78 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
بلغاری :

سلام واقعا ایران تک تک مناطقش زیباست فقط باید بتونیم درست بهره برداری کنیم