{{ctrl.notification}}
کوه های و قله های کرمان

کوه های و قله های کرمان

شهر کرمان در جنوب شرقی کشورمان قراردارد، و یکی از شهرهای تاریخی ایران محسوب می شود، جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی که سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند، یکی از این دیدنی های جذاب استان کرمان وجود کوه های سر به فلک کشیده می باشد، در ادامه با آس چارتر تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه بتوانید بلیط لحظه آخری هواپیما مشهد کرمان را ازاین سامانه دریافت نمایید.

کوه های و قله های کرمان

کوه جبال بارز کرمان

جبال بارز یکی از رشته کوهای استان کرمان است، رشته کوه های جبال بارز از بکرترین و شگفت‌انگیزترین سلسله کوه‌ها در جنوب شرقی ایران است، طول این رشته کوه ها حدود ۱۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۳۷۵۰ متر می باشد. این رشته کوه ها دشت هامون جازموریان را از نمک ‌زار شهداد و دشت لوت جدا می ‌کند و امتداد آنها توسط کوه‌های شهسواران و کوه هودیان تا جنوب شرق ادامه دارد. در این منطقه تنوع آب و هوایی بسیار زیاد است، دمای هوای رشته‌ کوه های جبال بارز در زمستان ۱۵ تا ۲۰ درجه زیر صفر است، و تا اواسط بهار پوشیده از برف است، اما دمای مطبوع ۲۰ تا ۲۵ درجه بالای صفر است، در دامنه این رشته کوه ها می توانید طبیعت زیبا و بکری از از جنگل‌های انبوه بنه یا پسته وحشی، بادام کوهی واورس، بلندترین آبشارهای ایران، باغ‌های گردو و زردآلو و چمن زارها و چشمه سارهای متعدد و... را مشاهده نمایید. بلندترین قله رشته کوه های بارز حدود ۴۰۰۰ متر بلندتر از سطح دریا است که علمشاه نام دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق شهر عنبرآباد قرار دارد.

کوه های و قله های کرمان

کوه شیوشگان کرمان

در قسمت شرقی شهر کرمان کوهی قرار دارد بنام کوه شیوشگان یا کوه صاحب الزمان که شیوشگان نام باستانی این کوه می باشد، می توان گفت کوه شیوشگان یکی از تاریخی ترین کوه های کرمان است و قدمت تاریخی آن به 12 هزار سال می رسد، در این کوه تاریخی اثار باارزشی زیادی وجود، که می توان به سنگ نگاره ای قرار دارد که وسعت آن از یک زمین فوتبال بیشتر است ابعاد این اثر تاریخی که بزرگترین در جهان می باشد حدود 300 متر طول و 200 متر عرض می باشد و تمام آن دست کند می باشد و سنگ نگاره نیمه گنبدی شبیه به تندیس انسان که نشتن دهنده این است که در گذشته محل پرستش خدایان باستان بوده و همچنین صخره ای دست کند که همانند ساعتی آفتابی عمل می کند، که در میان و نیمه سال یعنی اول مهر و اول بهار، سایه آن به صورت نیمرخ انسان و یک انیمیشن در می آید،

کوه های و قله های کرمان

همچنین وجود آثار دیگر همچون معبد و تصویر یک کلاغ و گاو که از اشکال مقدس آیین میتراییسم هستند نیز در این کوه قرار دارد، همچنین یک غار تراش خورده نیز در این منطقه وجود دارد که دو برابر بزرگتر از غارهای میتراییسم جهان  است و دارای ارزش باستانی بالایی می باشد. طبق نظریه محققان این ابر دست کند شاید به دست پهلوانانی کنده شده باشد که توانستند سمگ های سخت کوه را تراش بدهند و بشکافند، و آن را به بزرگترین نیایشگاه مهرپرستان جهان باستان تبدیل کنند. جالب است بدانید این کنده ­کاری به شکلی است که شما می توانید به راحتی سایه نیمرخ سر یک انسان، چشم انسان، و یک کلاغ را در تابش آفتاب مشاهده نمایید، و این اثر یکی از کهن‌ترین انیمیشن ها و گاه شمارهای جهان محسوب می شود.

کوه های و قله های کرمان

کوه جوپار کرمان

از دیگر کوه های کرمان رشته کوه جوپار می باشد، این کوه طولی حدود 57 متر و عرضی حدود 10 تا 24 کیلومتردارد، این کوه یکی از جاذبه ها استان کرمان است که در ارتفاعات کم آن منطقه حفاظت شده قرار دارد، که زیستگاه جانورانی نظیر کل و بز، شغال، قوچ و میش، آهو، روباه، گرگ و... می باشد. حدود 35 تا50 درصد از این کوه را پوشش جنگلی می باشد که این پوشش گیاهی از نوع بوته‌ای، درختچه‌ای و درختی است، این منطقه تحت نظارت مدیریت سازمان حفاظت می باشد، این کوه دارای قلل مرتفعی می باشد، که می توان به بلندترین قلل آن سه شاخ بزرگ به ارتفاع 4137 متر و بلوچی به ارتفاع 4130 متر اشاره کرد که در جنوب غربی ماهان قرار گرفته است. با رزرو بلیط هواپیما چارتر در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

کوه های و قله های کرمان

کوه شاه کرمان

یکی از قدیمی ترین کوهستان های و کوه های کرمان کوه شاه و یا کوشا می باشد، این کوه دارای اثر تاریخی با ارزشی نیز می باشد، در جای های زیادی در این کوه چندین سنگ نگاره از جنس تخته سنگ‌های گرانیتی و بازالتی کوه وجود دارد که بر روی آنها تصاویری مختلفی از گله‌های قوچ و بز کوهی می باشد که مربوط به زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار است. این سنگ نبشته ها توسط هنرمندی به نام نصرالله لاله زاری بر روی کوه حک شده‌اند. جالب است بدانید در بلندترین نقطه کوه نزدیک به قله کوه زیارتگاهی به صورت سنگچین به نام زیارت شاه قرار دارد، که نشان دهنده اعتقاد گذشتگان به ایردان باستان بوده است. این کوه از لحاظ موقعیتی از سمت شمال به روستاهای لاله زار و هراران و از سمت جنوب به روستای تلخه چار و بنگان متصل می شود.
کوه های و قله های کرمان

کوه لاله زار کرمان

ازدیگر کوه های کرمان کوه لاله زار است که ارتفاع آن حدود ۴۳۷۴ متر می باشد، این کوه بعد از قله های هزار و کوه شاه سومین قله مرتفع استان کرمان است. این کوه دارای سنگ های آندزیت و سنگ‌های آذرآواری دوره آئوسن در میانه کمربند آتشفشانی سهند می باشد، این کوه زیبا در نزدیکی روستای لاله زار قرار دارد، و همچنین رودهایی از این کوه سرچشمه می گیرند، عبارتند: هستند روخانه لاله زار، رودخانه اسکر، رودخانه عشق آباد، رودخانه گلی حسن کشی و رودخانه چهرن می باشند که به هلیل رود می ریزند، این کوه در از لحاظ موقعیتی در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بافت  و از شمال به شهرستان رابر و در نزدیکی روستای چهرن و شهر لاله زار قرار دارد.

کوه های و قله های کرمان

کوه هزار کرمان

کوه هزار کرمان با ارتفاعی حدود 4501 متر یکی از بلندترین قله های فلات مرکزی ایران محسوب می شود، این کوه در جنوب شهرستان راین قرار دارد. کوه هزار یکی از جاذبه های دیدنی و بکر در کرمان است که دارای پوشش گیاهی مناسب و متنوع و همچنین جاذبه هایی همچون رودخانه های مرغزار و ‌تهرود، ابشار راین و زیارتگاهی که طبق تحقیقاتی که شده است، این زیارتگاه را عبادتگاه آناهیتا الهه آب می دانند، کوه هزار دارای چشم انداز بسیار منحصربفردی می باشد، که در دامنه ی آن باب زنگی و اردیکان در ارتفاع 3300 متری قرار دارد،  و می توان گفت مرتفع ترین قله مسکونی ایران محسوب می شود.

کوه های و قله های کرمان

این کوه همچنین علاقه مندان زیادی دارد کسانی که به ورزش کوهنوردی علاقه مند هستند برای کوهپیمایی به این کوه می روند، در ارتفاع 3100 متری این کوه اقامتگاه سنگی برای کوهنوردان در نظر گرفته شده است، آبشارهای زیبای زررود و آبشار کوه شاه با ارتفاع 15 متر از جذابترین جاذبه های دیدنی در این کوه می باشد، همچنین در نزدیکی این کوه روستای اشکان سیه بنوئیه قرار دارد که قدمت آن به دوره اشکانیان بازمی گردد، که آثار تاریخی زیادی در آن وجود دارد همچنین قلعه تاریخی راین نیز که ازدوره قاجاریه و قلعه دیلم از دوران فرمانروایی دیلمیان به یادگار مانده است از جذاب ترین مناطق تاریخی در نزدیکی این موه زیبا قرار گرفته است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط هواپیما ارزان تهران کرمان در مشهد می باشد.

کوه های و قله های کرمان

date_range چهارشنبه 05 بهمن 1401 remove_red_eye 1513 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
shadi :

salam. jaleb bod in hame zibayi to del kavir