{{ctrl.notification}}
کاخ موزه سبز تهران

کاخ موزه سبز تهران

این مجموعه تاریخی و فرهنگی که در ، دربند شمالی ترین و خوش اب و هوا ترین منطقه قرار دارد که به ان  کاخ ها و عمارت ها گفته می شود.در این مقاله از اس چارتر می خواهیم شما را با جاهای دیدنی تهران اشنا کنیم همچنین می توانید بلیط چارتری کیش تهران گرفته و سفری پر از هیجان داشته باشید.

این مکان دارای 180 هکتار جنگل طبیعی ، چشمه‌سارها، قنات‌ها، باغستان‌ها، گلخانه‌ها و خیابان می باشد.این کاخ از شمال با کوه های البرز ، از شرق با گلاب دره ، از غرب با ولنجک ، و از جنوب با تجریش همسایه است.رودخانه جعفر اباد از وسط همین کاخ می گذرد.میانگین دمای این منطقه 12/9 سانتی گراد است.در دوره ی پهلوی اول تمام باغ سعد اباد از رودخانه دربند مشروب می شد، ولی در دوره ی پهلوی دوم به خاطر بخشیدن اب رودخانه در نیمی از شبانه روز، به رعیت ها و کافی نبودن این اب برای کل مجموعه از دوازده رشته قنات قدیمی و جدید استفاده می شده است.اگر اهل تهران هستید پیشنهاد می شود سری به این کاخ بزنید ولی اگر اهل تهران نیستید در سفرهای اینده تان حتما بلیط پرواز چارتری گرفته و به کاخ سبز سری بزنید.

ورودی اصلی کاخ موزه سبز از سمت شمال غربی به سمت رشته کوه البرز می باشد. رودخانه جعفر آباد از قسمت میانی کاخ عبور می کند. این مجموعه در سال 1370 شمسی مرمت شد و به ثبت ملی رسید. این مکان ابتدا کارگاهی نیمه کاره متعلق به علی خان ولی که از زمین داران معروف دوره قاجار بود خریداری شد در آن زمان رضا شاه هنوز به عنوان وزیر جنگ به تخت ننشسته بود اما کاخ سبز در سالهای اولیه سلطنت رضا شاه مورد بهره برداری قرار گرفت.

کاخ موزه سبز نهران

بنای این کاخ از قبل متعلق به شخصی به اسم علیخان بوده است این شخص از زمین داران سرشناس ان دوران بوده است و تپه ای که این کاخ روی ان بنا شده است به نام علیخان است.رضا شاه زمانیکه این کاخ را ساخت از سال 1301 تا 1307 شمسی طول کشید.بعد از7 سال با کمک معماران هنرمند ایرانی این کاخ سر انجام ساخته شد.رضا شاه از طبقه همکف برای زندگی و دفتر کار خود استفاده و از زیرزمین به عنوان انباری استفاده می کرد.در قسمت پذیرایی تشریفاتی برای مهمانان یک تالار غذاخوری مجلل با میز و صندلی‌های منقش و کنده‌کاری شده و همچنین ظروف نفیس چینی و سرامیک و نقره‌ی ایتالیایی وجود داشت.این کاخ به دلیل استفاده از سنگ های سبز که کمیاب بودند معدن خمسه ی زنجان و سنگ مرمر خراسانی در نمای خارجی به قصر سنگی کاخ معروف است.تنها کافی است با مراجعه به سایت اس چارتر بلیط ارزان هواپیما اهواز تهران را گرفته و راهی سفر بشوید.

 

بازسازی کاخ قصر سنگی ، کاخ شهوند نام گرفت و پس از انقلاب اسلامی به کاخ سبز تغییر مسیر داد.این کاخ را سه هنرمند ایرانی به نام های حسین لرزاده، میرزا جعفر کاشی، حسین طاهرزاده ساختند.همچنین ایینه کاری های این مجموعه دیدن دارد.لوازم با ارزش زیادی مانند مجسمه ها و مبل های دوره لویی شانزدهم و دو عدد میز کنسول که از دوران ناپلئون است اشاره کرد.مجموعه سعد اباد چهار دوره ی تاریخی را رد کرده است (قاجاریه، پهلوی اول و پهلوی دوم و پس از انقلاب ایران) ، سعد اباد در دوره ی قاجار احداث شد و سکونت گاه تابستانی (ییلاق) شاهان این دوره بوده است.

پس از کودتای 1299 و تصرف کردن ان توسط خانواده اکبری ، بناها و عمارت های زیادی در ان ساخته شد که 18 کاخ در ابعاد متفاوت در این مجموعه قرار دارد.هر یک از این ساختمان ها محل سکونت یکی از افراد ، خاندان پهلوی بوده است.محمدرضا پهلوی در سال 1350 در این مکان زندگی می کرده است که در دوران اول سلطنت او ساخت ان به پایان رسیده است.

جدید ترین کاخ این منطقه متعلق به دختر کوچک پهلوی به نام لیلا پهلوی بوده است.بعد از پیروزی انقلاب در سال 1357 این مجموعه تبدیل به موزه شد ولی کاخ فعلی ریاست جمهوری در این مجموعه است.از کاخ ملکه مادر برای پذیرایی از مهمانان  خارجی استفاده می شود.اس چارتر پیشنهاد می کند اگر برای سفرتان بلیط نگرفته اید هم اکنون اقدام به گرفتن بلیط چارتر کنید.

 

چرا کاخ موزه سبز را ببینیم؟

یکی از زیباترین کاخ های ایران و یادگار از دوره ی پهلوی است و ترکیب معماری ان ایرانی و اروپایی است.همچنین در این کاخ می توانید هنرهایی ایرانی مثل آیینه کاری، گچبری، حجاری، تذهیب، خاتم کاری را ببینید.هنگام بازدید از این کاخ ها معمولا کسانیکه عکاسی را دوست دارند و دنبال سوژه مناسب برای عکاسی هستند بهترین موقعیت برایشان فراهم است.در سعد اباد امکانات خوبی از جمله کافی شاپ و رستوران وجود دارد که می توانید ساعاتی در انجا وقت بگذرانید.

همچنین این مجموعه پیاده رو های خوبی دارد که برای قدم زدن مناسب است.

کاخ موزه سبز تهران

دیدنی های کاخ موزه سبز

 

نشان و مدال ذوالفقار

یکی از اثار های که در کاخ موزه سبز قرار دارد که متعلق به دوره ی اول پهلوی می باشد در یکی از ویترین های طبقه اول موزه به نمایش گذاشته شده است.نشان و مدال ذوالفقار نماد عالی ترین و جنگی ترین برای ایران بوده است که فقط به جنگ های خارجی اختصاص داشته و و برابر مقررات و آیین‌نامه به افسران و درجه‌داران اعطاء می‌شده است.

 

تابلو نقاشی گلدان گل

یکی از اثار دیگر که در کاخ موزه سبز قرار دارد گلدان گل است که اثر هنرمند هلندی ارنولد بلومر می باشد.این تابلو گلدانی پر شده از گل های چهار فصل روی یک میز مرمر و یک زمینه خنثی کشیده است که ترکیب غنی و از رنگ های قرمز و صورتی که گرم است استفاده شده و مهارت های این استاد را نشان می دهد و نماد ان از سبک نقاشی هلندی است.سبک اصلی نقاشی که با مهارت تمام کشیده شده بسیار زیبا می باشد.

 

آدرس این باغ کجاست؟

تهران، خیایان تجریش، خیابان سعد آباد، کاخ سعد آباد، کاخ موزه سبز

کاخ موزه سبز تهران

ساعات بازید از کاخ موزه سبز چه زمانی است؟

نیمه اول سال همه روزه از ساعت 9 تا 19 و نیمه دوم سال همه روزه ساعت 9 تا  17 (به جز ایام سوگواری)

date_range چهارشنبه 31 شهریور 1400 remove_red_eye 682 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0