{{ctrl.notification}}
همه چیز در مورد ویزای چین

همه چیز در مورد ویزای چین

همانطور که می دانیم چین جزو پر جمعیت ترین و پهناورترین کشور در بخش شرقی قاره اسیا است، کشور چین سالانه درخواست های زیادی برای ویزا و اقامت دارد که ایرانیان نیز جزو همین دسته می باشند ، علاوه بر این که چین یکی از ابر قدرت های اقتصاد جهان است مکان های دیدنی زیادی دارد که همین دلیل باعث شده افراد زیادی بخواهند ویزای چین بگیرند، کسانی که می خواهند به چین بروند و ویزا بگیرند دلایل زیادی دارند گاهی برخی افراد به همراه خانواده و یا برخی به دلیل تحصیل و گاهی برخی از افراد برای کار می روند در این مقاله از اس چارتر می خواهیم به تفصیل ویزای چین و چگونگی هر یک از شرایط ویزای ان بپردازیم همچنین شما می توانید بلیط چارتر خارجی خود را از سایت اس چارتر دریافت کنید و به کشور چین سفر کنید در ادامه این مطلب همراه اس چارتر باشید تا با اگاهی کامل ویزای چین خود را دریافت کنید.

پرواز چین چند ساعت است ؟

معرفی کشور چین

همانطور که در بالا گفته شد چین در بخش شرقی اسیا واقع شده است و با 14 کشور مختلف دارای خط مرزی است ، چین چهارمین کشور پهناور بعد از کشورهایی چون : روسیه، کانادا و آمریکا می باشد ،  و با جمعیت بیش از ۱٫۴۵۰ میلیارد نفر،آمار ۲۰۲۲ پرجمعیت‌ترین کشور جهان را دارا است،

ویزای چین

شرایط دریافت ویزای چین

مسافران اتباع چین که قصد دارند به چین سفر کنند حتما باید کد سبز سلامت خود را به سفارت چین تحویل بدهند و تاییدیه ان را به کانتر پذیرش فرودگاه تحویل بدهند.

حتما در دوران کرونا باید به همراه خودتان تست کرونا و pcr  داشته باشید.

ویزای چین

مدارک مورد نیاز ویزای چین

اگر بخواهید ویزای چین را بگیرید باید بدانید که برای هر نوع ویزا از چین مدارک متفاوت می باشد اما به صورت کلی مدارک مورد نیاز برای ویزای چین عبارت است از :

ویزای چین  

پاسپورت معتبر

    فرم تکمیل شده درخواست ویزای چین (بر اساس نوع ویزا که تحصیلی یا برای کار یا غیره است)

    عکس رنگی ۴*۳ که در ۶ ماه اخیر گرفته شده باشد

    ارائه ویزاهای پیشین (اگر قبلا به چین سفر کرده اید) و در غیر این صورت ارائه انگیزه نامه

    ویزای چین

دعوت نامه

    نامه اشتغال به کار

    تاییدیه رزرو هتل یا هاستل

    رزرو بلیط

    عدم سوء سابقه

همچنین این نکته را باید بدانید که پروسه ویزای چین نیاز به انگشت نگاری و مصاحبه نداشته است و نیازی نیست حضوری به سفارت چین بروید.( مدارک توسط آژانس هواپیمایی کارگزار به سفارت چین ارائه داده می‌شود)

ویزای چین

مدارک مورد نیاز برای کسانی که سنشان کمتر از 18 سال است :

    یک کپی از مدارک شناسایی

    ارائه دو کپی از پاسپورت پدر و مادرتان یا گواهینامه رانندگی ایران

    رضایت نامه امضا شده والدین به همراه حضور آنها در سفارت‌خانه

اگر علاقه‌مند به دریافت ویزای چین هستید  می‌بایست تمام مدارک ذکر شده در قسمت بالا را به صورت ترجمه شده به زبان چینی به سفارت‌خانه این کشور تحویل بدهید.

ویزای چین

انواع ویزای توریستی چین

به طور کلی چین سه نوع ویزای توریستی صادر می کند که انواع ان عبارت است از : یک بار ورود : 30 روز ، دوبار ورود : 6 ماه ، چند بار ورود : 3 تا 12 ماه .

ویزای چین

ویزای توریستی چین

ویزای نوع اول که برای یک بار ورود به چین است دارای 30 روز اقامت است اما شما می توانید تا 90 روز درخواست اقامت کنید ، توجه داشته باشید که تعداد روزهایی که برای تمدید اقامت خود دریافت می کنید تا حدودی به گذرنامه ای که دارید بستگی دارد ، به طور مثال ویزای توریستی به طور معمول بیشتر از دوبار در چین قابل تمدید نیست، شهروندان ایالات متحده واجد شرایط دریافت ویزای 10 ساله با قابلیت چندبار ورود همراه با حداکثر اقامت 60 روز در هر ورودشان به چین هستند، برای اینکه شهروندان امریکایی واجد شرایط دریافت ویزای 10 ساله بتوانند باشند گذرنامه امریکایی ان ها باید اعتباری بیش از یک سال داشته باشد اگر اعتبار پاسپورت انها کمتر از یک سال و شش ماه باشد، اعتبار ویزای ان ها کمتر از یک سال می باشد.

ویزای چین

همچنین در بین اتباع کشورهای مختلف فقط گردشگران ژاپنی ، سنگاپوری ، بروئنی می توانند بدون اخذ ویزا به مدت 2 هفته اقامت داشته باشند. بنابراین گردشگران ایرانی برای سفر خود به چین ابتدا باید ویزای توریستی خودشان را دریافت کنند و بعد از ان یک ماه قبل تاریخ  سفر اقدام کنند، ویزا و صادر کردن ان چیزی حدود یک هفته طول می کشد. مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی چین عبارت از : اصل پاسپورت، گواهی تمکن مالی به مبلغ 35 میلیون تومن ، بیمه نامه مسافرتی که باید این ها را به سفارت تحویل بدهند.

ویزای چین

ویزای کاری چین

ویزای کاری چین به صورت یک ماهه صادر می شود و می توانید ان را تمدید کنید همچنین با توجه به جمعیت زیاد چین باید بدانید که مقامات دولتی این کشور به کار بسیار اهمیت می دهند و از انجایی که چین بسیار عالی برای رشد کردن در مورد کار است و یک ابر قدرت اقتصادی اسا افراد زیادی می خواهند ویزای کاری چین را دریافت کنند همینطور اموزش زبان انگلیسی در چین بسیار پرطرفدار و محبوب است و درامد بسیار خوبی هم دارد زیرا مردمان چینی زبان انگلیسی خیلی خوبی ندارند، شایان ذکر است که برای ویزای کاری چین تنها افرادی شانس دارند که دارای تخصص و تجربه باشند و هم اینکه دعوت نامه کاری از طرف یک کارفرمای مقیم چین داشته باشند.

ویزای چین

ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین از سری ویزاهایی است که طرفداران زیادی دارد ، از انجایی که چین از نظر امکانات علمی رتبه بسیار خوبی در اسیا و حتی در دنیا را دارد ، به راحتی به افراد خارجی بورسیه تحصیلی می دهند همین دلیل باعث شده است تا جمع بسیار زیادی از دانشجوییان اسیایی برای ادامه تحصیل به چین بروند، افرادی که می خواهند ویزای چین را بگیرند مدارک مورد نیاز ان ها گواهی پذیرش تحصیلی، مدارک تحصیلی، گواهی عدم سوپیشینه و گواهی که نشان دهد توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل را دارند؛ را به سفارت تحویل دهند. نکته قابل توجه در مورد ویزای تحصیلی چین این است که حق کار کردن در این کشور را ندارند.

ویزای چین

ویزای ترانزیت چین

این ویزا مانند دیگر ویزاها مدت اعتبار طولانی ندارد و هدف از گرفتن ان برای عبور از چین و رفتن به سمت مقصد اصلی است ، یعنی افرادی که مقصدی مورد نظرشان هست و برای این مقصد باید از چین عبور کنند باید این ویزا را بگیرند ، جهت اخذ این ویزای ترانزیت باید پاسپورت و بلیط مقصد اصلی را ارائه داد.

ویزای چین

برترین دانشگاه های چین

دانشگاه پکن (Beijing University)

این دانشگاه در سال 1898 فعالیت خودش را اغاز نموده است ،  دانشگاه پکن (Beijing University) این دانشگاه از دانشگاه های برتر چین است که در سال 2021 رتبه دوم میان دانشگاه های داخلی این کشور و رتبه 51 در بین دانشگاه های جهان را دارد تعداد نفرات دانشجویان خارجی این کشور 6100 نفر است که در بین دانشگاه های کشور چین جزو رده های بالا می باشد همچنین دانشگاه برتر در حوزه هایی چون علوم طبیعی سرمایه گذاری کرده است.

ویزای چین

دانشگاه شانگهای جیاو تانگ (Shanghai Jiao Tong University)

این دانشگاه علاوه بر داشتن سه رتبه برتر داخلی ، رتبه 122 جهان را دارا است که به علت دانشکده مهندسی در اسیا از شهرت بسیار خوبی برخوردار است ، این دانشگاه چیزی حدود 38 هزار دانشجو دارد و حدود 4200 نفر از ان ها بین المللی می باشد.

ویزای چین

سفارت چین

این سفارت خانه در محدوده اقدسیه و خیابان پاسداران در شمال شهر تهران واقع شده است و اکنون چانگ هوا سفیر چین در ایران است.

ویزای چین

هزینه ویزای چین

هزینه های دریافت ویزای چین بستگی به تعداد افراد و ملیت دارد، با این حال طبق قراردادی که تعیین شده است اتباع چندین کشور می توانند ویزای خود را به صورت رایگان دریافت کنند اما باید هزینه خدمات را بپردازند، این کشورهایی که باید خدمات بپردازند عبارتند از : مالدیو، بلغارستان، پاکستان، هرزگوین، بوسنی، میکرونزی و اسلواکی. هزینه عادی ویزای دریافتی توریستی چین تقریبا بین 100 تا 150 دلار می باشد، اگر قصد دارید که به چین سفر کنید و عجله برای ویزای خود دارید باید بدانید که مشمول هزینه بیشتری خواهید شد.

ویزای چین

هزینه های انواع ویزا چین

    هزینه ویزای ترانزیت اگر به صورت عادی و سینگل صادر شود ۱۰۰ دلار

    هزینه ویزای ترانزیت اگر به صورت فوری اخذ شود ۱۳۰ دلار

    هزینه ویزای ترانزیت اگر به صورت عادی و مالتیپل صادر شود ۱۵۰ دلار

    هزینه ویزای ترانزیت  اگر به صورت فوری دریافت شود ۱۸۰ دلار

ویزای چین

پرواز چین ماهان به چه صورت است ؟

روزها و ساعت پرواز رفت  چین ماهان عبارتند از : روز های شنبه و یک شنبه و دو شنبه و سه شنبه و چهار شنبه و پنج شنبه و جمعه و در ساعت 19:45 PM از فرودگاه امام خمینی تهران به فرودگاه شانگهای چین است که  مدت زمان پرواز 8 ساعت و 20 دقیقه می باشد. روزها و ساعت پرواز برگشت چین ماهان عبارتند از : روز های شنبه و یک شنبه و دو شنبه و سه شنبه و چهار شنبه و پنج شنبه و جمعه در ساعت 23:00 PM از فرودگاه پودانگ شانگهای به امام خمینی تهران است که  مدت زمان پرواز 8 ساعت و 20 دقیقه می باشد.

ویزای چین

پرواز چین چند ساعت است ؟

فاصله پرواز تهران تا پکن 5644 کیلومتر، تا شانکهای 6405 کیلومتر، گوانگجو 6073 کیلومتر  می باشد. پروازهای تهران به مقصد پکن (7ساعت و نیم ) در فرودگاه بین المللی بجینگ است ، و پروازهای تهران به مقصد شانگهای در فرودگاه بین المللی پودونگ ( 8 و نیم ساعت با هواپیما ) به زمین می نشیند و همچنین پروازهای تهران به مقصد گوانگجو در فرودگاه بین المللی بایون (8 ساعت با هواپیما )  به زمین می نشیند.

ویزای چین

از ایران به چه شهرهایی پرواز چین دارد ؟

از ایران تهران به چین پرواز دارد که ممکن است گاهی اوقات این پروازها به دلیل موقعیت جغرافیایی و اب و هوا تاخیر داشته باشند.

date_range چهارشنبه 29 تیر 1401 remove_red_eye 314 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0