{{ctrl.notification}}
مکان های دیدنی سمنان را بشناسید

 مکان های دیدنی سمنان را بشناسید

اگر قصد دارید ایرانگردی کنید و دنبال یک شهر متفاوت هستید پیشنهاد ما سمنان شهر کویری که جاذبه های گردشگری و تاریخی  زیادی دارد می باشد، در این مطلب از اس چارتر قصد داریم مکان های گردشگری سمنان را به شما معرفی کنیم همچنین می توانید بلیط چارتری رشت تهران خود را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

درباره سمنان

شهمیرزاد

در 24 کیلومتری شهر سمنان به منطقه ی خوش اب و هوایی خواهید رسید که نام ان شهمیرزاد است، این منطقه از لحاظ خوش اب و هوایی شبیه به دربند تهران است.

شهمیرزاد سمنان

چشمه علی دامغان

در قسمت شمالی دامغان چشمه علی قرار دارد که بسیار مناسب برای تفریح و گردش خصوصا در فصل تابستان است، فصل تابستان به دلیل  گرمای زیادی که  دارد پاتوق گردشگران و مسافرانی است که از شهر های مختلف به اینجا سفر می کنند. چشمه علی دامغان شامل 50 چشمه است که اب شهر دامغان هم از اینجا تامین می شود و سالانه نزدیک به 30 میلیون متر مکعب اب به سمت دشت دامغان سرازیر می شود. شما می توانید بلیط هواپیما چارتر بندرعباس تهران را از سایت اس چارتر خریداری نمایید.

 

برج چهل دختران

از جاذبه های دیگر سمنان که بسیار قدیمی است برج چهل دختران است، اگر از سمت جاده دامغان به سمت سمنان حرکت می کنید این بنا را که مربوط به دوران سلجوقی است می توانید ببینید. طبق گفته هایی که از اهالی شده است برج چهل دختران از جنس خشت و گل به دست چهل دختر که از تعلقات دنیوی دست کشیده اند احداث شده است.

برج چهل دختر سمنان

کوه اژدها سمنان

این کوه اژدها به علت چین خوردگی هایی که دارد و رنگ ان قرمز و قهوه ای که لا به لای کوه است معروف می باشد، این کوه در منطقه گرمسار از شهرستان های سمنان است.

 

جنگل ابر

در 35 کیلومتری شمال شرق جنگل ابر واقع شده است که از شمال شرق شاهرود 50 کیلومتر فاصله دارد و در مسیر جاده ی شاهرود به ازادشهر گلستان و روستای ابر قرار گرفته است. دلیلی که این جنگل را خاص کرده است وجود ابرهای بسیار نزدیک به شما می باشد.

جنگل ابر سمنان

خانه تدین سمنان

از خانه هایی که از دوران قاجار به جا مانده است خانه تدین سمنان می باشد که دارای دو بخش اندرونی و بیرونی است، بخش بیرونی شامل دو طاق بزرگ و زیر زمین است و بخش اندرونی شامل قسمت های تابستانی مانند بادگیر و زمستانی و تعداد اتاق های کوچک و بزرگ است. خانه تدین سمنان در خیابان طالقانی می باشد همچنین این بنا از اصیل ترین مکان های گردشگری سمنان به شمار می رود.

 

دروازه ارگ سمنان

این ارگ 7 متر ارتفاع دارد و از مهم ترین و معروف ترین بناها در شهر سمنان و قدمت ان به دوران قاجار بر می گردد. در بازدید از شهر سمنان به هیچ عنوان دروازه ارگ را از دست ندهید. شما می توانید بلیط چارتر مشهد تهران خود را از سایت اس چارتر تهیه نمایید.

دروازه ارگ سمنان

بقعه پیغمبران سمنان

بقعه پیغمبران در شمال شهر سمنان قرار دارد که در قله کوهی با همین نام در مسیر 21 کیلومتری جاده اصلی تهران – مشهد نزدیک به سمنان  واقع شده است. طبق اطلاعاتی که در این مقبره است مقبره (سام ) و (لام ) از فرزندان نوح پیغمبر مدفون هستند و اب و هوای معتدل و پوشش گیاهی و جانوری این مکان را به جاذبه گردشگری تبدیل کرده است.

آهوان

در 30 کیلومتری سمنان و 78 کیلومتری غرب دامغان چند روستای پایکوهی در اطراف اهوان معروف به کلاته وجود دارد که باغ ها و کشتزار های مختلف و استخرهای ابیاری مناظر زیبایی را خلق کرده است. در کنار این منطقه دو کاروانسرا به نام  "رباط سنگی انوشیروانی" و "کاروانسرای شاه عباسی" وجود دارد. کاروانسرای رباط انوشیروانی را در سال 420 تا 421 ساختند و قدمت کاروانسرای شاه عباسی مربوط به دوران صفویه در سال 1097 هجری قمری می باشد.

 

بسطام

حتما نام عارف بسطامی را شنیده اید این شهر زادگاه و محل ارامگاه عارف بزرگ  "بایزید بسطامی " می باشد. این ارامگاه باعث شده تا هر سال مسافران و گردشگران از کشورهای مسلمان همسایه مثل پاکستان و کشورهای اسیای میانه از این شهر دیدن کنند. شهر بسطام در شش کیلومتری شاهرود واقع شده است و در مسیر جاده شاهرود – ازادشهر قرار دارد، در این شهر آستان مقدس امامزاده محمد (ع) وجود دارد.

 

جنگل اولنگ

جنگل اولنگ دارای درختان جنگلی متنوع و تنوع جانوری است. این جنگل در 85 کیلومتری جاده شاهرود واقع شده است.

جنگل اولنگ سمنان

جنگل دشت شاد

در 180 کیلومتری شمال شرق شاهرود می توانید جنگل دشت شاد که گونه های جنگلی زیبا و طبیعت قشنگی دارد را ببینید.

 

پارک جنگلی سوکان

بزرگ ترین پارک جنگلی سمنان سوکان می باشد در این پارک برای مسافران سرویس های ویژه ای در نظر گرفته شده است، از جمله امکاناتی که در این پارک جنگلی وجود دارد  نمازخانه و مکان های خرید و سرویس های بهداشتی در این پارک است که در تمامی ساعات می توانید از ان استفاده نمایید. اس چارتر به شما این امکان را می دهد تا بلیط ارزان چارتری را در کمتر از سه دقیقه تهیه نمایید.

 

بازار بزرگ سمنان

قدمت این بازار به 180 سال قبل در اوایل دوران سلطنت قاجاریه باز می گردد، این بازار به سبک معماری سنتی ایران و با سقف های خشتی و اجری، مناسب با اب و هوای خاص منطقه کویری ساخته شده است. بازار بزرگ سمنان مرکز خرید و فروش کالاهای تجارتی است.

 

حمام پهنه سمنان

حمام پهنه از حمام های عمومی سنتی و تاریخی شهر سمنان است که ساخت این حمام به دوره ی تیموری باز می گردد و در زمان مظفرالدین شاه  قاجار بازسازی شده است. این حمام اکنون به صورت موزه در امده است.

 

مسجد جامع سمنان

این مسجد بر روی بازمانده های اتش کده شهر سمنان بنا شده است و ساخت بدنه ان به سده اولیه بر می گردد. سبک معماری مسجد سمنان، اذری نامیده می شود و به دلیل مناره ها و کتیبه خط کوفی شناخته می شود.

 

قلعه سارو سمنان

این قلعه در شمال شرقی شهر سمنان قرار دارد و از دژ های نظامی کهن ایران است و قدمت ان به دوران باستان باز می گردد. اخرین زمانی که از ان استفاده شده است دوره مبارزات اسماعیلیان بوده است.

قلعه سارو سمنان

مسجد سلطانی

این مسجد در دوران قاجار و به دست فتحعلی شاه قاجار بنا شده است، مسجد سلطانی کاشی کاری های و تزئینات زیبایی دارد.

date_range یکشنبه 11 مهر 1400 remove_red_eye 637 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0