{{ctrl.notification}}
معروفترین غذاهای قطر

معروفترین غذاهای قطر

کشور قطر یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد  و پایتخت آن دوحه ،  سالانه پذیرای مسافران زیادی از سرتاسر جهان می باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد آشپزی و غذاهای خوشمزه قطری صحبت کنیم. در قطر صبحانه معمولا سبک خورده می شود و اغلب شامل ماست، پنیر، زیتون و قهوه می باشد. اما ناهار اصلی ترین وعده غذا در این کشور قطر است و بهترین غذاهای قطر در این وعده خورده می شوند. آشپزی قطر به دلیل قرارگیری در حاشیه تحت تاثیر فرهنگ های مختلف قرار گرفته است  و تنوعی خوشمزه و لذیذ از غذاهای مختلف می باشد . در این مطلب قصد داریم برخی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای قطر را به شما  عزیزان معرفی کنیم. اگر به این کشور عربی سفر کرده اید پیشنهاد می کنیم  به شما که حتما این غذاهای خوش طعم و لذیذ را امتحان کنید. در ادامه با آس چارترهمراه باشید. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد قطر از بهترین غذاهای قطر استفاده کنید .

غذاهای قطری

مجبوس

یکی از معروف ترین غذاهای قطر که در هر خانه ای تهیه می شود غذایی به نام مجبوس است که گاهی کبسا نیز نامیده می شود. مجبوس از ترکیب برنج با ادویه های خوش عطر و بو و انواع گوشت (مرغ، بره، میگو، شتر یا ماهی) تهیه می شود. اگرچه مجبوس امروزه یکی از غذاهای قطر محسوب می شود  اما خاستگاه اصلی اش کشور عربستان می باشد و در کشورهای عربی دیگر مثل بحرین، عمان و کویت هم طبخ می شود .

غذاهای قطری

سالونا

سالونا یکی از بهترین غذاهای قطر می باشد که علاوه بر این کشور، در سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم طبخ می شود. این غذا اصولا از گوشت پرادویه و سبزیجاتی مثل گوجه، بادمجان، هویج و سیب زمینی آماده می شود که بسیار لذیذ می باشد . انواع گوشت مثل مرغ، بره یا غذاهای دریایی را می توان در تهیه سالونا استفاده کرد و شما تنها با تهیه بلیط مشهد دوحه می توانیدبه رستورانهای این شهر بروید و طعم این غذای خوشمزه را بچشید . سالونا اغلب با برنج خورده می شود و به همین دلیل، با ذائقه ما ایرانی ها کاملا سازگار می باشد .

غذاهای قطری

مدروبا

مدروبا هم یکی دیگر از معروف ترین غذاهای قطر است که به ویژه در ماه رمضان و هنگام افطار صرف می شود. مدروبا تا حدودی شبیه به شیر برنج یا فرنی خودمان است و از ترکیب برنج، شیر، کره و هل طبخ می شود. این مواد آنقدر با همدیگر پخته می شوند تا کاملا نرم و یکدست شوند و کاملا طعم آنها با هم ترکیب شوند. در قطر اغلب همراه با مدروبا انواع گوشت و لوبیا هم سرو می شود که طعم جدیدی می باشد .

غذاهای قطری

لقمات 

لقمات هم در واقع یک نوع دسر و شیرینی است که اکثرا در ماه رمضان طبخ می شود. اگر بخواهیم با شیرینی های ماه رمضان خودمان آن را مقایسه کنیم می توانیم بگوییم کمی شبیه به بامیه می باشد . لقمات توپک های گرد و کوچکی هستند که از ترکیب کره، شیر، آرد، شکر، زعفران و هل آماده می شود. این خمیرهای گرد سپس در روغن زیاد سرخ می شوند و بعد درست مثل بامیه در شهد و شربتی غلیظ فرو می روند تا کاملا به آن آغشته شوند. لقمات بسیار خوشمزه است و از بیرون ترد و داخلش نرم و شهددار می باشد . این شیرینی همان طور که گفتیم بیشتر در ماه رمضان و در وعده افطار سرو می شود، اما در تمام طول سال هم می توانید این شیرینی خوشمزه قطری را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید .

غذاهای قطری

قوزی

قوزی یکی از معروف ترین غذاهای قطر است که در کشورهای عربی همسایه هم بسیار پرطرفدار است. بره کباب شده را با برنج، سبزیجات و مغزیجات و ادویه جات معطر ترکیب می کنند تا یکی از مشهورترین غذاهای عربی تهیه شود. قوزی بسیار خوشمزه است و در میهمانی ها و جشن ها و مراسم های مختلف تهیه وسرو می شود.شما هم در صورتی که بلیط هواپیما خارجی به مقصد قطر تهیه کرده اید بهتر است حتما به یکی از بهترین رستورانهای قطر بروید و از استفاده این غذای عالی لذت ببرید .

غذاهای قطری

ثرید

ثرید یا ترید یکی دیگر از بهترین غذاهای قطر می باشد که تا حدودی شبیه به آبگوشت خودمان است، ولی با آن تفاوت هایی هم دارد. سبزیجات مختلف مثل هویج، لوبیا، پیاز و سیب زمینی با گوشت مرغ یا بره در طبخ این غذا استفاده می شود . نحوه سرو این غذا به این صورت است که ترکیب سبزیجات و گوشت را روی تکه ای نان قرار می دهند و در آخر که نان نرم و خوش طعم شد آن را همراه با غذا استفاده می کنند .

غذاهای قطری

کدوی شکم پر

کوسا محشی که ترجمه آن کدوی شکم پر است یکی از معروف ترین غذاهای قطر و سرتاسر خاورمیانه است. ما ایرانی ها با انواع دلمه آشنا هستیم، به همین دلیل مطمئنا از کدوی شکم پر هم خوشمان خوهد آمد و یکی از خوشمزه ترین غذاها می باشد. گوشت و سبزیجات مختلف را همراه با ادویه و زعفران می پزند، بعد داخل کدوها را خالی می کنند و این مواد را داخلش پر می گذارند. در آخر کدوهای شکم پر را در فر می پزند و به صورت داغ سرو می کنند که بسیاری از افرادی که بلیط هواپیما تهران دوحه گرفته اند از این غذا قطعا استفاده می کنند .

غذاهای قطری

بلالیت

بلالیت یک نوع پاستای شیرین است که با استفاده از نودل یا ورمیشل (رشته فرنگی) طبخ می شود و خاستگاه آن کشور هند می باشد. با این حال، این غذا از طریق دریا و خلیج فارس به کشورهای حاشیه خلیج هم راه پیدا کرده است و حتی در کشور خودمان هم سرو می شود . به طور مثال این غذا در استان های جنوبی خودمان مثل بندرعباس هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. طرز تهیه بلالیت بسیار ساده و آسان است و در قطر اغلب به عنوان صبحانه یا میان وعده استفاده می شود. ورمیشل را کمی در آب جوش قرار می دهند و بعد همراه با شکر، زعفران و … تفت می دهند تا این غذای ساده به راحتی آماده شود . در آخر هم روی آن نیمروی تکه تکه شده قرار می دهند و استفاده می کنند. اگر بلیط هواپیما خارجی به مقصد دوحه  گرفته اید  و دلتان یک صبحانه متفاوت و خوشمزه خواست پیشنهاد می کنیم بلالیت را حتما امتحان کنید.

غذاهای قطری

مرگوگ

مرگوگ اگرچه یکی از معروف ترین غذاهای قطر به حساب می آید اما در جزایر جنوبی خودمان مثل کیش هم تهیه می شود. اصولا کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل ارتباطات تجاری و بازرگانی زیادی که از طریق دریا با هم داشته اند درغذاها و آداب و رسوم شباهت های زیادی به هم پیدا کرده اند . یکی از این شباهت ها در غذا و آشپزی نمود پیدا می کند و بسیاری از غذاهای خوشمزه را می توانید در کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس پیدا کنید. یکی از این غذاها مرگوگ است که غذای مقوی و سرشار از ویتامین می باشد . برای تهیه مرگوگ کدوسبز، هویج، بادمجان، گوجه، سیب زمینی و گوشت را با هم ترکیب می کنند و می پزند که بسیار بی نظیر است . در آخر تکه های کوچک خمیر را یکی یکی داخل این غذای آبدار می اندازند تا همراه با غذا بپزد و مرگوگ خوشمزه و خوش طعم تهیه شود.

غذاهای قطری

هریس

هریس هم یکی از آن غذاهایی است که در کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس مثل قطر و امارات تهیه می شود و جزء بهترین غذاهای قطر می باشد . هریس را شاید بتوان شبیه به حلیم خودمان دانست، چرا که از ترکیب گندم و گوشت و برخی مواد دیگر تهیه و طبخ می شود. این مواد آنقدر با همدیگر می پزند تا کاملا له و یکدست بشوند و یک هریس جاافتاده و لذیذ به دست بیاید. هریس از جمله معروف ترین غذاهای قطر است که در تمام طول سال خورده می شود. اما به طور ویژه در ماه رمضان و هنگام افطار این آش خوشمزه و مقوی مصرف می شود که بسیار مورد استقبال قرار می گیرد .

غذاهای قطری

شاورما

شاورما یکی از خوشمزه ترین غذاهای قطری می باشد ولی نام آن ریشه ی ترکی دارد و معنای چرخیدن دارد. این غذای محبوب که مورد علاقه خیلی از افراد است امروزه در اکثر کشور ها نیز طبخ و سرو می شود. در روش طبخ این غذا گوشت کباب شده روی سیخ را درحال چرخیدن با چاقو به تکه های کوچک برش می زنند، و دقیقا روش تهیه آن شباهت زیادی به کباب ترکی دارد، بعد از برش زدن آن را به صورت ساندویچ یا درون ظرف کشیده و با ترشی، زیتون و سس ها و سبزیجات نوش جان می کنند. این غذا در شهر های مختلف ایران در بعضی از رستوران های عربی نیز سرو می شود. در سفر به قطر حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

غذاهای قطری

کونفه

در آخر مطلب به معرفی خوشمزه ترین شیرینی می پردازیم که بی شک عاشق طعم بی نظیر این شیرینی خواهید شد. کونفه شیرینی که نه تنها در قطر بلکه در اکثر کشورهای خلیجی و کشور ترکیه نیز تهیه می شود و طرفداران زیادی دارد. در ترکیب مواد این شیرینی یک لایه خمیر خیلی نازک را بصورت رشته ای و برشته می کنند و به همراه پنیر اب شده پخته می شود. و بعد از پخته شدن درون شربتی از گلاب و زعفران می گذارند و روی آن را با پودر پسته تزئین می کنند. این شیرینی خوشمزه با طعمی لذیذ و ترد بسیار دلچسب خواهد بود حتما کونفه را امتحان کنید.

غذاهای قطری

شما برای امتحان کردن بهترین و معروف ترین غذاهای قطر فقط کافی است در  ابتدا به سایت آس چارتر مراجعه کنید و قسمت بلیط  هواپیما خارجی ، مبدا خود را بزنید و سپس مقصد را شهر دوحه انتخاب کنید و ارزان ترین بلیط هواپیما در  این مسیر را ببینید و بعد از خرید بلیط هواپیما دوحه خود ، به این شهر زیبا سفر کنید و از صرف بهترین غذاهای قطر لذت ببرید .

date_range جمعه 15 مرداد 1400 remove_red_eye 2715 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0