{{ctrl.notification}}
معرفی شرکت هواپیمایی کاسپین

معرفی شرکت هواپیمایی کاسپین

وقتی صحبت  از سفر هوایی و رزرو بلیط چارتر یا رزرو بلیط سیستمی  می شود نوع شرکت هواپیمایی اهمیت پیدا می کند. شرکت های هواپیمایی مختلفی در ایران فعال هستند که شرکت هواپیمایی کاسپین یکی از آن هاست. شاید وقتی می خواهیم بلیط هواپیمای خود را رزرو کنیم در مورد نوع شرکت هواپیمایی مردد باشیم که کدام یک از ایرلاین ها بهتر است . قبلا برخی شرکت های هواپیمایی معتبر در ایران را معرفی کرده بودیم و الان نیز قصد داریم در این مطلب شرکت هواپیمایی کاسپین را معرفی کنیم که یک شرکت هواپیمایی خصوصی ایرانی است و فعالیتش را از سال ۷۲ شروع  کرده است. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات بتوانید انتخابی مطمئن و سفری راحت را تجربه کنیم . در این مقاله  با آس چارترهمراه باشید تا در مورد ایرلاین  کاسپین بیشتر بدانیم .

شرکت هواپیمایی کاسپین

 

در مورد شرکت هواپیمایی کاسپین بیشتر بدانیم

شرکت هواپیمایی کاسپین به عنوان شرکتی خصوصی در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و مقر اصلی این خط هواپیمایی در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران می باشد . این ایرلاین با همکاری نیروی هوایی ایران فعالیت می کند و هر هفته بیش از ۳۰۰ پرواز داخلی و خارجی به ۲۰ مقصد مختلف انجام می دهد. این شرکت در اوایل تنها ۴ فروند هواپیمای یاک ۴۲ داشت، اما با سرمایه گذاری هایی که در راستای تجهیز و توسعه ناوگان هوایی خود انجام داد امیدوار است این رقم را به ۱۱ فروند هواپیما در سال جاری افزایش پیدا کند .

شرکت هواپیمایی کاسپین در اوایل کار از هواپیماهای توپولوف استفاده می کرد. اما پس از ممنوعیت استفاده از هواپیمای توپولوف، شرکت هواپیمایی کاسپین به منظور ارتقای امنیت پرواز و ارائه کیفیت بهتر خدمات، کلیه هواپیماهای توپولوف را از ناوگان هوایی خود کنار گذاشت و اقدام به خرید هواپیمای بوئینگ کرد تا سفر امن تری برای مسافرین خود فراهم کند . در سال ۹۲ پروژه مذاکره و امضای توافقنامه خرید بوئینگ ۷۳۷-۴۰۰ شروع شد و از آن پس پروازهای ایرلاین کاسپین با هواپیماهای بوئینگ انجام می شود. در حال حاضر ۵ فروند هواپیمای بوئینگ در این شرکت مشغول فعالیت هستند. ایرلاین کاسپین ضمن توجه ویژه به تامین نیروی انسانی متخصص و مجرب، تدابیر و اقدامات لازم برای گسترش و توسعه و تجهیز و مدرن سازی هواپیماها را در دستور کار خود قرار داده است و امیدوار است در سال های آتی سهم بیشتری از پروازهای داخلی و خارجی ایران را به خود اختصاص  دهد .

شرکت هواپیمایی کاسپین نیز مثل سایر شرکت های هواپیمایی قوانین خاصی برای وزن و حجم  بار مجاز در نظر گرفته است. این میزان برای پروازهای داخلی و خارجی متفاوت می باشد. در سفرهای داخلی هر مسافر مجاز است تا ۲۰ کیلوگرم بار و چمدان دستی  با خود همراه داشته باشد. در مورد پروازهای خارجی نیز وزن بار مجاز ۳۰ کیلوگرم است و در صورتی که وزن بار مسافر بیش از این میزان باشد مشمول جریمه اضافه بار در مسیر های داخلی و خارجی  خواهد شد. علاوه بر چمدان و بار، هر مسافر می تواند یک کیف دستی با خود به داخل کابین هواپیما ببرد و این کیف دستی شامل وزن مشخص شده روی بلیط نمی باشد. وزن مجاز برای کیف دستی حداکثر چهار کیلوگرم و مجموع ابعاد آن حداکثر ۱۱۵ سانتی متر می باشد.

شرکت هواپیمایی کاسپین

کالاهای  غیر مجاز ایرلاین کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین به عنوان شرکتی معتبر تمام تلاش خود را می کند تا بهترین امنیت و کیفیت سفر را به مسافران خود عرضه کند. در این راستا مانند سایر شرکت های هواپیمایی ، قوانین سختگیرانه ای برای حمل کالا های مجاز ارائه کرده است. هر گونه کالا یا محصولی که احتمال آسیب رساندن به جان و مال مسافران و هواپیما را داشته باشد در شرکت هواپیمایی کاسپین ممنوع می باشد. اشیاء تیز و برنده مثل چاقو، قیچی، تیغ، بطری های شیشه ای و شکستنی به داخل کابین هواپیما ممنوع می باشد .  مواد منفجره و آتش بازی حتی در مقادیر کم نیز به عنوان کالای غیرمجاز تلقی شده و از ورود آن به کابین هواپیما جلوگیری می شود. در مورد مایعات، لوسیون، کرم و خمیردندان نیز حجم تیوب آن ها نباید بیش از ۱۰۰ میلی لیتر باشد و برای حجم دهای بیشتر محدودیت وجود دارد . علاوه بر موارد خطرناک و برنده، حمل و انتقال مواد غذایی یخ زده مثل گوشت و مرغ، مواد اسیدی مثل سرکه و آبلیمو و مواد خوراکی چسبنده مثل عسل به داخل کابین هواپیما ممنوع می باشد. در صورتی که کالای غیر مجاز دارید آن را در چمدان قرار دهید و به قسمت بار هواپیما تحویل دهید.

شرکت هواپیمایی کاسپین

قوانین پذیرش مسافر

در صورتی که بلیط هواپیما چارتر یا بلیط هواپیما سیستمی از ایرلاین کاسپین را رزرو کرده اید لازم است حداقل یک ساعت و نیم قبل از زمان پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. این مدت زمان برای سپری کردن مراحل سوار شدن به هواپیما لازم است و مسافران باید کارت شناسایی همراه خود داشته باشند. گیت های پرواز سی دقیقه قبل از پرواز آسمان بسته می شود.

پذیرش کودک بدون بزرگسال

طبق سیاست ها و قوانین شرکت هواپیمایی کاسپین، کودکان ۵ تا ۱۱ ساله می توانند با رعایت شرایط خاص بدون همراه سفر کنند ولی حتما باید شرایطی را رعایت کنند . برای این منظور لازم است والدین و سرپرستان کودک به دفاتر فروش بلیط ایرلاین کاسپین مراجعه کنند و فرم مخصوص سفر کودک بدون همراه را پر کنند. سن کودک باید در قسمت توضیحات بلیت درج شده باشد و در طول مدت زمان سفر سرمهماندار پرواز از کودک مراقبت خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی کاسپین

مسیرهای پروازی ایرلاین کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین روزانه پروازهای متعددی به مقاصد مختلف داخلی و خارجی انجام می دهد که این شرکت هواپیمایی از تهران به مقاصد داخلی اهواز، مشهد، چابهار، شیراز، قشم، کرمانشاه، دزفول، تبریز و عسلویه پرواز دارد. در مورد بلیط پروازخارجی نیز پروازهایی از مبدا تهران به مقصد کشورهای استانبول، ازمیر، اسپارتا، بغداد، اربیل، نجف، سلیمانیه و دبی انجام صورت می گیرد. از شهر مشهد نیز سه پرواز داخلی به مقاصد تهران، اهواز و شیراز و دو پرواز خارجی و بین المللی به مقصد نجف و بغداد صورت می پذیرد. در مورد سایر شهرها نیز پرواز خارجی از کرمان به نجف، پرواز از شیراز به شهر استانبول ترکیه و پرواز از چابهار به مقاصد دبی و مسقط در حال انجام می باشد.

 

 

 

date_range دوشنبه 11 مرداد 1400 remove_red_eye 1808 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
مهین تربیت :

سلام.ممنون از راهنمایی های خوبتون. شما چندسال سابقه کار دارید؟