{{ctrl.notification}}
معرفی بندر انزلی

بندر انزلی بزرگ ‌ترین بندر در شمال کشور است، آس چارتر در این مقاله قصد معرفی بند انزلی را برای شما دارد، این بندر زیبا در استان گیلان قرار دارد و بندر انزلی در استان گیلان قرار دارد و فاصله آن تا رشت، یعنی مرکز استان گیلان، 40 کیلومتر است. این شهر بعد از رشت، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌ زبان در جهان است. جهت تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما بندرانزلی خود می توانید از سایت آس چارتر اقدام نمایید

بندرانزلی

 با سفر به بندر انزلی موقعیت‌های بسیاری برای ثبت خاطراتی فراموش نشدنی خواهید داشت. دیدن این موقعیت های زیبا در ارتفاعات لذت بیشتری خواهد داشت،پس اگر قصد سفر به بندر انزلی را دارید پیشنهاد میکنم حتما بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد رشت و یا بلیط چارتری تهیه کنید، تماشای نیلوفرهای آبی، گوش سپردن به صدای مرغان دریایی، قدم زدن در ساحل و لمس موج‌ها و ماسه‌ها، بازدید از جاذبه‌های منحصر به فرد و نوش جان کردن غذاهای لذیذ تنها بخشی از جذابیت‌های سفر به این شهر بندری و زیباست.

بندرانزلی

بندر انزلی نه تنها یکی از تماشایی‌ترین بنادر ایران است، بلکه می توان گفت اولین و بزرگ‌ترین بندر ایران در سواحل دریای خزر نیز به حساب می‌آید. این بندر دیدنی و جذاب در فاصله ۴۰ کیلومتری از رشت واقع شده و یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که سالانه گردشگران بسیاری را از داخل و خارج کشور به خود جذب می‌کند. این شهر به شهر باران، شهر نیلوفرهای آبی و اروپای ایران معروف است و به خاطر آب و هوای خوش و طبیعت بی‌نظیرش نزد مسافران محبوبیت بسیاری دارد.

در ادامه این مقاله آس چارتر به مهم‌ترین نکات مانند:

مناطق دیدنی ، غذاهای محلی ، موقعیت جغراقیایی و نوع آب و هوا می پردازیم، برای راحتی بیشتر و سفری دلچسب تر می توانید بلیط چارتر هواپیما تهیه کنید و سفر خود را آغاز کنید.

جاذبه ها گردشگری بندر انزلی

خیلی از افراد برا تفریح به سمت جاده های شمال می روند، از آنجا که شمال جاذبه های گردشگری بسیار زیادی گردشگرانه بسیاری را میطلبد اما من پیشنهاد میکنم برای دیدن مناظر زیبای شمال کشور بهتر است از اول بلیط هواپیما و یا بلیط چارتر لحظه آخری رشت تهیه کنید تا این منطقه سرسبز را از بالا و در ارتفاعات تماشا کنید و لذت ببرید.

تالاب انزلی

یکی از جذاب ترین منطقه گردشگری بندر انزلی تالاب یا مرداب انزلی می باشد،تالاب انزلی معروف‌ترین جاذبه این شهر است، در واقع یک دریاچه ساحلی یا تالاب است که در دریای خزر و در شهر بندر انزلی، در شمال استان گیلان واقع شده است و همچنین تالاب سرخانکل واقع در بخش میانی تالاب انزلی مناظری رویایی را در برابر چشمان شما قرار می‌دهد این تالاب یکی از دیدنی و زیباترین تالابهای ایران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

بندرانزلی

با تماشای انواع گوناگون پرندگان مهاجر و بومی، نیزارها و نیلوفرهای آبی که در اواخر تیر ماه به اوج زیبایی خود می‌رسند و قایق سواری در تالاب، لذت‌ترین بخش‌ترین اوقات شما در سفر به بندر انزلی رقم می‌خورد.

این تالاب جایی که خیلی‌ها به هوای تماشای نیلوفرهای آبی آن برای سفر به بندر انزلی برنامه ریزی می‌کنند. تالاب انزلی چندین جزیره را در خود جای داده است،یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌ها به لحاظ تنوع زیستی تالاب انزلی است. مرداب انزلی این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند و پناهگاه حیات وحش سلکه (Selke Wildlife Refuge) و تالاب سیاه کشیم (Siahkesheem Marsh) است.

اگرچه طی چند دهه اخیر تالاب دچار آلودگی‌های زیادی شده است، اما هنوز به عنوان مکان مناسبی برای تماشای پرندگان شناخته می‌شود و یکی از مکان های دیدنی بندر انزلی است که هر ساله توریست‌ها و افراد بومی و غیربومی زیادی از آن بازدید می‌کنند، پس تا دیر نشده بلیط چارتر هواپیما خود را تهیه کنید یا اگر میخواهید برای تعطیلاب به این شهر زیبا سفر کنید بهتر است از الان بلیط هواپیما خود را رزرو کنید

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

خیلی از گردشگران زمانی که بلیط هواپیما تهیه می کنند و به بندر انزلی سفر میکنند، از منطق این شهر زیبا اطلاع ندارند، آس چارتر در کنار شماست تا به تمام مناطق زیبا این بندر دیدن کنید.

یکی از جاذبه های گردشگری دیگر کشتی تفریحی میرزا کوچک خان است که تا چند سال گذشته از این کشتی برای سفرهای تفریحی استفاده می‌شد.این کشتی عظیم جثه در دهه هشتاد میلادی در پنج طبقه‌ به دست کشور ژاپن ساخته شده است. این کشتی تفریحی می‌توانست 250 مسافر را بین شهرهای داخلی و خارجی دریای خزر جابه‌جا کند، امروزه به رستوران و کافی‌شاپی تبدیل شده است که به خاطر امکانات و تجهیزاتش، در حد یک هتل چهار ستاره ارزش و اعتبار دارد.

گذراندن شبی با عزیزانتان در این کشتی تفریحی و صرف غذاهای محلی و بین المللی لذیذ در حالی که موسیقی گوش نوازی نواخته می‌شود، می‌تواند برای شما جذاب‌ترین بخش سفر به بندر انزلی باشد. نا گفته نماندتفریح در این کشتی جذاب برای شما ارزان تمام نخواهد شد و گرانترین بخش تفریحی خواهد بود که این گرانی بی علت نیست و با دیدن آن فضای زیبا متوجه خواهید شد که علت چیست. جالب است بدانید که این کشتی در همه ماه های سال فعالیت تفریحی ندارد و به خاطر شرایط جوی فقط در برخی ماه‌های سال فعالیت دارد پس بهتر است قبل از راه افتادن به سمت این کشتی زیبا از فعال بودن فعالیت کشتی مطمین شوید، کارشناسان آس چارتر علاوه بر تهیه بلیط هواپیما و یا تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان می توانند شما را در مورد مسایل دیگر هم همراهی کنند.

شهرکهای ویلایی بندر انزلی

شاید شما برای تهیه سوییت در بندر انزلی دچار مشکل شده باشید ما آس چارتر 2 تا از بهترین شهرک های این بندر زیبا را به شما معرفی میکند

شهرک دهکده ساحلی بندر انزلی

شهرک گل‌ها انزلی (شهرک شهید اسحاقی(

مجتمع های تجاری بندر انزلی

بازار کاسپین:

بازار کاسپین یکی از بزرگترین بازارها در بندر انزلی می‌باشد. این بازار از لحاظ موقعیت در یکی از بهترین مکان‌های شهر بنا شده‌است. نزدیکی این بازار به شهر و همچنین خیابان پاسداران این بازار را به یکی از هدف‌های مسافرین در روزهای تعطیل تبدیل نموده‌است. این بازار دارای پارکینگ اختصاصی نیز می‌باشد.

بازار پردیس:

این بازار محل فروش صنایع دستی – پوشاک و … می‌باشد. اکثر اجناس موجود در این بازار اجناس روسی می‌باشد. این بازار یکی از بازارهای شلوغ انزلی می‌باشد. فروش اجناس به روز با قیمت مناسب از دلایل شلوغی این بازار می‌باشد. این بازار واقع در خیابان مطهری ابتدای خیابان ورزش می‌باشد.

بازار ساحلی (آسیای میانه) :

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی شهر انزلی می‌باشد. این بازار در کنار ساحل زیبای بندر انزلی ساخته شده و یکی از پر رفت ‌و آمدترین بازارهای شهرستان انزلی می‌باشد. تنوع در قرفه‌های این بازار دست شما را برای خرید بازمی‌گذارد. یکی از مزیت‌های این بازار وجود پارکینگ اختصاصی به طول ۲ کیلومتر می‌باشد.

شنبه بازار:

قدمت این بازار به بیش از ۷۰ سال پیش بازمی‌گردد. این بازار که در مرکز شهر انزلی قرار دارد و از گذشته‌ های دور از روستاهای اطراف انزلی و سایر شهرهای از شهرهای دور و نزدیک گیلان، تولیدات خود را اعم از میوه و سبزی و صیفی تا حصیر و زنبیل و رب انار و زیتون و مرغ و خروس و دست بافته‌های زیبای پشمین را به این بازار می‌آوردند. این بازار در مرکز شهر انزلی در خیابان میرزا کوچک خان برپا می‌گردد.

بازار گیلار:

بازار گیلار واقع در غازیان می‌باشد و بیشتر کالاهای ارائه شده در این بازار از اجناس ترک و روس می‌باشد.

بازار سپه:

یکی دیگر از بازارهای انزلی بازار سپه می‌باشد که در میدان امام خمینی - خیابان ابوذر غفاری (خیابان سپه) قرار دارد.

بندرانزلی

حمام‌های قدیمی بندر انزلی

خیلی از گردشگران عزیز دوست دارند علاوه بر تفریح و خرید به جاذبه های قدیمی این بندر زیبا هم سر بزنند و اطلاعاتی در مورد این جاذبه ها بدست بیاورند.

حمام پنجشنبه:

این بنا در کهنه بازار انزلی واقع شده و از ساخته ‌های دوره ناصرالدین شاه به سال ۱۳۰۳ ه‍.ق است.

حمام علی اف:

این بنا در انتهای خیابان ابوذر (سپه) واقع شده و از آثار اواخر دوره قاجار به سال ۱۳۲۶ ه‍.ق است که توسط علی اف از بازرگانان انزلی- ساخته شده‌است. این بنا که به شیوه جدید و با دستگاه‌های دوش، وان و نمره‌های خصوصی ساخته شده بود در ابتدا متشکل از دو بخش مردانه و زنانه بود که بعدها بخش زنانه آن برچیده شد و در بخش مردانه نیز تغییراتی از جمله افزودن بر تعداد نمره‌های خصوصی آن صورت گرفت. بخش مردانه دارای فضای وسیع با خزینه‌های آب گرم و سرد است. این حمام قدیمی هنوز فعالیت خود را قطع نکرده است و برای بازدید کنندگانی با بلیط هواپیما و بدون تور سفر میکنند بسیار کارآمد است.

حمام شاه:

حمام شاه یکی دیگر از بنا های مهم و  تاریخی شهرستان انزلی به‌شمار می‌رفته در اوایل دوره قاجار توسط امیر هدایت الله فومنی معروف به گیلانشاه (مقتول ۱۲۰۰ ه‍.ق) ساخته شده و به هنگام مسافرت و اقامت شاهان قاجار در انزلی مورد استفاده آنان قرار می‌گرفت. حمام شاه انزلی که به سبک دیگر حمام‌ های قدیمی ساخته شده و دارای کاشی ‌کاری زیبایی بوده در دوره اخیر ویران شده‌است.

حمام سنگی:

قدمت این بنا به سال ۱۲۸۱ خورشید بر می گردد، از شگفتی‌های حمام سنگی، نحوه گرم شدن و ماندگاری آب در خزینه آن بود است. از تاریخچه این حمام اطلاعات کاملتری در دسترس نیست در حال حاضر اما تورگردان های آس چارتر در تلاش هستند تا اطلاعات بیشتری جمع آوری کنند.

توافق نامه و یا خواهرخواندگی بندر انزلی

اصطلاح خواهرخواندگی و یا همان توافق نامه قراردادی است، بین دو شهر که برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می‌شود دربهار سال ۱۳۹۰ بندر انزلی به خواهر خواندگی شهر «بروجرد» درآمد، که می‌توان از یک دلیل به نزدیکی فرهنگی و اب و هوایی و دلیل دیگر قطب اقتصادی و … باشد. بایستی خاطر نشان کرد انزلی تا پیش از این با شهرهای خارجی در ویتنام، قازان در تاتارستان و بندر اوکتائو در قزاقستان خواهرخوانده شده بود.

اقتصاد بندر انزلی

اقتصاد اصلی این شهر زیبا سیلات می باشد، اما از آنجایی که بندر انزلی منطقه آزاد محسوب می شود اقتصاد دیگر این شهر بر پایه واردات و صادرات می باشد، هنگامی که تصمیم به سفر را گرفتید و بلیط هواپیما رزرو کردید بهتر است بار کمتری با خود در هواپیما ببرید تا هتگام برگشت و تهیه بلیط چارتر هواپیما با مشکل اضافه بار مواجه نشوید.

با توجه به وجود اداراتی نظیر:

اداره کل شیلات استان گیلان

اداره کل گمرکات استان گیلان

اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

جمعیت شهری بندر انزلی

جمعیت شهرستان انزلی در سال ۱۳۷۰، برابر با: ۱۲۲٬۰۶۸ نفر بوده که بر اساس آمار سال ۸۵ جمعیت این شهرستان ۱۳۳٬۱۳۴ نفر بوده که جمعیت شهر بندر انزلی در سال ۱۳۷۵ ش برابر با: ۹۸٬۵۴۴ و در سرشماری سال ۱۳۸۵ برابر با: ۱۱۰٬۶۴۳ نفرو بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود۱۴۸،۵۶۴نفر بوده. مساحت شهرستان انزلی بالغ بر ۳۱۵ کیلومتر مربع می‌باشد که سهم مساحت شهری آن حدود ۶۰ کیلومتر مربع بوده و با توجه به تمرکز جمعیت، شهر انزلی یکی از متراکم‌ترین شهرهای ایران است.

سوغات بندر انزلی

انواع ماهیان خزری عمده‌ترین مهم ترین سوغات خوراکی این شهرستان است ولی این بندر زیبا سوغات های دیگری هم دارد مثلا انواع سبزیجات محلی، سیر و ترشیجات محلی نیز برای عرضه به مسافران وجود دارد. بندر انزلی مرکز تولید بسیاری از صنایع دستی اعم از: چوبین و همچنین صنایع مروار بافی است. یکی از مهم ترین بازار ها برای خرید ماهی و تهیه سوغاتی خوراکی بازار محلی شنبه بازار است، . از شیرینی‌ها این بندر می‌توان به حلوا عسلی، نباتی و… اشاره کرد.

بندرانزلی

زبان مردم بندر انزلی

مردم بومی انزلی گیلک هستند و به زبان گیلکی سخن میگویند. انزلی بزرگ ‌ترین و پرجمعیت‌ ترین شهر گیلک نشین جهان، پس از رشت است.

آب و هوا بندر انزلی

در بندر انزلی از ۳۶۵ روز سال به ‌طور میانگین ۱۶۲ روز تمام ابری، ۹۹ روز نیمه ‌ابری و ۱۰۴ روز صاف می‌باشد. اگر شما هم مثل عاشق هوای ابری و بارانی هستید این بندر جذاب را به شما پیشنهاد میکنم، ابرناکی در انزلی در ماه‌های سرد سال مانند مارس بیشترین و در ماه‌های ژوئن و ژوئیه کمترین مقدار را دارا می‌باشد.میانگین دما در سردترین ماه یعنی فوریه ۷ درجه و در گرمترین ماه یعنی ژوئیه ۲۶ درجه سانتیگراد می‌باشد.

سالانه رطوبت نسبی هوا در بندر انزلی ۸۴ درصد می‌باشد. مرطوب ‌ترین ماه در بندرانزلی ماه مارس با ۸۸ درصد و خشک ‌ترین ماه آن ژوئیه با ۷۶ درصد رطوبت نسبی است، با اختلاف رطوبت ۱۲ درصد می باشد. بندر انزلی از گذشته عنوان پر باران‌ترین شهر ایران را داشته‌استکم‌باران‌ترین سال طی ۵۰ سال اخیر در انزلی سال ۱۹۷۱ با ۱۱۵۶/۲ میلی‌متر و پرباران‌ترین سال طی این مدت سال ۱۹۵۷ با ۳۰۲۰/۲ میلی‌متر بارندگی می‌باشد. در بندر انزلی به سبب تأثیرپذیری مستقیم از دریای خزر، تعداد روزهای یخبندان در سال به مراتب کمتر از رشت است. تعداد روزهای یخبندان این شهر به‌ طور میانگین ۷ روز در سال است که در چهار ماه ژانویه، فوریه، مارس و دسامبر اتفاق می‌افتد و بیشترین روزهای یخبندان آن در ماه‌های فوریه (۳ روز) و سپس ژانویه رخ می‌دهد. انزلی به‌طور کلی تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های ملایم و گاها سرد دارد.

وضعیت جغرافیایی بندر انزلی

بندرانزلی از شمال به دریای خزر از جنوب به شهرستان صومعه سرا از شرق به شهرستان رشت و از غرب به شهرستان رضوانشهر متصل می‌باشد. شهرستان بندرانزلی در ناحیه‌ای کاملاً جلگه‌ای به صورت طولی و در ساحل دریای خزر واقع شده و دارای آب و هوای مرطوب می‌باشد.

date_range چهارشنبه 26 خرداد 1400 remove_red_eye 1916 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0