{{ctrl.notification}}
جنگل حرای قشم

جنگل حرای قشم

قشم یکی از جاذبه های پرطرفدار برای گردشگران ایرانی است که مکان های گردشگری زیادی دارد، یکی از این مکان ها جنگل حرای قشم می باشد. در این مطلب از اس چارتر قصد داریم تا شما را با جنگل حرای قشم اشنا کنیم همچنین می توانید بلیط چارتری شیراز قشم را از سایت اس چارتر تهیه نمایید.

معرفی جنگل حرا

این جنگل های دریایی سبز به عنوان بزرگ ترین جنگل اب شورهای جهان شناخته می شود همچین جنگل حرا بخشی از ژئو پارک جهانی قشم در خاورمیانه است و شامل پنج قسمت مجزا، تحت حفاظت، سازمان محیط زیست و به عنوان ذخیره گاه زیست کره معروف است. درخت حرا از نوع تیره شاه پسند و مانگرو است، این گیاه معمولا در ناحیه جذرومد در اب شور زندگی می کند و طول ان به 3 الی 6 متر می رسد و نمی توانند در دمای کمتر از 5 درجه سانتی گراد به حیات خود ادامه بدهند. زمانی که مد دریا بالا می اید جلوه زیبایی را به وجود می اورد که فکر می کنید درختان بر روی اب شناور هستند. دانه های این گیاه روی درخت مادر رشد می کند و سپس تبدیل به نهال می شوند و پس از اینکه جدا شده در اب می افتند. جنگل حرا از اب دریا تغذیه می کند و پوست این درختان مثل فیلتر عمل کرده و مانع از جذب نمک دریا می شوند. همچنین جنگل حرا در فهرست ذخایر یونسکو به ثبت رسیده است. شما می توانید از اس چارتر بلیط چارتر خود را در کمتر از سه دقیقه تهیه نمایید.

جنگل حرا قشم

حرا به چه معناست؟

هیچ کس نمی داند حرا به چه معنا است اما چون در زمان های قدیم درختان این منطقه را هرس می کردند به ان جنگل هرس و سپس حرا می گفتند که کم کم با همین نام شناخته شد.

 

چه تفریح هایی جنگل حرای قشم دارد؟

عکاسی: جنگل حرا که زیبایی خاصی دارد می توانید در اینجا عکاسی کنید و عکس های یادگاری زیادی بگیرید. از جاهایی که حتما باید در انجا عکس بگیرید بندر لافت و روستای طبل، اسکله سهیلی است همچنین می توانید در این مکان قایق سواری کنید.

پرنده نگری: اگر در فصل سرما به این جنگل سفر کنید انواع و اقسام پرنده ابزی را خواهید دید که دیدن انها بسیار جذاب است.

معرفی درخت حرا

حرا از نادرترین گونه های گیاهی در کره زمین است و می تواند اب و هوای بسیار گرم را تحمل کند و شاخ و برگ های بسیار عریضی دارد. این گیاه به صورت کاملا اتفاقی در شن های نزدیک ساحل رشد می کند و مقاوم ترین گونه گیاهی است.

جالب است بدانید گران ترین عسل دنیا برای عسل درخت حرا می باشد که نرخ هر کیلو 500 تا یک میلیون تومن است و خاک های این جنگل خاصیت درمانی دارویی دارد و از مهم ترین ان می توان برای لاغری اشاره کرد.

جنگل حرا قشم

معرفی درخت چندل

این درخت شباهت فراوانی به حرا دارد اما تفاوت این دو، درخت در نوع رشد و رویش ان است که درخت چندل گل های ان کمی مایل به سفید است و ارتفاع ان کمتر از درخت حرا است، شرایط درخت چندل با حرا یکی است و این درخت در اب های شور رشد می کند.

 

کاربرد درختان جنگل حرای قشم و خواص آن چیست؟

این گیاه ها برای علوفه خشک چهار پایان مورد استفاده قرار می گیرد، و شیره ی درون این درختان برای خشکی پوست بسیار مفید می باشد و همچنین چسب تخته و خمیر چوب از کاربرد دیگر این درختان است.

 

جزر و مد جنگل حرا

هر شش ساعت در خلیج فارس مد رخ می دهد که این درختان تا نوک درخت به زیر اب می روند و دوباره با جزر به بالای اب می ایند. شما می توانید برای دیدن هنگامی که جزر رخ می دهد به جنگل بروید.

 

آب و هوای قشم

قشم اب و هوای گرم و شرجی دارد، پس بهتر است اگر قصد سفر به قشم را دارید بهتر است بین شهریور ماه تا بهمن ماه سفر کنید.

جنگل حرا قشم

گونه های جانوری جنگل حرا

از جمله گونه های جانوری این جنگل می توان به ابزیان، پرندگان، دوزیستان اشاره نمود. پرندگان این جنگل عبارتند از مرغ ماهیخوار، لک لک، پلیکان، مرغابی، مرغ دریایی، ابزیان عبارتند از خرچنگ، مار دریایی، شیلو و از دوزیستان به انواع قورباغه ها می توان اشاره کرد. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط ارزان چارتری اصفهان قشم در مشهد  است که می توانید از ان بلیط خود را خریداری نمایید.

 

چند نکته مهم برای بازدید از جنگل حرای قشم

هنگامی که به جنگل حرا رفتید سعی کنید به هیچ عنوان در اینجا اشغال نریزید و ارامش جنگل را بهم نزنید زیرا در این مکان جانور های زیادی زندگی می کنند. همچنین به پرندگان هیچ ازاری نرسانید و به لانه های انها دست نزنید.

 

جنگل حرا کجاست؟

جنگل حرا بین تنگه خوران و بخشی از استان هرمزگان و جزیره قشم واقع شده است. جذاب ترین قسمت این جنگل بندر لافت، منطقه گازی گورزین و روستای کوران است، البته این نکته را هم بدانید که برای رفتن به جنگل هیچ مسیر خشکی وجود ندارد و باید از طریق اب بروید. در مسیر رفت باید به اسکله سهیلی، بندر لافت و با قایق به سمت جنگل بروید. اسکله سهیلی امکاناتی مثل سوپر مارکت، سرویس بهداشتی، سوغاتی و صنایع دستی دارد که می توانید در سفرتان به قشم برای دوستانتان یا خانواده تان خریداری نمایید. برای رفتن به جنگل حرا تنها کافی است بلیط هواپیما چارتر تهران قشم بگیرید.

 

مراکز اقامتی جنگل حرا

اگر قصد اقامت دارید می توانید به اقامتگاه بومگردی کلودنگ قشم واقع در روستای دهخدا که در فاصله ی 60 کیلومتری از شهر قشم قرار دارد بروید، همچنین اقامتگاه دیگری به نام ساحلی فردیس در فاصله ی 55 کیلومتری جزیره و خیابان ساحلی قرار دارد.این اقامتگاه هایی که معرفی کردیم به سبک سنتی هستند .

 

چه زمانی به جنگل حرا برویم؟

همانطور که می دانیم جنوب دارای اب و هوای گرم و شرجی است پس بهترین زمان بازدید از جنگل حرا زمستان با اواخر پاییز یا اواخر بهار می باشد.

date_range شنبه 10 مهر 1400 remove_red_eye 1647 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
جمال پاینده :

سلام.میتونم در پرواز حیوان خانگی خودم را ببرم؟قانونش چطوریه؟