{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری کرمان کجاست؟

جاذبه های گردشگری کرمان کجاست؟

موزه مردم شناسی زرتشتیان کرمان

موزه مردم شناسی زرتشتیان کرمان اولین و تنها موزه در جهان است. ساخت این موزه به دست چندین نفر ساخته شده است. از قدیمی ترین وسایل این موزه یک کتاب دست نویس است که بیش از دویست سال قدمت دارد و همچنین یک اتشدان با تاریخ حک شده 1207 می شود اشاره کرد. بخشی از این موزه به اتشدان ها اختصاص داده شده است. لباس های زنانه ای که در اسناد هخامنشی ساسانیان پیدا می شود گویای پوشش زنان زرتشتی است. انواع لباس های زنانه در زرتشت مخنا، لچک، چارقد، کت، پیراهن، شلوار گلدوزی شده در این موزه نگهداری می شود.

جالب است بدانید سفره هایی از مراسم های مخصوص زرتشتیان به همراه توضیحات مخصوص لباس ها و اشیای قدیمی مردم و همچنین کتاب های خطی قدیمی زرتشتیان به نمایش گذاشته شده است.

همه ی این وسایل قدمت بین 50 تا 150 سال دارند.برای اشنایی با شهر کرمان و دیدنی های جذاب این شهر با آس چارتر همراه باشید.

قلعه تاریخی الموت-آثار به جا مانده سلسله اسماعیلیان

فرقه ای از شیعیان وجود دارند که خود را شیعه اسماعیلی می نامند. باور این این فرقه بر این است که امامت بعد حضرت امام جعفر صادق (ع) به به محمد بن اسماعیل رسید. این فرقه دلیل این اعتقاد خود را چنین توجیه می کنند که چون پس از امام جعفر صادق (ع) بخاطر اینکه فرزند پسر ایشان (اسماعیل) پیش از پدر از دنیا رفته بود، امامت باید به محمد بن اسماعیل رسیده باشد. از آثار به جای مانده از این سلسله می توان به قلعه تاریخی الموت اشاره کرد.

قلعه تاریخی الموت-آثار به جا مانده سلسله اسماعیلیان کرمان

وزیرخان مسجد به جای مانده از مغول

مسجد وزیرخان در پاکستان از دسته مساجدی بوده که معماری ان مورد توجه بوده است.

این مسجد از قرن هفدهم به یادگار مانده است. این مسجد از مهم ترین نشانه های پاکستان است. با خرید بلیط چارتری مشهد کرمان به این شهر سفر کرده و از کرمان و شهرهای زیبای پیرامونش مانند ماهان، بم و سیرجان بازدید می‌کنند.

وزیرخان مسجد به جای مانده از مغول کرمان

باغ شازده ماهان کرمان ، سیزدهمین اثر ایرانی در ثبت یونسکو

این باغ یکی از جذاب ترین و چشم انداز ترین پارکی است که در دل کویر است. باغ شازده ماهان در قسمت جنوب شرقی کرمان است و یکی از شگفت انگیز ترین باغ دوران قاجار است که ان موقع بنا شده است.

جالب است بدانید این اثر ثبت در یونسکو شده است.

این باغ از 9 باغ معروف ایرانی است.

باغ شازده ماهان کرمان ، سیزدهمین اثر ایرانی در ثبت یونسکو کرمان

مسجد گنجعلی خان، تاریخی ترین مسجد در دل کویر

این مسجد در کنار بازار بزرگ کرمان قرار دارد. جزوه اثار تاریخی است و یکی از زیباترین مساجد تاریخی در دل کویر است. مسجد گنجعلی خان یکی از بناهای بکر و دست نخورده تاریخی است. شما می توانید هم به بازار بروید و خرید کنید و هم از مسجد دیدن کنید. شهر کرمان یکی از زیباترین شهر های استان کرمان به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای سفر به شمار می رود که می توانید با خرید پرواز چارتری کرمان سفری بی نظیر به این خطه داشته باشید.

 

هتل کپری، قلعه گنج

این هتل در بخش جنوبی کرمان واقع شده است. که اولین هتل کپری دنیا است. این هتل را با استفاده از تمامی مصالح بومی ساخته اند که با توجه به ساختارهای فرهنگی است.

هتل کپری کرمان

به چه دلیل می گویند کپری؟

بخاطر گرد مانند بودن خانه ها که شبیه توپ هستند. این خانه ها را قبلا برای فرار از گرمای وحشتناک می ساختند که بعد تبدیل به یکی از مکان های اقامت گردی شد و مسافران از ان دیدن کردند. اگر قصد سفر به کرمان را دارید حتما به این هتل مراجعه کنید و چند شبی را تجربه جدید کسب کنید.

 

باغ فتح آباد، محبوب ترین جاذبه گردشگری در کرمان

باغ فتح اباد کرمان یکی از جاذبه های گردشگری و قشنگ کرمان است. این باغ معروف به باغ قاجاری است. اگر بلیط هواپیما چارتر تهران کرمان گرفته اید، حتما از این باغ دیدن کنید. ازبین تمامی فصل ها فصل بهار بهترین فصل برای بازدید از این باغ جذاب است.

جالب است بدانید اطراف باغ فتح اباد دیگر مکان های دیدنی وجود دارد، که دیدنشان خالی از لطف نیست. مکان های دیدنی مثل باغ بیرم اباد، بازار تاریخی کرمان، قلعه فتح اباد وجود دارد.

باغ فتح آباد، محبوب ترین جاذبه گردشگری در کرمان

ارگ راین

ارگ راین یکی از بزرگ ترین بناهای خشتی در کل جهان است. این بنا مربوط به دوره ی ساسانیان است. این بنا 22 هزار متر مربع است. این بنا بخاطر قرار گرفتن در مسیر جیرفت و بندرعباس که مسیر بسیار خوبی است باعث شده تا به یکی از مراکز داد و ستد کالا که پارچه است تبدیل بشود. پارچه هایی مثل عراقی، خراسانی ،مصری و صنایعی همچون تفنگ و شمشیر که صنایع دفاعی هستند تبدیل بشود.

یخدان مویدی

در زمان قدیم یکی از کارهایی که شهر کرمان کرده اند بخاطر سیستم اب و انبار و تولید یخ از صدها سال پیش باعث شده که به بزرگ ترین یخدان  کرمان تبدیل بشود.

کاربرد یخدان نگهداری یخ برای مردم در ایام تابستان  بوده است.

یخدان مویدی کرمان

پیست اسکی سیرچ یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کرمان

سیرچ یکی از بخش های شهر کرمان است که چندکیلومتر با ان فاصله دارد. این شهر مردم را یاده هوشنگ مرادی کرمانی می اندازد زیرا این نویسنده متولد شهر کرمان است. یکی از بزرگ ترین تونل های کشور است از ابتدای جاده تا سیرچ دو کیلومتر است.

سیرچ یکی از بزرگ ترین کوه های بلند کرمان است همین موجب شده که مردم بخاطر برف و یخ طبیعی از این مکان بسیار زیبا استفاده کنند و لذت ببرند.

 

گنبد جبلیه

 از بناهای مربوط به دوران قبل از اسلام است که به نام گنبد گبری نیز در تواریخ آمده‌است. در تمامی تواریخ بنای گنبد به دورهٔ ساسانیان نسبت داده می‌شود (گویا آتشکدهٔ بوده‌است - یا قبر یکی از زرتشتیان). در کرمان در مورد این بنا این‌گونه شایع است که در ملات آن شیر شتر استفاده شده و از این رو در استحکام آن نقشه داشته‌است.

گنبد جبلیه کرمان

آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی

 آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی (عارف و شاعر نامی قرن نهم) در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان در شهر ماهان واقع شده‌است. این بنا ۳۲۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. این مجموعه طی شش قرن بنا شده و تداوم معماری ایران را در شش قرن گذشته و به صورت زیبایی به تماشا گذارده‌است. بیشترین توسعه این مجموعه در دوران قاجاریه انجام شده‌است.

 

گندم بریان گرم ترین نقطه جهان است یا خیر ؟

در حاشیه کویر لوت کرمان است. این کویر را ناسا در لیست گرم ترین مکان ها ثبت کرده است. جالب است بدانید که باکتری ها در این مکان اصلا امکان رشد ندارند و این  نقطه کاملا خالی از زندگی کردن است. معمولا می گویند دمای هوا در این کویر به بالای 90 درجه و شاید بیشتر رسیده است.

در این مکان فقط شما می توانید زمانی بازدید کنید که اوایل زمستان یا بهار باشد در غیر این صورت غیرممکن است بتوانید در تابستان به انجا بروید و گرما را تحمل کنید. شما می توانید بلیط ارزان هواپیما خود را کمتر از سه دقیقه دریافت کنید.

date_range یکشنبه 28 شهریور 1400 remove_red_eye 711 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0