{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری قشم

جاذبه های گردشگری قشم

دیگر وقت آن رسیده که جاذبه های گردشگری قشم را بیشتر بشناسیم . اگر تا به حال به قشم نرفته‌اید بیشتر از این زمان را از دست ندهید و به این جزیره زیبا سفر کنید . این جزیره که چند سالی است به منطقه آزاد تبدیل شده، از موقعیت های گردشگری و طبیعی فراوانی برخوردار است. جاذبه های گردشگری قشم از جمله طبیعت بکر، آثار تاریخی، امکانات تفریحی و مراکز خرید در این سفر در انتظار شماست و شما کافی است بلیط چارتری قشم دریافت کنید و رزرو هتل بگیرید و از قشم لذت ببرید . این را هم به خاطر داشته باشید که بیشتر جاذبه های گردشگری قشم  ، پدیده‌های طبیعی کم‌نظیر جزیره هستند می‌شناسیم. شما می توانید در این مقاله با جاذبه های گردشگری درگهان قشم هم آشنا شوید و به راحتی جاذبه های گردشگری قشم روی نقشه بیابید و از دیدن آنها لذت ببرید .

جاذبه های گردشگری قشم

دره ستارگان

یکی از بی‌نظیرترین جاذبه های گردشگری قشم دره ستارگان  است. دره ستارگان مجموعه‌ای از کوه‌ها، دره‌ها و صخره‌هاست. به مرور زمان این کوه‌ها و صخره‌ها بر اثر بارش باران، وزش باد و… تغییر شکل کرده است. این تغییر باعث به وجود آمدن اشکال متفاوت در بین کوه‌ها و صخره‌ها شده است. شکل‌هایی که گاهی اوقات با کمی تصور به موجودات عجیب و غریب و حیوانات شبیه می‌شوند و برای گردشگران جذابیت زیادی دارند .

علت نامگذاری این منطقه به نام دره ستارگان این است که  مردم بومی معتقدند این اشکال بر اثر برخورد یک ستاره به صخره‌ای که در این محل وجود داشته، ایجاد شده است برای همین به آن دره ستارگان می‌گویند.

جاذبه های گردشگری قشم

جزیره ناز قشم

جزیره ناز یا جزایر ناز از زیباترین جاذبه های گردشگری قشم است. این جزایر در واقع سه صخره هستند که در میان دریا قرار گرفته اند. زمان‌هایی که آب دریا پایین می‌رود، مسیری از ساحل به این صخره‌ها باز می‌شود و شما می‌توانید با پای پیاده به این صخره‌ها بروید و از آنها بازدید کنید . ایستادن روی صخره‌ها و تماشای برخورد موج دریا با سنگ واقعا لذت‌بخش خواهد بود. ضمنا اگر کمی دقیق شوید از همان بالا خرچنگ‌هایی را می‌بینید که در پایین صخره این طرف و آن طرف می‌روند، دیدن این زیبایی ها تنها با خرید بلیط چارتری مشهد قشم امکان پذیر خواهد بود .

اما تمام جذابیت‌های جزیره ناز به اینجا ختم نمی‌شود و زمان‌هایی که آب دریا بالاست، مردم محلی به فروش صنایع دستی، میوه‌های گرمسیری و طراحی حنا روی دست از جمله فعالیت‌ها بومیان در ساحل جزیره ناز می پردازند .

جاذبه های گردشگری قشم

تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه هم از دیگر جاذبه های گردشگری قشم است. این پدیده طبیعی همان طور که از نامش آن مشخص است مجموعه‌ای از کوه و صخره است که در بین آن چاه‌های متعدد وجود دارد. چاه‌هایی که از لحاظ عمق با هم تفاوت دارند . به غیر از چاه، خود صخره‌ها هم جذاب هستند و عبور از میان آنها هم خالی از لطف نیست .  کوه‌ها و صخره‌هایی که هر چه جلوتر می‌رویم، فاصله آنها از هم کمترو کمتر می‌شود.

جاذبه های گردشگری قشم

جنگل حرا قشم

یکی از خاص‌ترین پدیده‌های طبیعی نه تنها قشم بلکه ایران، جنگل های حرا می باشد . از آنجایی که جنگل حرا از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری قشم است، حتما در سفرتان به این جنگل ها هم سری بزنید. درختان جنگل های حرا در آب‌های شور دریا رشد پیدا  کرده‌اند. ریشه‌های در هم تنیده درختان جنگل حرا به شوری آب مقاوم هستند و نمک را از برگ‌های خود خارج می‌کنند و آب دریا اثر منفی روی این درختان ندارد  .

وقتی که آب دریا بالا است، درختهای جنگل حرا زیر آب می‌روند و زمانی که آب دریا پایین می آید ، درختان از زیر آب سرشان را بیرون می‌آورند. اگر به تماشای پرندگان علاقمند هستید ، این فرصت را از دست ندهید. جنگل بیرون آمده از آب، محل رفت و آمد گونه های مختلفی از پرندگان می باشد. پرندگانی نظیر حواصیل، فلامینگو، پلیکان، مرغ ماهیخوار و… را در این محل فراوان می‌بینید.

برای گردش در جنگل های حرا قشم زمانی که آب دریا بالاست، باید سوار قایق شوید. اگر دلتان می‌خواهد زمان زیادی را به تماشای جنگل و پرندگان و البته عکاسی از آنها اختصاص دهید، بهتر است یک قایق دربست کرایه کنید و از دیدن این زیبایی ها لذت ببرید .

جاذبه های گردشگری قشم

غارهای خربس قشم

به دلیل موقعیت جغرافیایی جزیره قشم، این جزیره غارهای متعددی دارد. این غارها هر یک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. یکی از این غارها، غار خربس است. غار خربس مجموعه‌ای از حفره‌هایی کوچک در دل یک کوه را تشکیل داده است. این حفره‌ها در یک دوره زمانی توسط مردم شکل اتاق به خود گرفته اند. در واقع غار خربس در یک دوره زمانی به پناهگاهی امن برای زندگی مردم تبدیل شده است .

محوطه غار خربس فضایی باز و بدون پوشش گیاهی را تشکیل داده است، بنابراین سعی کنید در ساعات ابتدایی صبح یا غروب به این مکان بروید که تابش آفتاب شدید نباشد. البته پیشتر پیشنهاد را داده بودیم. شما با خرید بلیط چارتر تهران قشم می توانید از جاذبه های گردشگری قشم استفاده کنید .

جاذبه های گردشگری قشم

غار نمکدان قشم

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قشم ، غار نمکدان است. این غار بسیار زیبا و شگفت‌انگیز می باشد. با ورود به غار با قندیل‌های زیبا و خارق‌العاده نمک مواجه خواهید شد که بسیار زیبا می باشد . علاوه بر این لایه‌های روی هم نمک صحنه‌های چشم‌نوازی برای گردشگران  فراهم آورده است. لایه‌های نمک که از قدمت بسیار طولانی این غار حکایت دارد. غار نمکدان در جنوب غربی قشم و در فاصله 90 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است که شما با جستجو جاذبه های گردشگری قشم بر روی نقشه می توانید به راحتی به غار نمکدان بروید ..

برای رسیدن به غار نمکدان باید مسیری طولانی  را پیاده‌روی کنید؛ بنابراین پیش از راه افتادن کفش مناسب به پا کنید .

جاذبه های گردشگری قشم

دره تندیس های قشم

 اگر از دیدن دره ستارگان لذت برده‌اید، حتما سری هم به دره تندیس های قشم که یکی از جاذبه های گردشگری قشم می باشد ،  بزنید. این دره که شباهت زیادی به دره ستارگان دارد مجموعه‌ای از کوه و صخره  می باشد .

کوه‌ها و صخره‌هایی که در طول زمان با باد و باران و سایر عوامل طبیعی دچار فرسایش شده‌اند و اشکال جالبی را به وجود آورده اند . یکی از جذابیت‌های این دره وجود صدف‌هایی است که در اولین نگاه شاید کمی عجیب به نظر برسند. اما اگر بدانید این محوطه میلیون‌ها سال قبل در دل دریا قرار داشته، دیگر وجود صدف‌ها عجیببرای شما عجیب نخواهد بود .

جاذبه های گردشگری قشم

دره مجسمه ها

یکی از محبوب ترین مناطق  دیدنی قشم و هرمز، دره مجسمه ها است. برای رسیدن به این دره بی نظیر باید مسیری را پیاده‌روی کنید. مسیر پر از صخره‌هایی است که در طول زمان تغییرات ظاهری فراوان پیدا کرده است. این تغییرات باعث شده که صخره‌ها اشکال عجیبی پیدا کنند و جالب توجه است . اگر کمی قوه تخیل‌تان را به کار بیندازید می‌توانید موجودات و حیوانات مختلفی را در این هیبت صخره‌ها ببینید. به همین دلیل است که به این دره، دره مجسمه ها می گویند . .

زمانی که به نقطه پایان صخره‌ها را می‌رسید خود را در ارتفاع بالایی از سطح  دریا می‌بینید. می‌توانید در این مکان بایستید و با ساحل زیبای دریا که زیر پایتان است، عکس بگیرید .

برای خرید بلیط هواپیما تهران قشم  می توانید به سایت آس چارتر مراجعه کنید .

جاذبه های گردشگری قشم

 

date_range پنجشنبه 24 تیر 1400 remove_red_eye 2576 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0