{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری دزفول کجاست

جاذبه های گردشگری دزفول کجاست

شهرستان دِزفول یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. مرکز این شهرستان، شهر دزفول است. شهرستان دزفول انقدر مکان دیدنی دارد که شما می توانید هم سری به اثار تاریخی و هم سری به بازار و سد بسیار زیبای دز بزنید.شما می توانید بلیط چارتری و خرید بلیط ارزان چارتری تهران دزفول خود را از سامانه  آس چارتر خریداری نمایید.

آبشار شوی

ابشار شوی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی دزفول است که جزوه زیباترین ابشار های ایران است. ارتفاع این ابشار 80 متر است و عرض ان 85 متر و همین باعث شده که این ابشار به یکی ازجذاب ترین ابشار خاورمیانه تبدیل بشود. بهترین زمان برای رفتن به این ابشار فروردین و اسفند است مسیر این ابشار کمی سخت و ناهموار است و اگر می خواهید بروید بهتر است وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید. از این رو مسافرانی که قصد سفر به شهر زیبای دزفول را دارند با بلیط هواپیما چارتر مشهد دزفول می توانند به این شهر زیبا سفر کنند.

آبشار شوی دزفول

سد دز

سد دز در سال 1339 توسط مهندس های ایتالیایی ساخته شد این سد باعث شد تا جلوی سیلاب های زیاد دزفول را بگیرد. پشت این سد دریاچه ای به اندازه 56 کیلومتر وجود دارد. جالب است بدانید این سد در زمان خودش جزوه ششمین سدهای بزرگ جهان بوده است که ارتفاع ان 203 متر است.

سالن کوه دزفول

یکی دیگر از جاذبه های دزفول که در استان خوزستان قرار دارد سالن کوه است این سالن ارتفاع ان به 2650 متر می رسد. این کوه در منطقه ای کوهستانی و همسایه با کوه تنان وجود دارد این کوه بسیار مناسب برای سنگ نوردی و  دیواره نوردی است. این کوه یکی از کوه هایی است که پر ارتفاع و برفگیر است و همین موضوع باعث شده افراد زیادی برای ورزش بیایند.

پارک ملی دز

این پارک واقع در یکی از پارک های ملی ایران است که استان خوزستان و محدوده شوش است. بخش بزرگی از این منطقه به وسعت 5301 هکتار در 4 شهرستان به نام های شوش، شوشتر، دزفول، اهواز پراکنده شده است. در سال 1349 این پارک تبدیل به پارک ملی شد. وجود رودخانه، تالاب، حیات وحش بی نظیر همه باعث شده تا به یک مکان بسیار زیبا تبدیل بشود همچنین این منطقه به خاطر پرنده ها که به پرنده نگری می گویند معروف است.  برای گشت‌وگذار در گوشه به گوشه  شهر زیبای دزفول با آس چارترهمراه شوید.

پارک ملی دز دزفول

آسیاب های آبی دزفول

اسیاب های ابی دزفول سازه های ابی است که در رودخانه است و در گذشته این اسیاب های ابی استفاده می شده است. قدمت این اسیاب های ابی به دوران صفویه و قاجاریه بر می گردد. برای ساخت این اسیاب از قلوه سنگ های رودخانه ای و ملات ساروج استفاده کرده اند. این اسیاب ها در سه بخش قرار گرفته اند بخش اول ان در پارک ساحلی دز، بخش دوم در کنار پل، بخش سوم کنار پل تاریخی دزفول است. اگر می خواهید به قدمت این اسیاب های ابی پی ببرید می توانید به موزه مردم شناسی دزفول بروید. در این موزه می توانید صنایع دستی و گردشگری دزفول را بیشتر بشناسید. در ادامه می توانید برای گردش راهی مکان هایی بشوید که در این مقاله آس چارتر توضیح داده است.

آسیاب های آبی دزفول

دریاچه شهیون

این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه های دزفول است .در کنار این دریاچه شما می توانید به شنا، اسکی و تماشای دریاچه مشغول شوید.

دریاچه شهیون دزفول

حمام کرناسیون یا موزه مردم شناسی

حمام کرناسیون یکی از مکان هایی است که قدمت ان به دوره ی قاجاریه باز می گردد. در سال 1385 این حمام را بازسازی کردند و تبدیل به موزه ی مردم شناسی شد در این موزه می توانید با شغل های قدیم مردم دزفول اشنا شوید. در ادامه مقاله  با اس چارتر همراه باشید.

 

بقعه یعقوب لیث صفاری

 یعقوب لیث صفاری اولین کسی بود که برای بار اول بعداز 200 سال ورود به ایران زبان رسمی فارسی را اعلام کرد. از ان به بعد به هیچ کسی اجازه نداد به جز فارسی به زبان دیگری حرف بزند. او تلاش های زیادی برای رهایی ایران از دست خلیفه عباسی کرد اما متاسفانه در سال 165 هجری قمری در شهر دزفول دارفانی را وداع گفت. ارامگاه یعقوب لیث صفاری به شکل گنبدی مخروطی شکل است که در روستای اسلام اباد نزدیک شهر جندی شاپور قرار دارد. یعقوب لیث بنیانگذار سلسله ی صفاریان بود.

رود دز و تفریگاه ساحلی کله علی

این رود یکی از رودهایی است که اب زلال ان باعث شده تا گردشگران زیادی بخاطر اب زلال و تمیز ان همه ساله به این رود تفریح کنند. این رود از زردکوه بختیاری سرچشمه می گیرد و پس از اینکه از دزفول می گذرد در شرق شوشتر به رودخانه کارون می رود. در کنار همین رود دز تفریحگاه ساحلی کله علی است که برای تفریح می روند. اگر قصد سفر به شهر دزفول را دارید در اولین فرصت بلیط هواپیما چارتری دزفول را خریداری کنید.

رود دز دزفول

دره کول خرسون

دره کول خرسون دره ای است که هر چقدر از زیبایی های ان بگوییم کم است هرچقدر بیشتر وارد این دره بشوید راه باریک تر می شود تا انجایی که فقط یک نفر می تواند رد شود.دیوارهای دو طرف ان به علت بلندی بسیار زیاد باعث می شود که حالت ترسناکی داشته باشد. انتهای این دره به رود دز می رسد که از ان مسیر می توانید با قایق خود را به خشکی برسانید.

دره کول خرسون دزفول

تپه های باستانی چغامیش

قدمت این شهر و تپه های باستانی به 50 قرن قبل از میلاد باز می رسد. برای اولین بار در شهر چغامیش خط و کتاب اختراع شد. این تپه ها قدمت شان به دوره ی ساسانیان،پارتیان،عیلامیان است که یادگار بسیار ارزشمند ان دوران است. این مکان هم در فهرست اثار ملی ایران است.  شما تنها با خرید پرواز چارتری دزفول می توانید از مناطق دیدنی بازدید کنید و از زیبایی انها لذت ببرید.

 

شهر تاریخی جندی شاپور

این شهرکه در اطراف دزفول بوده است اکنون فقط اثار کمی از ان مانده است گفته می شود این شهر اولین شروع اموزش عالی در جهان بوده است. در این شهر نیز به علم پزشکی اهمیت ویژه ای داده شده است و رشته های فلسفه و نجوم تدریس می کردند.

صوفی احمد

ارامگاه صوفی احمد در شمال دزفول بخش شهیون قرار گرفته است این مکان در دل کوه و درختان قرار گرفته که تبدیل به یکی از جاهای بکر دزفول قرار گرفته است. در کنار این بقعه می توان قایق سواری، شنا، ماهیگیری را انجام داد.

صوفی احمد دزفول

خانه ی تاریخی سوزنگر

این خانه یادگار دوران قاجار است و معماری بسیارزیبایی دارد و یکی از مکان های زیبای دزفول است. معماری این خانه را انقدر ماهرانه درست کرده اند که تاکنون همچنین اثری نظیر ان نتوانسته اند بسازند.

  خانه ی تاریخی سوزنگر دزفول

دره تو بیرون

دره توبیرون در فاصله 20 کیلومتری دزفول و بخش سردشت قرار دارد. دره توبیرون که دیوارهای بسیار بلندی دارد باعث شده تا اب و هوای داخل ان شدیدا خنک باشد. دیواره های این دره از جنس ماسه و سنگی است. در داخل این دره اب بسیار روان و خنکی هست که روحتان را زنده می کند. پیشنهاد می شود حتما از این دره هم دیدن فرمایید.

 

دره توبیرون دزفول

بافت قدیم دزفول

بافت قدیمی شهر دزفول بافتی است اجری با نمایی بسیار زیبا و دیدنی که چشم اندازی خیره کننده دارداین بافت در کنار رودخانه قرار دارد و شامل 28 محله ای است که از قدیم در انجا وجود داشته است این بنا که از معماری خاصی برخوردار است باعث شده گردشگران زیادی به این بافت سری بزنند. اگر خرید بلیط چارتر را انجام داده اید در اسرع وقت به این مکان سفر کنید.

date_range شنبه 06 شهریور 1400 remove_red_eye 7014 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0