{{ctrl.notification}}
اقامتگاه هاي بومگردي خراسان

اقامتگاه هاي بومگردي خراسان

همه ما روزهایی هست که از زندگی شهری خسته میشیم و برای تمدد اعصاب به طبیعت پناه میبریم ، اما اگر شما هم علاقه مند به طبیعت گردی هستید حتما نام بومگردی را شنیده اید . از جمله بهترین بومگردی های ایران میتوان اقامتگاه بومگردی مشهد ، اقامتگاه بومگردی ازغد ، اقامتگاه بومگردی شاندیز ، اقامتگاه بومگردی طرقبه و اقامتگاه بومگردی جاغرق  را می توان نام برد . اگر شما هم قصد اقامت در این بومگردی ها را دارید فقط کافی است خرید بلیط چارتر مشهد خود را از طریق آس چارتر انجام دهید .

اقامتگاه بومگردی مشهد

مشهد يكي از کلان شهر هاي ايران است كه  پایتخت معنوی ایران نيز مي باشد كه در تمام فصول سال پذیرای گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان میباشد این شهر جاذبه های تاریخی، هنری، طبیعی بسیاری را در دل خود جای داده که خاص ترین آن حرم امام رضا (ع) میباشد؛ از جاذبه‌های رنگارنگ و تاریخی حرم که بگذریم در اطراف این شهر بی شمار جاذبه و مکان های تفریحی و دیدنو حتي ييلاقات داریم که میتوانند بهترین مکان جهت استراحت و گذراندن وقت در روز های تعطیل باشند.

هياهو و شلوغی اين شهر، ترافیک، آب‌وهوای نه چندان خوشایند؛ همه سبب شده‌است بخواهید برای لحظاتی از شهر فاصله بگیرید و به طبيعت پناه ببريد. زمانی که طبیعت با سنت همراه هم شود؛ تابلو نقاشی بی‌نظیری را خلق می‌کند که انسان قادر به وصفش نمي باشد ! با پیشرفت علم؛ روستاها شبیه قبل نیستند و به سوی مدرن شدن از همه لحاظ پیش رفته‌اند؛ خب این موضوع خوبی‌ها و بدی‌های مخصوص  خود را دارد. با این حال هنوز هم هستند خانه‌های روستایی که بافت قدیمی خود را نگه داشته‌اند و هنوز هم در هر نقطه از آن می‌توان آرامش و راحتي را حس کرد  همیشه علاقه مندان طبیعت گردی، لذت اقامت در مراکز بوم‌گردی را با هتل ها عوض نمی كنند و خواستار اقامت در اين اقامتگاه ها هستند. حس حال اقامت در بافتی قدیمی و سنتی  که دنیای از خاطرات و زندگی ساده گذشته را برایمان یادآور میشود و تداعي كننده خاطرات گذشته مي باشد . در این مکان ها خبری از تکنولوژی مدرن نیست و همه چیز ساده و سنتی با چیدمان هنری از تاریخ و فرهنگ و سنت آن محل برای پذیرایی تدارک دیده شده است كه براي اكثريت مردم اقامتي بي نظير خواهد بود.در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از مراکز جذاب اقامتگاه بوم‌گردی مشهد آشنا کنیم پس اگر شما هم به اين اقامتگاه هاي علاقه داريد خوب است در اين مقاله با آس چارتر همراه باشيد .

اقامتگاه بومگردی شاندیز مشهد:

شهرستان شاندیز از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی و ييلاقات مشهد است که کمتر از بیست کیلومتر با مشهد فاصله دارد؛  این شهر به دلیل داشتن چشمه‌های خروشان، باغ‌های سرسبز میوه و همچنین محیط‌های بکر گردشگران زیادی را از داخل و خارج از استان به سوی خود جذب می‌کند.

اقامتگاه بومگردی ماژان شاندیز مشهد با فاصله نسبتا كم یکی از  اولین اقامتگاه های بومگردی مشهد است که قدمت آن به زمان قاجار بر ميگردد، این اقامتگاه زیبا از توابع دهستان حصار سرخ می باشد. اقامتگاه بومگردی ماژان شاندیز در فاصله 20 کیلومتری شهر مشهد با زیر بنای 600 متری با بافت هنری و سنتی پذیرای توریست و بوم گردان زیادی بوده است و همچنان مشغول به فعاليت است .

اين اقامتگاه سنتي که دارای حیاطی سنتی با استخری بزرگ در دو طبقه با ظرفیت پذیرایی از 23 نفر می باشد. اتصال طبقه های اقامتگاه بومگردی شاندیز با پل و پله های چوبی جذابیتی خاص را به این اقامتگاه زيبا و بي نظير داده است .

وجود کارگاه های سنتی سفالگری و نقاشی روی سفال از جاذبه هاي ديگر این مرکز می باشد. همچنین می توانید در روستا با باغ های سرسبز با قدمتی 4000 ساله طبیعت گردی کنیدو روح خود را جلا دهيد.

اقامتگاه بومگردی مشهد

بوم‌گردی ازغد

دومین منطقه در مشهد که اقامتگاه هاي بومگردی در آن واقع شده است، از مسیر جاده مشهد به طرقبه، در منطقه ازغد واقع شده است. روستای ازغد در ۲۵ کیلومتری غرب مشهد و ۲۰ کیلومتری شهر طرقبه در دل جنگل های کوهستانی اين شهر واقع شده است.

خانه هاي روستایی چند هزار ساله با بافت سنتی و معماری پلکانی ساخته شده از مصالح طبیعی ارزش دیدن دارد. اقامتگاه بوم گردی ازغد از آب و هوای خنک و کوهستانی برخورداری می باشد كه براي فصول گرم كاملا مناسب مي باشد .که عصاره هوای پاک خود را از جوهره کوه بینالود می گیرد.

اگر عاشق گردش در کوچه و پس کوچه های روستایی، با حس حال سنتی و قدمت بالای تاریخی هستید، پیشنهاد می کنیم حتما از اقامتگاه هاي بومگردي ازغد بازديد كنيد و از زيبايي و  قدم زدن روی سنگفرش های طبیعی این روستا لذت ببريد.

از جاذبه هاي محیطی این روستا می توان به مسجد جامع دوره تیموری، با کتیبه هایی از دوره فتحعلی شاه قاجار نام برد كه  ديدنش خالی از لطف نيست. مقابل مسجد جامع حمام تاریخی و قدیمی روستا نظر هر گردشگري را به خود جلب مي كند . گورستان به نام این روستا با سنگ گورهای حجاری شده 200 ساله یکی دیگر از دیدنی های جذاب اطراف اقامتگاه بومگردی ازغد می باشد.

اقامتگاه بومگردی مشهد

لیست اقامتگاه های بوم گردی طرقبه

جالب است بدانيد شهرستان طرقبه 9 اقامتگاه سنتی بسیار زیبا دارد که هرکدام مکانی بسیار آرام جهت اقامت میباشد:

اقامتگاه سنتی عمارت سلیمان طرقبه

اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن طرقبه

اقامتگاه بوم گردی آق بج و دده طرقبه

اقامتگاه خانه رنگی طرقبه

اقامتگاه بوم گردی پاچنار طرقبه

اقامتگاه بوم گردی شهربانو طرقبه

اقامتگاه بوم گردی ارگ کنگ طرقبه

اقامتگاه بوم گردی ماسوله کنگ طرقبه

اقامتگاه بوم گردی ایوان طرقبه

اقامتگاه بوم گردی ایوان طرقبه

اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن طرقبه

موارد بالا از بهترین اقامتگاه های بومگردی طرقبه میباشند که میتوانند در تمام طول هفته مخصوصا آخر هفته ها محیطی بسیار آرام برای دورهمي هاي خانواده ها و دور از هیاهو و شلوغی شهر باشد.

از دیدنی های مهم  روستا طرقبه می توان به برخی مراکز خرید و تفریحی ازجمله بند گلستان، زشک و ابرده، امامزاده یاسر و ناصر، عنبران، نغندر، دریاچه چالیدره، دره ارغوان اشاره کرد.

وجود پیست اسکی ابرده با کاخ بیلدر، که دارای پارک سنگی کمرمقبولا می باشد، جذابیت اقامتگاه هاي بومگردي طرقبه را چند برابر کرده است.

اقامتگاه بومگردی مشهد

اقامتگاه بوم‌گردی جاغرق:

اقامتگاه هاي بومگردي جاغرق یکی دیگر از  اقامتگاه های بومگردی‌ های مشهد، با بافت روستایی سنتی، همراه با آب و هوای کوهستانی، در کنار ییلاق و طبیعت سرسبز خود، خود نمایی می‌کند. روستای جاغرق در 21 کیلومتری جنوب غربی مشهد با حد فاصل 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار گرفته است.

وجودباغ های میوه با دره های سرسبز، با چشم انداز های زیبای طبیعی، همراه با هوای خنك کوهستانی، بهترین مکان برای بوم گردی طبیعت می باشد كه شما از شهري مي توانيد تنها با خريد بليط چارتر تهران مشهد از اين اقامتگاه هاي بومگردي مشهد ديدن كنيد.

از ديگر جاذبه های دیگر اقامتگاه های بوم گردی جاغرق وجود رودخانه فصلی با سر چشمه های قنات و آبشارهای بزرگ و کوچک و متعدد با اقامتگاه های بزرگ و کوچک در کنار رودخانه چشم اندازی جزیره مانند ایجاد کرده است و باعث تجلي روح شما خواهد شد . اقامتگاه بومگردي جاغرق در تابستان بهترین محل برای دوستدارن بوم گردی طبیعت می باشد.

date_range چهارشنبه 16 تیر 1400 remove_red_eye 2477 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0