{{ctrl.notification}}
آشنایی کامل با کوهسنگی مشهد

آشنایی کامل با کوهسنگی مشهد

کوهسنگی مشهد از مکان های گردشگری خیلی خوب مشهد می باشد که افراد زیادی از جمله مسافران و گردشگران به ان سر می زنند این مکان گردشگری بزرگ در جنوب غربی مشهد و انتهای خیابان کوهسنگی واقع شده است پارک کوهسنگی مشهد بعد از پارک ملت دومین مکان گردشگری عالی و پرطرفدار در مشهد است  در ادامه با اس چارتر سامانه خرید بلیط چارتری ارزان همراه باشید تا این پارک بزرگ را معرفی کنیم.

پارک کوهسنگی مشهد

تاریخچه کوهسنگی مشهد

این پارک تا سال 1310 هجری خورشیدی با همان طبیعت زیبا و دلنشینش که منطقه ای ییلاقی می باشد و جاذبه های طبیعی نظیر کوه های سهل الصعود و باغ های سرسبزش و رودخانه ها و اب و هوای بسیار خوب بود داشته است این گونه بوده ، در همان زمان با ایجاد کردن برخی از امکاناتی مثل جاری شدن استخر و قنات وسعت ان بیشتر شد و همچنین از اهمیت بالایی برخوردار شد همچنین در سال 1318 هجری شمسی با بنا شدن یک ساختمان 2 طبقه توسط المانی ها و جدول کشی خیابان ها ، نرده کشی گل کاری ، به شکل پارک طبیعی درامد شهردار وقت شهر میلان تعدادی مجسمه به شهردار مشهد داد که دو عدد شیر سنگی می باشند ، هنگامی که به کوهسنگی وارد شوید در همان ابتدا می توانید ان را ببینید به علاوه دو مجسمه انسانی در کنار استخر بزرگ کوهسنگی و روبه روی رستوران و تالار ان قرار دارد که قابل مشاهده می باشد این مجسمه ها بعد از انقلاب به دلیل اینکه مصداق صور قبیحه بود به همراه تاج نصب شده بر فراز کوهسنگی درست شده است. ما در آس چارتر بهترین قیمت بلیط چارتر زاهدان به مشهد را به شما ارائه می دهیم.

پارک کوهسنگی مشهد

هنگامی که مشهد گسترش یافت در سال 1340 کوهسنگی از طریق خیابان های بزرگ و وسیع موسوم به خیابان کوهسنگی به بدنه اصلی شهر مشهد وصل شد و بعد از ان این خیابان تا سال ها جزو بهترین  خیابان های مشهد بود و امتداد ان تا راه اهن مشهد راه داشت. در زمان های پهلوی از پارک کوهسنگی برای خوش گذرانی و تفریح استفاده می شده است همچنین از قسمت باغ تالار و رستوران ان ثروت مندان استفاده می کرده اند ، اولین باغ وحش مشهد در ضلع غربی کوهسنگی ایجاد شده بود که بعد از انقلاب متاسفانه تخلیه شد.

پارک کوهسنگی مشهد

چه امکاناتی پارک کوهسنگی دارد ؟

این پارک یک مجموعه کامل برای گردشگری می باشد و هرچه بخواهید را می توانید پیدا کنید در این مکان امکاناتی چون رستوران ها ، کافه ها ، سالن امفی تئاتر ، زمین های ورزشی ، موزه ، شهربازی تابستانی و سرپوشیده  ، انواع باغ ها مانند باغ موزه طبیعی ، باغ ارامگاه ، باغ فرهنگی ، باغ پذیرایی وجود دارد شما می توانید بعد از گشت و گذار در رستوران و کافی شاپ های این پارک زیبا خستگی خود را در کنید.

پارک کوهسنگی مشهد

به جز این خدمات که می توانید در کنار خانواده و یا دوستانتان استفاده کنید از باغ های ورزشی ، باغ سنگی ، زمین بازی کودکان ، کتابخانه موزه بزرگ خراسان ، فرهنگ سرای کودک و اینده و فروشگاه های صنایع دستی گنجینه هم می توانید بازدید کنید و نهایت لذت را ببرید. باید بدانید که مکان های دیدنی و تفریحی این مجموعه به این ها ختم نمی شود ، به جز تمامی این امکانات که نام بردیم مکان های تفریحی دیدنی دیگری چون جزیره پرندگان ، دریاچه مصنوعی ، باغ موزه طبیعی ، ساخت رستوران هایی در بالای کوه که مسیر جذاب و دیدنی خواهد شد و همچنین مسیر منوریل تفریحی در رینگ اطراف کوه ها در دست ساخت قرار دارد.

پارک کوهسنگی مشهد

چرا نام این پارک را کوهسنگی گذاشته اند ؟

دلیل نام گذاری این پارک بخاطر قرار گرفتن این پارک بین دو کوه کم ارتفاع  بینالود است که از بالا به شکل مثلث با ارتفاعات سنگی دیده می شود ، بزرگراه اسیایی همانند مرزی این کوه ها و رشته کوه بینالود را از یک دیگر جدا می کند و این منطقه را در بافت شهری مشهد قرار داده است  از بالای ارتفاعات این پارک می توانید حرم مطهر را ببینید ، اگر می خواهید بر فراز کوه ها بروید و حرم و ساختمان ها را تماشا کنید بهتر است هنگام عصر یا صبح بروید ، این مکان به عنوان سومین محل بیشتر بازدید شده بعد از حرم علی ابن موسی الرضا می باشد می باشد ، این مکان های بازدید شده عبارتند از حرم امام رضا و ارامگاه فردوسی برای رفتن به بالای کوه نگران نباشید زیرا بسیار صعود کردن راحت می باشد. برای رفتن به این کوه می توانید از طریق مسیر پلکانی کوه شرقی بروید که این مسیر شامل سه پلکان بوده است و 1300 متر طول دارد که با رفتن و طی کردن این کوه ها به چشم انداز های زیبایی خواهید رسید.

پارک کوهسنگی مشهد

مکان های دیدنی پارک کوهسنگی

موزه بزرگ خراسان

از بزرگ ترین موزه های ایران موزه بزرگ خراسان رضوی است که به سبک معماری کاخ کلات یا کاخ خورشید نادرشاه بنا شده است ، این موزه بزرگ شامل 12 طبقه و تالارهای تخصصی اشیای تاریخی و مردم شناسی است ، اشیا های این موزه عبارتند از : ابزار های سنگی ، سفالی ، شیشه ای، فلزی ، لوازم گچبری ، نسخ خطی ، چرم ، این موزه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 شب باز می باشد و می توانید از ان بازدید کنید قیمت بلیط این مجموعه برای گردشگران ایرانی 3 تومن و برای گردشگران خارجی مبلغ 20 هزار تومن می باشد.

پارک کوهسنگی مشهد

دوچرخه سواری و درشکه سواری

اگر به پارک کوهسنگی می خواهید بروید حتما سری به این دو تفریح بزنید که بسیار جالب هستند مسیری که برای دوچرخه سواری و درشکه سواری طراحی شده است اطراف ان پر از درخت های کاج می باشد.

پارک کوهسنگی مشهد

ارامگاه میرزا ابراهیم رضوی

میرزا ابراهیم رضوی از نوادگان امام جواد بوده است که بزرگ ترین و دومین وقف سادات رضوی خراسان می باشد ، این ارامگاه در سلسله صفوی ساخته شد و مقبره تعدادی از بزرگ های ان زمان بوده است زمانی که به انتهای رودکی 1 می رسید پلی را خواهید دید که به دامنه کوه سنگی می رسد اولین ارامگاهی که خواهید دید متعلق به شیخ اسدالله یزدی مشهور به هراتی می باشد.

پارک کوهسنگی مشهد

ارامگاه جبل النور

این ارامگاه برای شهیدان گمنام است که در سال 1383 پیکر چند تن از شهدای گمنام جنگ تحمیلی (ایران-عراق) در بالای پارک کوه سنگی مشهد قرار گرفته است ، هنگامی که این شهدا را به خاک سپرده اند اسم این کوه ها به جبل النور لقب گرفت.

پارک کوهسنگی مشهد

ارامگاه شیخ اسد الله یزدی

این عارف در سال 1240 هجری شمسی متولد شد و در سال 1305 هجری شمسی از دنیا رفت هنگامی که از خیابان رودکی به کوهسنگی می روید پلی را در دامنه کوهسنگی خواهید دید که بعد از این پل به ارامگاه عرفا خواهید رسید و در انجا می توانید ارامگاه شیخ اسد الله یزدی را ببینید.

پارک کوهسنگی مشهد

ارامگاه شیخ سیف اللهی ایسی

این شخص از فقیهان عالم و متواضع بوده که تمام عمر خود را وقف تربیت شاگردانی چون ایت الله سیستانی و ایت الله خامنه ای کرده است ، شیخ سیف الله در سال 1278 هجری شمسی در اذربایجان به دنیا امده است و در سال 1341 هجری شمسی به خاک سپرده شده است.

پارک کوهسنگی مشهد

چه زمانی از پارک کوهسنگی بازدید کنیم ؟

هر زمانی که بخواهید می توانید به پارک بروید و بازدید کنید ، زیرا تایم خاصی ندارد البته این به جز مراکز تفریحی است که محدودیت ساعت کاری دارد بهترین زمان بازدید از پارک کوهسنگی صبح یا عصر می باشد که در این تایم تابش خورشید زیاد نیست و چشم انداز مشهد فوق العاده است این پارک معمولا در اخر هفته ها بسیار شلوغ می شود و مردم برای پیاده روی و دویدن می ایند.

پارک کوهسنگی مشهد

چه مکان های دیگری در نزدیکی پارک کوهسنگی قرار دارد ؟

از سری مکان های نزدیک پارک کوهسنگی می توانیم به  باغ ملک آباد (3.7 کیلومتر ) ، خانه ملک (5 کیلومتر) ،  آرامگاه نادر شاه افشار (5 کیلومتر) ،   بارگاه امام رضا (6 کیلومتر) ،  پارک ملت مشهد (8.3 کیلومتر) ،  مرکز هنری خراسان ،  باغ نادری مشهد ،  گالری چارسوق مشهد ،   کلاته چشمه پونه ،  موزه بزرگ خراسان اشاره کنیم.

پارک کوهسنگی مشهد

از چه مسیری برای رفتن به پارک کوهسنگی اشاره کنیم ؟

شما می توانید با استفاده از هواپیما ، قطار ، اتوبوس به مشهد  سفر کنید و بعد از ان با تاکسی به پارک کوهسنگی مشهد بروید و یا اگر در مشهد هستید می توانید با تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی به پارک کوهسنگی بروید همچنین ایستگاه اتوبوس کوهسنگی در قسمت شرق پارک کوهسنگی وجود دارد که می توان استفاده کرد ، شما می توانید بلیط لحظه اخری تهران مشهد خود را از سایت اس چارتر تهیه کنید.

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی در کجا قرار دارد ؟

ادرس : استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

شماره تلفن پارک کوهسنگی مشهد

شما می توانید برای پرسیدن هرگونه سوال با شماره ۸۴۰۰۲۶۵ ۰۵۱۳ تماس بگیرید.

date_range پنجشنبه 02 تیر 1401 remove_red_eye 324 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0