{{ctrl.notification}}
آشنایی با غذاهای محلی کرمان

آشنایی با غذاهای محلی کرمان

کرمان یکی از شهرهای تاریخی ایران است که مقصد اصلی برای گردشگری و تفریح ایرانیان می باشد ، در این مقاله از اس چارتر قصد داریم تا به شما غذاهای محلی کرمان را معرفی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

غذاهای کرمان

کله جوش کرمانی

کله جوش یکی از غذاهای معروف کرمان است که این غذا علاوه بر شهر کرمان در شهرهای دیگر نیز طرفدار دارد این غذای فوق العاده خوشمزه با کشک سابیده شده و سبزی خشک تهیه می شود ، کله جوش یک غذای مقوی است که ان را به همراه نعنا ، سیر و پیاز می خورند.

غذاهای کرمان

اش اماج کرمان

اش اماج یک غذای محلی دیگر است که نام دیگر ان اماچو است ، برای تهیه این اش خوشمزه خوشمزه از سبزی ، ارد گندم ، گیاهان معطر و دارویی ، سرکه ، قره قروت ، استفاده می کنند.

غذاهای کرمان

زیره پلو

همانطور که هروقت نام زیره به میان می اید و می گوییم زیره کرمان باید بدانیم که این ادویه فوق العاده برای کرمان است و از ان غذاهایی چون زیره پلو درست می کنند ، این غذا علاوه بر مقوی بودنش بسیار خوشمزه نیز می باشد ، از انجایی که طبع زیره گرم است و برنج سرد می باشد زیره پلو یک غذای بسیار خوشمزه می باشد که برای فصل هایی چون پاییز و زمستان بسیار مناسب می باشد ، زیره پلو را می توانید به همراه گوشت بپزید اگر فقط یک بار این غذا را امتحان کنید مطمئن باشید که همیشه عاشق ان خواهید شد، اگر گیاه خوار هستید بهتر است بدانید این غذا را می توانید بدون گوشت درست کنید و نوش جان کنید.

غذاهای کرمان

خورش به الو

این غذای محلی کرمان است که از به درست می شود ، پخت این غذا بیشتر در فصل پاییز مرسوم است ، همچنین این غذا را بیشتر برای ماه محرم درست می کنند برای تهیه این غذا از موادی چون : گوشت ماهیچه ، مغز ران ، پیاز داغ ، روغن مایع ، شکر ، اب لیمو ، زعفران ، ادویه ، الو بخارا استفاده می کنند همچنین جالب است بدانید این غذا برای کسانی که دارای روده تنبل هستند بسیار مقوی می باشد ، این غذا طعمی بسیار فوق العاده دارد.

غذاهای کرمان

خورش الوچه

این غذا بسیار عالی برای کسانی است که عاشق طعم ترش و ملس می باشند ، این خورش جزو خورش های معروف کرمانی است که طعمی فوق العاده دارد و مواد ان شامل : گوشت گوسفند ، لوبیا چیتی ، رب ، سبزی خشک ، پیاز ، الوچه ، ابلیمو ، ادویه ، الوچه ، گوجه سبز است گوجه سبز مواد اصلی ترکیبی این خورش می باشد که باعث شده تا خورش خاصیت زیادی داشته باشد همچنین از خاصیت های الوچه می توانیم به کلسیم و ویتامین دی اشاره کنیم این ها باعث رفع یبوست و جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

غذاهای کرمان

لپه پلو

در تهیه این غذا نیز از زیره استفاده می شود همانطور که می دانیم زیره بسیار محبوب است ، این غذا مواد ترکیبی ان شامل : لپه ، برنج ، زیره ، گوشت چرخ کرده ، پیاز ، رب ، ادویه است.

غذاهای کرمان

اش گندم شیر

اگر می خواهید اشی خوشمزه را امتحان کنید به شما پیشنهاد اش گندم شیر را می دهیم زیرا این اش بسیار مقوی است برای تهیه اش گندم شیر از موادی چون : گندم شیر ، گوشت ، کشک سابیده شده ، ادویه ، رشته اش ، سیر ، پیاز استفاده می شود گندم شیر یک مواد فوق العاده مقوی است در تمامی اش های قدیمی کرمان از گذشته تا اکنون استفاده می شده است ، ان ها گندم شیر را ابتدا اسیاب کرده و سپس از ان ارد می گیرند و بعد از ان گندم ها را با شیر ، زردچوبه ، فلفل ، سیاه دانه ، زیره ، نمک ، گوشت ، پیاز ، نخود ترکیب می کنند در اخر هنگامی که اش اماده شد می توانید به ان کشک ، نعنا داغ ، سیر داغ اضافه کنید.

غذاهای کرمان

ابگوشت بزقیمه

بز قیمه یکی دیگر از غذاهای معروف کرمان است که برای درست کردن ان از گوشت بزغاله استفاده می شود ، برای تهیه این ابگوشت خوشمزه و جالب از : نخود ، پیاز ، سیر ، کشک ، زعفران ، نعنا استفاده می شود همچنین ابگوشت بزقیمه را می توانید به همراه نان نوش جان کنید.

غذاهای کرمان

ابگوشت زیره

ابگوشت زیره همانطور که از نامش پیداست از زیره در ان استفاده شده است و طعم خاصی دارد علاوه بر زیره از پیاز و سیر برای پخت ان استفاده می شود.

غذاهای کرمان

ابگوشت بادمجان و کشک

احتمالا برایتان سوال باشد که این چگونه ابگوشتی است اما نگران نباشید زیرا ما به شما می گوییم چگونه ابگوشتی است برای این ابگوشت خوشمزه از گوشت قرمز ، نخود ،  لوبیا ، سیب زمینی ، پیاز ، بادمجان ، چغندر ، کشک استفاده می شود.

غذاهای کرمان

کشک کدو

اگر جزو عاشقان کشک بادمجان هستید بهترین گزینه برای امتحان بعدی غذای شما کشک کدو است ، ممکن است این غذا را نشنیده باشید و اسم ان برایتان جالب باشد اما باید بگوییم که بهترین نوع غذا همین کشک کدو است ، به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به شهر کرمان را دارید حتما این غذا را امتحان کرده ، برای تهیه این غذا از کدو سبز ، مغز گردو ، کشک ، پیاز ، سیر ، نعنا داغ ، ادویه جات استفاده می شود همچنین بعضی از افراد برای این غذا از گوجه فرنگی استفاده می کنند.

غذاهای کرمان

کباب زرگری

کباب زرگری همان کباب تابه ای خودمان است داستان از این قرار است که هنگامی که ماهیتابه های تفلون و نچسب اختراع نشده بود کرمانی ها این کباب تابه ای را می خورند ، این غذای خوشمزه همراه با نان خورده می شود و بسیار خوشمزه است از این غذای خوشمزه می توانید به عنوان ناهار و یا شام استفاده کنید برای تهیه کباب زرگری از گوشت چرخ کرده ، پیاز ، گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، ادویه جات استفاده می شود همچنین کباب زرگری در رستوران های سنتی کرمان قابل سفارش است.

غذاهای کرمان

گیپا

گیپا کرمان یک نوع غذایی است که برای کسانی مناسب است که سیرابی یا گوشت گوسفند دوست دارند ، گیپا در واقع همان شکمبه است که برای تهیه ان نیاز به برنج ، لپه ، پیاز ، زعفران ، زیره ، ادویه جات ، گوشت چرخ کرده گوسفندی ، دارید ، گیپا هنگامی که موادی ان تهیه شد ان را به حالت بقچه در می اورند و بعد از ان با نخ می دوزند ، اگر می خواهید این غذا را بپزید باید بدانید که برای پخت کامل شکمبه گوسفند نیاز به 4 ساعت حرارت دارید. شما میتوانید با تهیه بلیط چارتر هواپیما تهران به کرمان به این شهر زیبا سفر کنید.

غذاهای کرمان

رستوران های کرمان

حال که متوجه شدید کرمان چه نوع غذاهای محبوب و معروفی دارد بهتر است بدانید به چه رستوران هایی بروید و دلی از عزا در بیاورید ، از بهترین رستوران های کرمان می توانیم به شما رستوران هتل جهانگردی کرمان ، رستوران هتل عطر سیب سیرجان ، رستوران هتل گواشیر کرمان را معرفی کنیم شما می توانید به همراه خانواده تان و یا دوستانتان سری به این رستوران ها بزنید و غذای عالی نوش جان کنید.

غذاهای کرمان

سوغات کرمان

بعد از تست کردن غذاهای عالی و محلی خون گرم کرمان بهتر است در مورد سوغات ان بدانید ، از سری سوغاتی های شهر کرمان که برای خانواده و یا دوستانتان می توانید تهیه کنید می توانیم به کلمپه ، اب روغنو ، چنگ مال خرما اشاره کنیم.

 
date_range پنجشنبه 20 مرداد 1401 remove_red_eye 288 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0