{{ctrl.notification}}
Akdamar Island in VanTürkiye

جزیره ی آکادامار در وان ترکیه

یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری جزیره ی آکادامار می باشد که در 41 کیلومتری جزیره ی شهر وان ترکیه قرار دارد، که توجه گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب کرده، آکادامار دومین جزیره ی بزرگ در بین جزایر وان می باشد، که سالانه گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با شگفت انگیز ترین و تاریخی ترین جزیره ی معروف شهر وان جزیره ی آکادامار آشنا سازیم، پس تا پایان این مقاله ما را یاری کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی جزیره ی آکادامار وان ترکیه

در حقیقت دلیل نام گذاری آکادامار برمی گردد به منشاء داستان عاشقانه ی ارمنی که شاهزاده ای به نام تامارا در این جزیره می زیست، طبق روایت های گفته شده او عاشق و دلباخته ی فردی پایین و غیر اشرف زاده می شود، از همان زمان به بعد قرار های عاشقانه ی این دو فرد شروع می شود، پسر جوان و عاشق داستان ما هر شب توسط فانوسی که معشوقش به او داده بود تا بتواند مسیرش را از ساحل به سمت جزیره راحت تر پیدا کند به این دیدار مخفیانه می رفت. دیدارعاشقانه همچنان ادامه داشت تا زمانی که یک شب پادشاه متوجه این قرار مخفیانه شد، فانوس را از شاهزاده گرفت و شکست تا نتواند مسیر را پیدا کند، پسرک را به حال خود رها کرد، پسرک بعد از گم کردن راهش در دریاچه گم می شود و کم کم آب تمام بدن او را فرا می گیرد در آخرین کلامی که طبق روایت های گفته شده از زبانش جاری شد، آخ تامارا بوده که براساس همین داستان غمگین بود که نام این جزیره آخ تامارا یا به عبارتی همان آکادامار امروزی نام گذاری شد.

کلیسای جزیره آکادامار در وان ترکیه

کلیسای باشکوه و بسیار قدیمی که واقع در جزیره ی آکادامار در فاصله ی تنها 3 کیلومتری شهر وان قرار دارد. این کلیسا در زمان امپراتوری پادشاه گاکیک یکم و اسپورکان بنا شد، نمای این کلیسا به دستور این دو پادشاه شامل سنگ های بسیار زیبایی می شود که در معماری و رنگ آن خلاقیت بسیار عجیب و زیبایی به کار رفته، این جاذبه ی بسیار زیبا الهام گرفته از کنده کاری های آرام بخش از صحنه های کتاب مقدس می باشد همین جذابیت آن باعث شده سالانه گردشگران زیادی از آن استقبال کنند. قدمت این معماری شگفت انگیز 1100 سال قدمت داره و دو دین اسلام و مسیحیت را در خود جای می دهد. برای رفتن به کلیسای آکادامار می توانید با ماشین تا روستای گورمه بروید و از ساحل سوار قایق شده و وقتی به جزیره رسیدید در اسکله سوار قایق شده و حدودا 40 دقیقه بعد به مقصد خود می رسید.

بهترین زمان سفر به آکادامار در وان ترکیه

اگر قصد سفر به این جاذبه شگفت انگیز را دارید، به دلیل آب و هوای قاره ای بیشترین میزارن بازدید به این جاذبه ی شگفت انگیز فصل های بهار و تابستان است اما اگر میزان شدید تابش نور، خورشید و گرما برای شما طاقت فرسا است پیشنهاد می کنیم در فصل های پاییز و یا حتی زمستان سفر کنید. همچنین اگر علاقه مند به مراسمات یا جشنواره های شاد هستید می توانید به جشنواره های بین‌ المللی مهاجرت ماهی مروارید و جشنواره ی هنرامراه  و سلوی در ماه ژوئن به این جزیره سفر نمایید.

کمپینگ ساحلی آکادامار

کمپینگ ساحلی شاد یکی دیگر  از جاذبه های این جزیره ی شگفت انگیز می باشد. اگر شما هم به دنبال آرامشی بی نظیر همراه با فضایی مناسب هستید این ساحل را می توانید در اولویت های خود قرار دهید. این منطقه تجربه ای خاطره انگیز و بی نظیر می باشد که در ذهن شما جای می گیرد پس این فرصت استثنایی را از دست ندهید و از این جاذبه ی آرامش بخش دیدن فرمایید. اگر شما هم فردی کنجکاو و جستجو گر هستید می توانید در اطراف جزیره ی آکادامار هم اطلاعاتی به دست آورید، زیرا سه جاذبه ی دوست داشتنی دیگر در آکادامار جزیره ی دوست داشتنی وجود دارد.

جزیره ی چارپاناک

یکی دیگر از این جاذبه هایی که توجه گردشگران فراوانی را به خود جلب کرده، اما این جزیره برای توریستان محدود می باشد تا از خراب شدن محیط زیست آن جلوگیری شود. جزیره ی چارپاناک یکی از چهار جزیره ی بزرگ شهر وان می باشد. این جزیره در قسمت شمال شرقی جزیره ی آکادامار قرار دارد.

جزیره آدیر

یکی دیگر از جزایر زیبا و بکری که از منظره ای بسیار دلنشین برخوردار می باشد جزیره آدیر که در نزدیکی جزیره آکادامار قرار دارد. طبیعت بکر و آرامش بخش ای منظره ی طبیعی توجه بسیار زیاد عکاسان را به خود جلب کرده است زیرا از درختان و گیاهان متنوع، آبهای آبی و شفاف و جوانه های سبز برخوردار می باشد.

جزیره کوزو

این جزیره دارای سواحل آبی و دست نخورده زیبایی می باشد، که گونه های زیادی از پرندگان را در خود جای داده است، فاصله ی این جزیره تا جاذبه ی دیدنی آکادامار 9/10 می باشد.

اقامت دراطراف جزیره آکادامار

 ما در این مقاله از آس چارتر قصد داریم، هتل های معروف و بسیار با کیفیت در نزدیکی جزیره ی آکادامار را به شما طبیعت گران معرفی کنیم، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

هتل آکادامار وان

این هتل می تواند یک مقصد مناسب گردشگری برای کسانی باشد، که علاوه برتفریح و گردش به کیفیت هم اهمیت می دهند. هتل آکادامار در 5 طبقه ی بزرگ ساخته شده و بیش از 70 اتاق مجهز با امکانات رفاهی تکمیل را دارد که حتی پارکینگ رایگان برای پارک خودرو مهمانان، در نزدیکی هتل آکادامار قرار دارد. همچنین فاصله ی فرودگاه وان تا این هتل تنها 4 دقیقه می باشد، که می توان گفت کمتر از 5 کیلومتر است با تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید .

هتل آهتامارا

هتل تامارا یک هتل 4 ستاره با محیطی دوستانه می باشد، که از کیفیت خوب و طراحی کلاسیک برخوردار است، اتاق های این هتل  دارای امکاناتی شامل: تهویه مطبوع، مینی بار، تلویزیون ماهواره ای با حمام دستشویی اختصاصی می باشد. یکی از مزیت های خوبی که توجه بسیاری از مسافران را جلب کرده، اینترنت بی سیم رایگان در تمام فضا های عمومی هتل در دسترس می باشد که منجر به اطمینان خاطر مهمانان شده است.

بدانیم های آکدامارا

سفر به این جزیره ی دوست داشتنی تجربه ای تکرار نشدنی را برای شما رقم خواهد زد در پایان مقاله می خواهیم باید و نباید ها و نکات رفتن به این جاذبه ی تاریخی را به شما بگوییم.

بر روی ارتفاعات  کوچک جزیره بروید تا از مناظر لذت بخش و فوق العاده نهایت استفاده را ببرید، زیرا رفتن به روی تپه ها یا کوه های بلند خطرناک است.

این جزیره جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است پیشنهاد می کنیم طوری برنامه ریزی کنید که بین 4 روز تا یک هفته در محل اقامت مناسبی در نزدیکی هتل با آرامشی دل انگیز از این جاذبه ی تاریخی لذت ببرید.

بهتر است اواخر بهار یا اواخر زمستان که دمای هوا در آکدامار مناسب است به آنجا سفر کنید.

 

date_range دوشنبه 01 مرداد 1403 remove_red_eye 75 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0