{{ctrl.notification}}
8 کلیسای معروف ایران را بشناسید

 8 کلیسای معروف ایران را بشناسید

می دانیم که کلیسا ها اصلی ترین نماد مسیحی ها  در تمامی دنیا هستند. با توجه به اینکه سالیان سال است در ایران به جز دین اسلام دسته ای از مسیحی ها هم در ایران زندگی می کنند کلیسا هایی هم وجود دارد. مسیحیت هم مانند دیگر دین ها ،دین مذهبی به شمار می رود. در این مقاله از اس چارتر سعی داریم به شما کلیساهایی که در تمامی نقاط ایران هستند را معرفی کنیم. اگر شما هم می خواهید به شهرهایی که کلیسا دارند سفر کنید می توانید بلیط ارزان چارتری و بلیط هواپیما چارتر  خود را از اس چارتر تهیه کنید. با ما همراه باشید.

کلیسای سرخ آباد مازندران

این کلیسا در نزدیکی شهرستان سوادکوه مازندران قرار دارد که کوچک ترین کلیسای ایران شناخته می شود و توسط مهندسان ایتالیایی در دوره ی پهلوی که به قصد ساخت راه اهن امده بودند ساخته شد.این کلیسا 3 متر طول و 3 متر عرض دارد. جنس ان گچ، اجر، سیمان است. این کلیسا در تاریخ 7 مرداد سال 1382 در فهرست اثار ملی ایران ثبت شده است. با وجود اینکه کلیسا را ساخته اند اما درب ان قفل ان است و امکان بازدید از ان وجود ندارد.شما می توانید بلیط چارتری مشهد ساری یا بلیط هواپیما مشهد گرگان خود را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

کلیسای سرخ آباد مازندران

قره کلیسا، آذربایجان شرقی

این کلیسا یکی از قدیمی ترین و معروف ترین کلیساهای ایران است که در شهر ماکو که نزدیک چالدران است قرار دارد. این کلیسا در سال 2008 در یونسکو به ثبت رسیده است. این کلیسا را دو نفر به نام های تادئوس، بارتقیموس برای رواج دین مسیحیت در ایران ساختند. از این رو 3500 نفر از ایرانیان زرتشتی ان زمان انجام شد که می توان دو نفر به اسم پادشاه ارمنیان سانتروک و دخترش اشاره کرد.

معماری این کلیسا که به شکل دو گنبد بزرگ مخروطی شکل است و برج های دیده بانی، قلعه های باشکوه در کنار دیواره ها و گوشه هایی که گرد مانند است. جالب است بدانید این کلیسا از دو بخش سیاه و سفید ساخته شده است که بخش دومی ان  در سال 1810 میلادی ساخته شده و برای بازسازی بخش اول ان بوده است.

قره کلیاسا آذربایجان

کلیسای سرکیس تهران

این کلیسا متعلق به ارمنی های وابسته پاپ است که بزرگ ترین کلیسا تهران است. این کلیسا در سال 1349 ساخته شد و تمام هزینه های ان را شخصی مارکار سرکیسیان با کمک مهندس افتاندلیانس ساختند.

بخش بیرونی این کلیسا را با سنگ های مرمر سفید و دیوارهای داخل ان را با نقاشی ها و طرح های کتاب مقدس ساخته شده است. این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای ایران بوده که می گویند در ان زمان باعث شده ارمنی ها به تهران بیایند و جمعیت افزایش پیدا کند. در حیات این کلیسا سه سنگ مرمر بسیار زیبا به یاد بود قتل عام ارامنه که روی ان ها نمادی با مضمون ازادی، رستاخیزی مسیح، اعتقاد به پیروزی وجود دارد. تنها با دریافت بلیط لحظه آخری کیش تهران می توانید از این کلیسای بی نظیر بازدید کنید .

کلیسا سرکیس تهران

کلیسای وانک اصفهان

این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای ایران است که نام ان امنا پرکیچ یا نجات دهنده مقدس که یکی از جاذبه های گردشگری در محله ای به اسم جلفا است. در قرن 17 میلادی به دستور شاه عباس در  دوران صفویه و ارمنیانی که در محله جلفا ساکن بودند ساخته شد.

کلیسای وانک به خاطر شبیه بودن ان با گنبدهای مسجد ایرانی باعث شد تا به یکی از پربازدید ترین کلیساهای ایران تبدیل شود. ساخت این کلیسا باعث شد تا گردشگران اروپایی و سبک خاص ان هزاران ارمنی در منطقه هایی که در اطراف این کلیسا بود ساکن شوند. اگر شما هم به بازدید از کلیساهای مختلف علاقه مند هستید یکی از بهترین این کلیساها را می توانید با تهیه بلیط ارزان چارتری کیش اصفهان ببینید .

کلیسا وانک اصفهان

کلیسای سنندج

یکی دیگر از قدیمی ترین کلیساها که اکنون فراموش شده است کلیسای سنندج است. این کلیسا در خیابان نمکی قرار دارد. معماری این کلیسا به سبک اصفهانی و به دست تبعیدیان  ارمنی که در حکومت عثمانی در دوره صفویان ساخته شد.

متاسفانه به علت انکه دیگر از این کلیسا کسی استفاده نمی کند فقط برای تحقیق به انجا می روند. در ورودی این کلیسا اب نمایی در قسمت جنوبی ان است که می توانید ان را ببینید.

 

کلیسای گراپت مقدس، خوزستان

این کلیسا همانند دیگر کلیسا ها در جنوب ایران، خوزستان قرار دارد که کنار ان یک مسجد هم وجود دارد. وجود این مسجد و کلیسا باعث شده تا مردم به عقاید و دین یک دیگر احترام بگذارند که قشنگ ترین نوع احترام و ارتباط بین تمامی مذهب ها است. در دوران هشت سال دفاع مقدس این کلیسا باعث شد تا مرکز اموزش و اماده شدن سرباز ها باشد. بعد از جنگ ها که به کلیسا اسیب وارد شد بین سال های 1375 ،1378 بازسازی شد. این سومین کلیسا در ابادان است. البته به علت اینکه مسیحی در این شهر کم است کسی به ان سر نمی زند و مراسمی هم برگزار نمی شود اما همچنان باقی مانده است. شما تنها با خرید پرواز چارتری مشهد آبادان سفر کرده و از این کلیسا دیدن کنید.

کلیسا گراپت مقدس خوزستان

کلیسای مریم مقدس، مشهد

این تنها کلیسای ارامنه است که در مشهد از سمت میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری، در اثار تاریخی و فرهنگی کشور به ثبت رسیده است. این کلیسا واقع در مشهد، میدان ده دی است. اسم این کلیسا (مسروپ مقدس )است که در سال 1941 میلادی در مشهد ساخته شده و قدمت ان به دوره ی پهلوی اول می رسد.از نمای بیرونی این کلیسا گنبد سفید و سنگی را می ینید که صلیبی در نوک گنبد قرار گرفته است. در زمان گذشته مسیحی ها در این کلیسا عبادت می کردند که پس از مهاجرت انها کلیسا بسته شد و در حال حاضر فعالیتی ندارد.

جالب است بدانید در مشهد قبرستان ارامنه وجود دارد جدیدترین قبرهایی که در سال 1995 مربوط به کشور هایی چون امریکا، روسیه ،گرجستان،کانادا، فرانسه، لهستان بوده است. قطعا یکی از بهترین روش ها برای بازدید از کلیساهای ایران دریافت بلیط هواپیما تهران مشهد می باشد .

کلیسا مریم مقدس مشهد

کلیسای ماسرگیز، ارومیه

کلیسای کوه سیر ارومیه از قدیمی ترین کلیسا های ایران در اذربایجان غربی است که در دامنه کوه قرار گرفته شده است. سنگ هایی که برای ساخت این کلیسا استفاده شده است سنگ و ملات ساروج است. قدمت این کلیسا به قبل اسلام و زمان حکومت خسروپرویز بر می گردد. این کلیسا ثبت میراث ایران است. برای رفتن به این کلیسا باید مسیر 2 کیلومتری را طی کنید که در دامنه کوه است این مسیر برای کسانیکه نمی توانند پیاده روی کنند و همچنین میان سالان مناسب نیست. شما می توانید کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما مشهد ارومیه خود را از اس چارتر خریداری نمایید.

date_range شنبه 06 شهریور 1400 remove_red_eye 4163 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0